• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Week van de werkstress: Nederlanders willen beter leren omgaan met stress

‘s-Hertogenbosch, 15 november 2016 – Maar liefst 88 procent van de Nederlanders in de leeftijd van 18 tot en met 65 jaar ervaart wel eens stress. Dat blijkt uit onderzoek van de online trainingspecialist New Heroes. Ruim drie kwart van deze groep wil graag leren om beter met stress om te gaan. Dat men stress ervaart komt veelal tot uiting tijdens de vakantie: 64 procent wordt zich tijdens de vakantie beter bewust van de hoeveelheid stress die in het dagelijks leven wordt ervaren. Het onderzoek werd uitgevoerd met behulp van onafhankelijk onderzoeksbureau Markteffect.

“Het is vooral de rust die komt na een periode van drukte en spanning die maakt dat mensen ervaren hoe gestrest ze eigenlijk zijn. Zoals je na een dag ingespannen werken pas ’s avonds hoofdpijn voelt. Gelukkig kun je leren om beter met stress om te gaan”, aldus Carry Petri, trainer en expert op het gebied van stress bij New Heroes.

Hoe jonger, hoe meer stress
Vooral jongeren en volwassenen tot 50 jaar kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken. Van deze groep wil ongeveer drie kwart (18 t/m 34 jaar: 75 procent; 35 t/m 49 jaar: 72 procent) graag hulp om beter om te leren gaan met stress. In de leeftijdsgroep 50+ is dat percentage een stuk lager: 48 procent. Hoe hoger de leeftijdsklasse, hoe meer mensen juist aangeven nooit stress te ervaren. In de leeftijdscategorie 18 t/m 34 jaar gaat het om vijf procent, in de leeftijdscategorie 35 t/m 49 jaar twaalf procent en in de leeftijdscategorie 50 jaar en ouder 21 procent.

Carry Petri: “Het lijkt niet slim om maar te wachten tot je ouder wordt. Te veel stress maakt het lichaam kwetsbaar, omdat het in constante staat van alertheid verkeert. Dat leidt niet alleen tot emotionele uitputting, maar uiteindelijk ook tot lichamelijke klachten, een burn-out of depressie. Het is belangrijk dat hier aandacht aan wordt besteed, zoals wordt gedaan tijdens deze Week van de Werkstress. Wacht niet tot het schip strandt en onderneem direct actie.” Petri deelt drie tips om alvast mee aan de slag te gaan:

1. Accepteer jezelf zoals je bent, met sterke en minder sterke eigenschappen. Elimineer de ‘moetens’, en realiseer je dat perfectie niet bestaat.
2. Ontspanning. Plan dagelijks kleine momenten van rust voor jezelf in en zet deze ook in je agenda. Maak een wandeling, doe een ontspanningsoefening of doe aan mindfulness. Houd je bij het hier en nu: richt je aandacht op je ademhaling en laat gedachten vloeien. Blijf rustig en forceer niets.
3. Communiceer hoe je je voelt en hoe je ervoor staat met je omgeving: jouw collega’s, vrienden en/of het thuisfront. Maak hen duidelijk wat je wel en niet wilt of aankunt. Maar bovenal: stel duidelijke grenzen.

Over het onderzoek
New Heroes liet door onderzoeksbureau Markteffect onderzoek uitvoeren naar de ervaringen van Nederlanders op het gebied van stress. De doelgroep betrof Nederlandse consumenten in de leeftijd van 18 t/m 65 jaar (nationaal representatief op geslacht, leeftijd en regio). Van de 502 respondenten is 35 procent tussen de 18 en 34 jaar. 33 procent is tussen de 35 en 49 jaar en 32 procent is tussen de 50 en 65 jaar. 60 procent is in loondienst, 9 procent is ondernemer of ZZP’er en 8 procent student. De overige 24 procent is niet (meer) aan het werk: arbeidsongeschikt, werkloos, huisvrouw of -man of gepensioneerd. Iets meer mannen (52 procent) dan vrouwen (48 procent) deden mee aan het onderzoek.

Over New Heroes
New Heroes ondersteunt een leven lang leren. New Heroes, partner van Schouten & Nelissen, maakt het mogelijk om onbeperkt onlinetrainingen te volgen, voor een vast laag maandbedrag. New Heroes maakt leven en werk makkelijker. We zijn geen coach, wel een supporter. Bij ons geen lange, vermoeiende trainingen, maar echte interactie. Zo kun je er zelf voor zorgen dat je vandaag nog aan de slag kunt met je leerdoel.

-----------------------------------------------------

Noot voor redactie, niet bestemd voor publicatie:
Neem voor meer informatie over New Heroes contact op met:

Jorn van Wijk, CEO
T: +31(0)73 84 49 910
E: jorn.vwijk@newheroes.com       

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie