• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze bedrijfscultuur, die tegelijkertijd een belangrijke basis vormt van al onze activiteiten. Laten we daarom eens inzoomen op onze interne processen en interne communicatie, en een aantal leerpunten op een rij zetten.  

Samen op één lijn
Bij Progress vormt het ‘Progress DNA’ de basis voor al onze werkzaamheden. Dit houdt onder andere in dat we allemaal op dezelfde wijze werken en voor veel activiteiten vaste processen hebben. Net als elk ander bedrijf hebben we onze eigen normen en waarden, processen en richtlijnen en zo een eigen bedrijfscultuur. Hoe ga je met collega’s om? Wat vraag je wanneer aan wie? Wat zijn de werktijden? Ook op werkniveau gelden een aantal richtlijnen waar iedereen zich aan hoort te houden, zoals processen voor het schrijven van persberichten en blogs (ja, ook deze blogpost heeft zich aan een strakke deadline gehouden!). Dit zijn een aantal basisregels die voor iedereen helder en duidelijk zijn.

Anderzijds betekent het ook dat we op dezelfde manier getriggerd en gemotiveerd zijn om eens groter te denken voor onze klanten. En dit allemaal in samenwerking met je collega’s, dus als één team. Daarom steken we voldoende tijd in het optimaliseren van onze interne communicatie en het opleiden van onze mensen; om te groeien op werkvlak, maar ook voor de persoonlijke ontwikkeling.

Gelukkige werknemers
Waar een werkdag van negen tot vijf voorheen de richtlijn was, werken veel mensen tegenwoordig liever flexibel. Uit onderzoek van Indeed blijkt dat flexibel werken zelfs als een van de prioriteiten wordt gezien met betrekking tot de huidige arbeidsmarkt. Men wil kunnen werken waar en wanneer men wil – zolang de uren maar gemaakt worden. Flexibel werken bevordert de werk-privébalans, wat volgens onderzoek tot gelukkige en gemotiveerde werknemers leidt. Gelukkig is flexibel werken dankzij nieuwe technologieën steeds eenvoudiger, en ook bij ons is het een geaccepteerd onderdeel van onze bedrijfscultuur. Elk bedrijf wil toch gelukkige werknemers?

Talenten
Bij ons geldt: maak gebruik van je talenten. Talentontwikkeling is dan ook een belangrijk onderdeel van onze bedrijfscultuur, waarbij iedereen de mogelijkheid heeft om te shinen. Door middel van persoonlijkheidstest en weten we precies van elkaar wat ieders sterke punten zijn. Zo is de een beter in plannen, en is de ander weer strategischer of meer intellectueel ingesteld. Deze persoonlijke vaardigheden kunnen alleen maar positief bijdragen aan je bedrijfswerkzaamheden. En we kunnen elkaar ook helpen als de ander juist minder sterk is in een bepaalde vaardigheid. Op deze manier leren we elkaar niet alleen beter kennen, maar komen we ook als team beter naar buiten. Want het perfecte team wordt gekenmerkt door een goede balans tussen de talenten die nodig zijn om problemen op te lossen of klanten te helpen.

Kennisdelen
Onderlinge kennisdeling staat bij ons hoog op de agenda. Dit doen we niet alleen binnen onze eigen groep, waarin we ervaringen met onze klanten delen, maar ook regelmatig met ons zusje Eventive – dat weer vanuit een ander perspectief naar situaties kijkt. We organiseren daarom regelmatig brainstormsessies om ideeën te bedenken voor onze klanten. En onlangs hebben we gezamenlijk een concept bedacht om kennisdeling verder te bevorderen: PROEV (PROgress + EVentive). Tijdens kennissessies, in combinatie met een lunch, komen we bij elkaar om onze gedachtes over bepaalde zaken of struggles uit te wisselen, om zo weer van elkaar te leren. Ook gebruiken we handige online tools voor onze interne communicatie. Go Yammer!

Al met al kunnen we stellen dat er genoeg bij een bedrijfscultuur komt kijken. Lijkt het je wat om je bij ons team te voegen? Momenteel hebben we een vacature openstaan voor een senior consultant. Interesse? Neem dan zeker eens contact met ons op.

Corinna

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie