• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Criteo geeft vier tips voor een Moederdag-salesboost

Amsterdam, 2 mei 2017 – Moederdag (zondag 14 mei) zorgt voor een flinke salesboost. Tenminste, als je het goed doet. Want met welke producten adverteer je? En via welke media, hoelang en vanaf wanneer precies? Criteo weet uit eerdere jaren precies wat wel en niet werkt. De specialist op het gebied van performancemarketing onderzocht de benodigde data en geeft vier tips voor een salesboost richting Moederdag.

1. Zeg het met bloemen

Criteo vergeleek de verkoop van een aantal populaire moederdagcadeaus in twee periodes in 2016: de periode vlak voor Moederdag (tussen twee weken en twee dagen vóór Moederdag) en twee tot drie weken daaraan voorafgaand. Wat bleek? Uiteraard zijn bloemen erg populair: de verkoop hiervan steeg vorig jaar met 256 procent. Maar ook voor andere producten was een toename in verkoop te zien: in de cultuur-, media- en vrijetijdsbranche met dertig procent en in de tuin- en interieurbranche met 26 procent. Tip: zorg ervoor dat je deze producten extra benadrukt in de periode voorafgaand aan Moederdag. Bijvoorbeeld door ze tijdelijk op je homepage te zetten, pop-ups te gebruiken of extra te promoten via banners en social media

2.    Begin daarom nu met het verhogen van CPC-budget

Een moederdagcadeau ligt niet zomaar op je deurmat. Daar gaat een flinke zoektocht aan vooraf. Uit de data van Criteo blijkt dat de meeste mensen gemiddeld twee weken voor Moederdag starten met het zoeken van het perfecte presentje. Dit is dan ook hét moment om je onlinezichtbaarheid en je CPC-budget te verhogen. Hierdoor maximaliseer je de salesperformance gedurende de aankoopperiode.

3.    Zorg voor een perfecte mobile-ervaring

Waar zoeken mensen naar Moederdag-cadeaus? En hoe schaffen zij er eentje aan? Uit de data van Criteo blijkt dat het merendeel van de mensen cadeaus zoekt op de smartphone, maar deze uiteindelijk toch aanschaft via de desktop. Zo zoekt 53 procent bijvoorbeeld via de smartphone naar tickets, maar koopt 71 procent deze vervolgens via de desktop. Zorg daarom voor een mobiel vriendelijke website of een app. Maar optimaliseer ook de check out-procedure op de desktop: zorg op de desktop voor dezelfde eenvoud in de webshop als op de smartphone.

4.    Wees geduldig

Geen directe piek in je verkopen te zien? Geen zorgen. De meeste mensen doen lastminuteaankopen voor een feestdag als Moederdag. Zo’n twee dagen vóór Moederdag kun je dan ook een salespiek verwachten. Hoe vroeg je ook begint met adverteren… Wees niet getreurd, wel geduldig!

  # # #

Over Criteo
Criteo (Nasdaq: CRTO) biedt gepersonaliseerde performancemarketing op uitgebreide schaal. Door de opbrengsten na de klik te meten, maakt Criteo ROI transparant en eenvoudig meetbaar. Criteo heeft 2.500 medewerkers in meer dan dertig kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Van daaruit bedient het wereldwijd meer dan veertienduizend adverteerders en onderhoudt met duizenden uitgeverijen directe relaties. Meer informatie is te vinden op www.criteo.com


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: 
Progress Communications
Inger Hund / Kinyi Tsui
Criteo@progresscommunications.nl
T. 020 363 11 52

 

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie