• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Criteo-onderzoek: marketeers kennen mogelijk verkeerde attributie toe aan bijna helft onlinetransacties

  • Door gebrek aan cross-device-inzicht kennen retailers mogelijk verkeerde attributies toe aan 44 procent van hun transacties
  • Conversieratio voor cross-device 1,4 keer hoger dan per-device-overzicht

Amsterdam – 9 maart 2017 – Bij bijna de helft van de onlineaankopen door consumenten (44 procent) zijn in het oriëntatie-, beslissings- en koopproces meerdere devices betrokken. Organisaties die geen inzicht hebben in het cross-device-aankoopgedrag van hun klanten, hebben dan ook een verhoogde kans om verkeerde attributies toe te kennen en hun ROI verkeerd te berekenen. Dat blijkt uit het State of Cross-Device Commerce Report dat Criteo S.A. (Nasdaq: CRTO), specialist in performancemarketing, publiceerde. In het onderzoek komt vooral de noodzaak bij retailers naar voren om meer inzicht te verkrijgen in het cross-device-gedrag van consumenten en marketingstrategieën daarop aan te passen om de ROI te vergroten.

Het onderzoeksrapport over de tweede helft van 2016 geeft inzicht in koopgedrag van klanten en blikt vooruit op wereldwijde cross-device-commerce. In voorgaande edities van Criteo’s halfjaarlijkse rapport lag de focus nog voornamelijk op mobile commerce.

“Het is van cruciaal belang dat retailers een strategie toepassen om cross-device te meten”, zegt Piet-Hein Kerkhof, Managing Director Noord-Europa van Criteo. “Marketeers moeten dat niet alleen doen om de juiste attributie te kunnen toekennen, maar ook om te kunnen investeren in de best presterende kanalen. Retailers kunnen zich onderscheiden van de concurrentie door een naadloze en gepersonaliseerde klantervaring over meerdere devices aan te bieden.”

Hoogtepunten uit het onderzoek

Cross-device meten resulteert in slimmere investeringen en hogere omzet
Vanaf de oriëntatie tot het moment van aankoop maken consumenten gebruik van zowel desktop en tablet, als smartphones. Voor marketeers is het daarom belangrijk om zich te realiseren dat cross-device-shopping kan zorgen voor verspilde advertentie-uitgaven als ze niet op een nauwkeurige en schaalbare manier meten. Traditionele analytics-tools kijken per device naar onlineactiviteiten en geven daardoor een beperkt beeld van de multi-device-journey van consumenten. Meer geavanceerde cross-device-tools daarentegen identificeren iemand op gebruikersniveau en schetsen een compleet beeld van zijn of haar winkelervaring. Deze benadering is afgestemd op aankoopgedrag en -intenties, en zorgt voor een nauwkeuriger transactieattributie. Het belang van juiste cross-device-metingen, -identificatie en -attributie is duidelijk:

  • organisaties die geen cross-device-metingen toepassen, lopen de kans voor bijna de helft van de onlineaankopen verkeerde attributies toe te kennen;
  • de conversieratio ligt 1,4 keer hoger bij een cross-device-meting dan bij een per-device-meting;
  • met een gebruikersgerichte cross-device-meting kunnen retailers hun conversies veel beter tracken en daar hun marketinguitgaven op afstemmen;
  • cross-device-metingen tonen aan dat customer journeys tot wel 41 procent langer zijn dan uit partial-view-modellen blijkt.

Mobiel blijft een dominante rol spelen
Hoewel de customer journey zich op meerdere devices afspeelt, blijft het aantal mobiele transacties stijgen en neemt de aankoopwaarde van die transacties toe. Een aantal van de belangrijkste cijfers voor het vierde kwartaal van 2016:

  • Bijna 40 procent van alle onlineaankopen in Nederland werd afgerond op een mobiel device (smartphone of tablet); 15 procent meer dan een jaar eerder. Van alle onlineretailaankopen in Nederland is een kwart nu afkomstig van smartphones; een jaar-op-jaartoename van 47 procent, terwijl het tabletaandeel afneemt;
  • apps nemen met 55 procent een groter aandeel van de wereldwijde mobiele aankopen voor hun rekening dan mobiele browsers (45 procent). Deze trend werd voor het eerst duidelijk in Criteo’s rapport over de eerste helft van 2016;
  • het percentage mobiele aankopen ligt met 45 procent het hoogst bij retailers die mode- en luxeartikelen verkopen;
  • het aantal mobiele onlineaankopen groeide het hardst voor huis- en sportartikelen. Beide categorieën groeiden jaar-op-jaar met 38 procent en nemen een gedeelde tweede plaats in.

Smartphones vormen de sleutel bij cross-device-aankopen

Het denkbeeld ‘op je smartphone browsen, op je desktop kopen’ is nu officieel achterhaald. Daarom is het belangrijk om een gesynchroniseerde ervaring op desktop en mobiele devices te bieden:

  • bijna 20 procent van alle cross-device-aankopen begint op een smartphone;
  • van de devices die worden gebruikt voor onlineaankopen, is het belangrijkste device nog steeds desktop (60 procent), gevolgd door smartphone (26 procent) en tablet (14 procent).

Marketeers kunnen niet meer om cross-device heen en kunnen zich geen beperkt, afgeschermd beeld veroorloven. Slimme retailers bieden een naadloze gebruikservaring over alle devices om aankopen waar dan ook op te vangen. Met een cross-device-beeld van de customer journey kunnen ze hun marketingbudget bovendien een stuk verstandiger inzetten.

Download hier het volledige State of Cross-Device Report.  

Over Criteo
Criteo (Nasdaq: CRTO) biedt gepersonaliseerde performancemarketing op uitgebreide schaal. Door de opbrengsten na de klik te meten, maakt Criteo ROI transparant en eenvoudig meetbaar. Criteo heeft 2.500 medewerkers in meer dan dertig kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Van daaruit bedient het wereldwijd meer dan veertienduizend adverteerders en onderhoudt met duizenden uitgeverijen directe relaties. Meer informatie is te vinden op www.criteo.com. 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: 

Progress Communications
Inger Hund / Kinyi Tsui
Criteo@progresscommunications.nl
T. 020 363 11 52

 

 

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie