• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

21-08-2015

FiberNL maakt gratis glasvezelverbinding voor onderwijs mogelijk


 

FiberNL maakt gratis glasvezelverbinding voor onderwijs mogelijk

Amsterdam, 21 augustus 2015 – FiberNL, de volledig onafhankelijke Nederlandse aanbieder van internet, telefonie en televisie via het glasvezelnetwerk, biedt scholen een kosteloze glasvezelverbinding. Scholen krijgen de beschikking over deze gratis glasvezelverbinding als een minimumaantal* ouders of personeelsleden een thuisabonnement afsluit. FiberNL wil met dit initiatief het onderwijs, dat een groeiende behoefte heeft aan snel internet, voorzien van een goed glasvezelnetwerk en geavanceerde diensten.

 FiberNL maakt gratis glasvezelverbinding voor onderwijs mogelijk

Amsterdam, 21 augustus 2015 – FiberNL, de volledig onafhankelijke Nederlandse aanbieder van internet, telefonie en televisie via het glasvezelnetwerk, biedt scholen een kosteloze glasvezelverbinding. Scholen krijgen de beschikking over deze gratis glasvezelverbinding als een minimumaantal* ouders of personeelsleden een thuisabonnement afsluit. FiberNL wil met dit initiatief het onderwijs, dat een groeiende behoefte heeft aan snel internet, voorzien van een goed glasvezelnetwerk en geavanceerde diensten.

PO-Raad pleit voor glasvezel

Deze week waarschuwde de PO-Raad dat basisscholen zo snel mogelijk geld moeten krijgen om glasvezelverbindingen aan te schaffen. Op dit moment heeft 59 procent van de basisscholen geen glasvezelverbinding. Dat beperkt scholen bij verschillende onderwijsactiviteiten. In het onderwijs is er steeds meer datagebruik en de wettelijk opgelegde digitale eindtoets in 2018 maakt een snelle glasvezelverbinding onontbeerlijk. Met een glasvezelverbinding zijn scholen verzekerd van snel en betrouwbaar internet en aanvullende diensten, zoals telefonie en televisie.

Gaby ter Keurs, commercieel directeur van FiberNL: “Voor ons als technologiebedrijf staat duurzaam en maatschappelijk ondernemen voorop. Door een ideële doelstelling te combineren met een commerciële, leveren we een bijdrage aan het onderwijs voor betere en snellere internetverbindingen tegen een betaalbare prijs. We maken op basis van de omvang van  de school en de mogelijkheden van het lokale glasvezelnetwerk een voorstel. Daarna weet de school wat het minimale aantal thuisabonnementen moet zijn, dat nodig is om ze te voorzien van gratis glasvezel.”

Naast scholen wil FiberNL dat andere non-profitorganisaties ook over een snelle internetverbinding kunnen beschikken. Bij een non-profitorganisatie als een zorginstelling levert Fiber Nederland een gratis verbinding voor de openbare ruimtes, wanneer bewoners zich bijvoorbeeld inschrijven voor de internet, tv- en telefonieservice van het bedrijf op hun kamer.

Het is niet voor het eerst dat FiberNL maatschappelijk actief is. Het bedrijf werkte in het verleden al samen met Plan Nederland en de Stichting Feedback, en heeft eerder al een aantal bejaardenhuizen en (sport)verenigingen kosteloos op glasvezel aangesloten. 

FiberNL werkt onafhankelijk van de netwerkexploitanten en is daardoor in staat om op vrijwel alle Nederlandse glasvezelnetwerken diensten aan te bieden.

Over Fiber Nederland

De Nederlandse onderneming FiberNL – gevestigd in Amsterdam – is de snelst groeiende provider. FiberNL is onafhankelijk van een netwerkleverancier en in geheel Nederland beschikbaar. Als het niet via glasvezel kan, dan via het best beschikbare netwerk. Het bedrijf biedt voordelige internet-, televisie- en telefonieabonnementen en sinds kort ook het Fiber SmartAlarm. Meer informatie vindt u op www.fiber.nl

* De voorwaarden zijn afhankelijk van onder andere de omvang van de organisatie en mogelijkheden van het lokale glasvezelnetwerk. FiberNL doet elke organisatie een passend voorstel op basis van deze voorwaarden.

Bekijk de infographic meer informatie en interessante feiten over glasvezel: http://www.fiber.nl/online/glasvezel-infographic

 

Progress Communications

Ruud Berendsen / Lianne van Dijk

E: fibernl@progresscommunications.nl

T: 020 3631152



© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie