• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren. Natuurlijk is een introductie op een nieuwe markt alomvattend en dien je niet alleen het product, maar vooral ook de naam herkenbaar te maken. TransIP kwam daarom enkele maanden geleden aankloppen bij de Belgische collega’s van Progress Communications.

Departure

Na enkele meetings en brainstormsessies besloten we om TransIP te introduceren op de Vlaamse markt via een blog over webhosting versus VPS. We positioneerden Omar Benameur, Chief International bij TransIP, als een expert in de sector en slopen op deze manier op kousenvoeten de Vlaamse techmedia binnen. Het blog verscheen oa op ZDNet, BlogIT en Computable.

Next stop: STACK!

Dé grote aankondiging van TransIP besloten we te koppelen aan één van hun meest spraakmakende producten: STACK. STACK is een gratis cloudopslagdienst van maar liefst 1.000 GB, ongezien in België. Via verschillende interviews en een persbericht bereikte STACK een breed spectrum aan Vlaamse media, van horizontale media zoals Knack en De Tijd tot verticale online en offline publicaties.

Upgrade naar eerste klas

De media bepalen de gespreksonderwerpen in het dagelijkse leven en om die gesprekken kracht bij te zetten, was het een logische stap om nu rechtstreeks naar de consument te stappen. Zo krijgt iedereen STACK gepresenteerd via verschillende kanalen en blijft het ook nog eens langer nazinderen. TransIP-gewijs was het dus tijd voor een grootschalige actie. Daarvoor maakten we een tussenstop bij onze collega’s van Eventive. In samenwerking met hen kwamen we tot een eersteklas idee: het kapen van drie grote treinstations in Vlaanderen bij wijze van een activatiecampagne.

Dwars door Vlaanderen

Met Antwerpen-centraal, Gent Sint-Pieters en Brugge, een station per dag, gingen we zowaar dwars door Vlaanderen. Met een horde STACK-hostessen kleurden de drie treinstation STACK-paars. Dankzij een leuke photobooth met green screen konden bezoekers spectaculaire foto’s nemen die ze dan meteen op hun gratis STACK konden opslaan. Ideaal toch! De passage in de treinstations zorgde ervoor dat TransIP op een korte tijd aanzienlijk veel mensen bereikte. Binnen drie dagen wisten we duizenden consumenten aan TransIP te binden.

Terminus?

De eindhalte is nog lang niet in zicht. De naam is gezet, producten worden gelanceerd en content wordt gemaakt en verspreid. We denderen met andere woorden richting de volgende halte: de totale verovering van de Vlaamse markt. Onze volgende stop? TransIP top of mind houden bij de media en de consumenten. En nu op naar het volgende idee!  

Benieuwd naar wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact op met ons PR-bureau in Brussel of Amsterdam.

Céline

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie