• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

15-06-2015

Polycom SoundStation-vergadertelefoon al 25 jaar een icoon in meetingrooms


Wereldwijd meer dan vijf miljoen toestellen verkocht, die bekendstaan om hun ongeëvenaarde geluidskwaliteit en onderscheidende design

Amsterdam, 15 juni 2015 –Sinds de oprichting van Polycom in 1990 heeft de iconische Polycom SoundStation een baanbrekende invloed gehad op voiceconferencing. Daarbij is het tot op de dag van vandaag een van de bekendste toestellen in de zakelijke wereld. Polycom, wereldwijd toonaangevend in spraak-, video- en contentsamenwerkingsoplossingen, viert zijn 25-jarig jubileum en daarmee ook die van de driehoekige HD-audio-oplossing waar het bedrijf zo bekend om staat. De Polycom SoundStation is nog steeds de standaard in kleine tot middelgrote vergaderruimtes over de gehele wereld, ongeacht of daarbij analoge telefoonlijnen worden gebruikt, of Voice over IP (VoIP). 

Polycom SoundStation-vergadertelefoon al 25 jaar een icoon in meetingrooms

Wereldwijd meer dan vijf miljoen toestellen verkocht, die bekendstaan om hun ongeëvenaarde geluidskwaliteit en onderscheidende design

Amsterdam, 15 juni 2015 –Sinds de oprichting van Polycom in 1990 heeft de iconische Polycom SoundStation een baanbrekende invloed gehad op voiceconferencing. Daarbij is het tot op de dag van vandaag een van de bekendste toestellen in de zakelijke wereld. Polycom, wereldwijd toonaangevend in spraak-, video- en contentsamenwerkingsoplossingen, viert zijn 25-jarig jubileum en daarmee ook die van de driehoekige HD-audio-oplossing waar het bedrijf zo bekend om staat. De Polycom SoundStation is nog steeds de standaard in kleine tot middelgrote vergaderruimtes over de gehele wereld, ongeacht of daarbij analoge telefoonlijnen worden gebruikt, of Voice over IP (VoIP).

Spraakcommunicatie is al meer dan een eeuw een van de meest essentiële elementen in vergaderingen. Dankzij de continue groei van globalisatie en werken op afstand vragen bedrijven steeds meer van hun communicatietools om ervoor te zorgen dat groepsconversaties helder, productief en vrij van achtergrondgeluid zijn. Met de gepatenteerde Polycom-technologieën zoals HD Voice stellen de audioconferencing-oplossingen gebruikers in staat tot levensechte, hoogwaardige gesprekken met een twee keer zo heldere geluidskwaliteit als in gangbare telefoongesprekken.

Jeff Rodman, medeoprichter van Polycom en Chief Evangelist, verklaart het verschil dat HD Voice maakt in een audiovergadering met het feit dat er meer van de menselijke stem overkomt dan via standaardtelefoons of speakertelefoons. “Traditionele telefoons dragen geluid al meer dan een eeuw in een zeer beperkt bereik van slechts 3/10 kHz tot 3.3 kHz. De menselijke stem heeft echter een veel groter bereik dan dit: spraak heeft een bereik van 1/10 kHZ tot ongeveer 14 kHz. Dat is een belangrijk verschil, omdat je hierdoor bijvoorbeeld meer articulatie hoort, de nadruk op woorden beter begrijpt, achtergrondgeluid kunt onderscheiden en in staat bent om twee op elkaar lijkende woorden uit elkaar te houden. Het bereik is groter dan wat er op een standaardtoestel mogelijk is. Daarom moeten mensen vaak dicht op een speakertelefoon zitten om te horen wat de persoon aan de andere kant zegt.”

De Polycom SoundStation begon ooit bescheiden. Polycom-medeoprichters Jeff Rodman en Brian Hinman kwamen tot het design in een kelder in Francisco. Daar maakten ze een begin aan het implementeren van hun visie over hoe mensen optimaal kunnen samenwerken via video, audio en content op afstand. Deze eerste stap maakte transparante spraaksamenwerking overal ter wereld mogelijk.

Tim Stone, Vice-President Marketing van Polycom Europe, Middle East & Africa, stelt dat de status die de SoundStation in vergaderkamers over de gehele wereld heeft, verder gaat dan alleen zijn uitstekende prestaties en iconische vorm. “Ik heb veel positieve feedback ontvangen van klanten die de Polycom SoundStation gewoon ‘de Polycom’ noemen. De SoundStation is een bekende, betrouwbare vergadertool waar onze klanten op vertrouwen en waarmee ze vertrouwd zijn in het bedienen.”

Naast basis-HD Voice-technologie, onderzoek, innovatie en nieuwe ontwikkelingen in de mogelijkheden van SoundStation biedt het toestel nog vele andere voordelen aan klanten, zoals:

▪ de panoramische microfoondekking licht de stem uit van de persoon die spreekt;

▪ de mogelijkheid om met de mobiele telefoon te verbinden en direct contacten uit je telefoonlijst te bellen;

▪ immuniteit voor storing van mobiele telefoons en andere draadloze apparaten;

▪ kortere, productievere meetings, omdat er geen echo’s of verbindingsverliezen meer plaatsvinden;

▪ interactieve tweerichtingsconversatie maakt dat discussies weer natuurlijk aanvoelen;

▪ geavanceerde Voice over IP-ondersteuning (VoIP), draadloze technologie, USB-gebaseerde oplossingen en flexibele configuratieopties voor elke soort ruimte of telefoonomgeving (nieuwe modellen).

“Het erfgoed van Polycom is gebaseerd op de betrouwbaarheid en kwaliteit van onze vergadertelefoons, die de standaard hebben bepaald voor audioconferencing wereldwijd”, zegt Marco Landi, President van Polycom Europe, Middle East & Africa. “We zijn almaar gegroeid om marktleider te worden in video- en contentsamenwerking. Toch is voiceconferencing altijd een kernonderdeel geweest van onze strategie en innovatie. Dat is de reden dat oplossingen als de Polycom SoundStation een iconisch onderdeel blijven van moderne vergaderruimtes en werkomgevingen.”

Meer over de Polycom-voiceconferencing-oplossingen is te vinden op: www.polycom.co.uk/voice.

Meer informatie

Over Polycom
Polycom helpt organisaties de kracht van samenwerking te ontketenen. Wereldwijd overbruggen meer dan vierhonderdduizend bedrijven en organisaties afstanden met veilige video-, spraak- en contentoplossingen van Polycom. Polycom en zijn partnerecosysteem bieden flexibele samenwerkingsoplossingen voor elke omgeving en leveren de beste gebruikerservaring en ongeëvenaarde investeringsbescherming.

Polycom
Hilde Verlee
Telefoon: +31 (0)20 581 49 27
E-mail: Hilde.Verlee@Polycom.com

Progress Communications
Inger Hund
Telefoon: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Polycom@progresscommunications.nl

 



© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie