• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Criteo introduceert nieuwe, creatieve technologie voor optimale advertentiepersonalisatie en consistente branding

  • Kinetic Design biedt vrijwel oneindig aantal personalisatiemogelijkheden dankzij zeventien biljoen visuele advertentievarianten, met behoud van merkidentiteit
  • Bewezen: een-op-eenklantervaringen verhogen sales tot wel vijftien procent

Amsterdam, 12 december 2016 Criteo S.A. (Nasdaq: CRTO), specialist op het gebied van performancemarketing, introduceert Kinetic Design: een gepatenteerde technologie om per consument en realtime gepersonaliseerde merkadvertenties te creëren, zonder vooraf de grootte of lay-out te hoeven bepalen. De unieke merkidentiteit en advertentievereisten per klant vertaalt Kinetic Design naar een uitgebreid, machinegebaseerd framework dat bepaalt hoe de advertentie eruitziet. Kinetic Design overbrugt de marketingkloof tussen functie en ontwerp. Dit stelt marketeers in staat hun klantbetrokkenheid en bereik te vergroten. Ook halen ze optimale resultaten uit hun advertenties, terwijl ze in alle campagnes hun merkidentiteit behouden.

Dankzij een vrijwel oneindig aantal personalisatieopties is Kinetic Design in staat ruim zeventien biljoen verschillende designvariaties te genereren. De verbeterde creatieve mogelijkheden worden aangeboden als aanvulling op de productaanbevelingsmogelijkheden van Criteo, die gebruikers ervan verzekeren dat de advertentie-inhoud ook is afgestemd op realtime winkelgedrag van iedere consument. Marketeers kunnen nu hun boodschap en merkbeleving beheren tijdens het volledige digitale proces. Kinetic Design levert zowel op het merk geïnspireerde ontwerpen, als onovertroffen advertentieprestaties door elke impressie op de consument af te stemmen. In een door Criteo uitgevoerde test van 44 miljard impressies versterkte Kinetic Design de advertentiebetrokkenheid en werden de verkopen met tot vijftien procent verhoogd. 

“Met Kinetic Design verstevigen marketeers hun merkidentiteit én profiteren zij van de prestaties waar wij om bekendstaan”, zegt Piet-Hein Kerkhof, Managing Director Noord-Europa bij Criteo. “De combinatie van uitzonderlijke content en gedetailleerde personalisatie met nieuwe branding- en ontwerpmogelijkheden helpt marketeers uitstekende campagnes te draaien.”

In tegenstelling tot concurrenten die vertrouwen op brede segmentering en ouderwetse A/B-tests – die kunnen resulteren in achterhaalde benaderingen –, gebruikt Criteo realtime inzichten om impressies per consument te personaliseren. Kinetic Design is nu beschikbaar voor alle dertienduizend Criteo-klanten wereldwijd.

Kinetic Design bestaat uit drie kerncomponenten.

  1. Composer: deze technologie biedt creatieve teams de mogelijkheid voor iedere klant een digitaal designframework te bouwen, gebaseerd op hun individuele merkrichtlijnen. Dit krachtige framework maakt personalisatie mogelijk voor de ruim 1,2 miljard maandelijkse gebruikers van Criteo, terwijl hun merkidentiteit behouden blijft.
  2. Real-Time Creative Optimization: alle ontwerpen in Kinetic Design zijn gebaseerd op consumentengedrag. Kinetic Design optimaliseert elke advertentie op basis van realtime consumentengedrag en de context van een advertentie door de meest relevante merkelementen uit het designframework van Composer te gebruiken. Zo ontstaat een een-op-eenklantervaring.
  3. Renderer: maakt het mogelijk om op dynamische wijze de meest optimale advertentiedesigns qua lay-out en pasvorm te genereren. Dit doet het door beperkingen in advertentiegrootte en lay-out weg te nemen. Hierdoor hebben marketeers de kans consumenten direct te bereiken binnen Criteo’s uitgebreide netwerk.

Door gepersonaliseerde en effectieve advertenties te creëren met een consistente merkidentiteit, zullen marketeers een vooruitgang merken in hun click-through rates, sales en einddoelen. Ga voor meer informatie over Kinetic Design naar www.criteo.com/products/kinetic-design.

Over Criteo
Criteo (Nasdaq: CRTO) biedt gepersonaliseerde performancemarketing op uitgebreide schaal. Door de opbrengsten na de klik te meten, maakt Criteo ROI transparant en eenvoudig meetbaar. Criteo heeft tweeduizend medewerkers in 31 kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Van daaruit bedient het wereldwijd dertienduizend adverteerders en onderhoudt met zeventienduizend uitgeverijen directe relaties. Meer informatie is te vinden op www.criteo.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Progress Communications
Inger Hund / Kinyi Tsui
Criteo@progresscommunications.nl
T. 020 363 11 52

 

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie