• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Huizenkopers goed voorbereid op jacht naar hun droomhuis

Amsterdam, 11 oktober 2016 – Potentiële huizenkopers zijn over het algemeen goed voorbereid als zij op huizenjacht gaan. Vier op de vijf personen uit de doelgroep (80%) geven aan uitgebreid de tijd te nemen voor het afsluiten van de hypotheek. Twee op de vijf (42%) zoeken bij voorkeur alles zelf uit, terwijl 28% zich liever laat adviseren over het afsluiten van de hypotheek. Circa drie op de tien ondervraagden (31%) regelen zoveel mogelijk online. Dat blijkt uit onderzoek van Team Vier in opdracht van online financieel dienstverlener MoneYou naar het afsluiten van hypotheken.

Er bestaat onduidelijkheid bij de ondervraagden over welke documentatie precies nodig is voor het afsluiten van een hypotheek. Een paspoort of ID-kaart, een loonstrook, een originele werkgeversverklaring en de koopovereenkomst zijn altijd nodig. Dit weten verreweg de meeste respondenten ook. Overige documentatie is alleen onder speciale omstandigheden nodig, zoals een overzicht van je toekomstig pensioeninkomen wanneer je binnen tien jaar met pensioen gaat.

Voor circa drie op de tien personen (31%) duurde het afsluiten van de hypotheek langer dan men voor ogen had. De belangrijkste oorzaken hiervan zijn dat de geldverstrekker aanvullende vragen had over de woning (21% van de respondenten gaf dit aan), of dat er bepaalde stukken niet bij de geldverstrekker bleken te zijn die men wel had opgestuurd (22% had hiermee te maken).

Roel Witteman, Productmanager Hypotheken bij MoneYou: “Huizenkopers verwachten snelheid en duidelijkheid bij hun hypotheekaanvraag. Juist duidelijkheid over het aanleveren van de benodigde documentatie leidt in veel gevallen tot een snellere afsluiting van een hypotheek. Binnen 24 uur geeft MoneYou een renteaanbod, en binnen 48 uur stellen we een hypotheekofferte samen. Daarnaast kun je met onze track & trace-service de status van je hypotheekaanvraag realtime volgen en weet je exact welke documenten je nodig hebt.”

Over het onderzoek
Doelgroep van het onderzoek zijn personen in de leeftijd van 25 tot en met 50 jaar, die wel eens een huis hebben gekocht of van plan zijn dat binnen nu en twaalf maanden te doen, en die op zijn minst betrokken zijn bij het regelen van het afsluiten van de hypotheek. MoneYou onderzocht de ervaringen, wensen en verwachtingen ten aanzien van het afsluiten van een hypotheek in deze doelgroep. Onderzoeksbureau Team Vier ondervroeg in opdracht van MoneYou voor dit onlineonderzoek duizend Nederlanders.

 # # #

Over MoneYou
MoneYou maakt het klanten mogelijk om zelf online hun financiële zaken te regelen, overal en altijd. Daarvoor heeft MoneYou eenvoudige en toegankelijke onlineproducten en -processen ontwikkeld. MoneYou B.V. is een honderd procent dochteronderneming van ABN AMRO Bank N.V. MoneYou is in 2001opgericht in Nederland en is sindsdien ook actief in Duitsland, Oostenrijk en België. In Nederland kunnen klanten bij MoneYou terecht voor sparen, hypotheken en lenen. Voor meer informatie, zie www.moneyou.nl.

Perscontact

MoneYou
Mariët Niesen
Online brand & Communications manager
E. Mariet.Niesen@moneyou.nl
T. 0646 93 49 14

Progress Communications  
Inger Hund / Allard Rustenhoven
E-mail: moneyou@progresscommunications.nl
Tel.: +31 (0)20 363 11 52  

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie