• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

ABN AMRO versterkt klantenservice en medewerkersbetrokkenheid met oplossingen van Verint

Amsterdam, 12 september 2016 –ABN AMRO heeft zijn klantenservice versterkt en de medewerkersbetrokkenheid vergroot met Verint Workforce Management. De bank wil klanten die contact zoeken met het klantcontactcentrum, in negentig procent van de gevallen binnen veertig seconden kunnen helpen. Daarnaast wil ABN AMRO de medewerkerstevredenheid met twintig procent laten toenemen en ook de kwaliteit van de klantenservice verbeteren.

Vanuit het Advice Service Centre in Amsterdam biedt ABN AMRO met 1.400 medewerkers 24 uur per dag en zeven dagen per week klantenservice. Het klantcontactcentrum verwerkt meer dan vier miljoen telefoongesprekken per jaar, naast een groot aantal e-mails en vragen via social media en het internet. Om al deze vragen sneller te kunnen beantwoorden, zocht ABN AMRO naar een oplossing waarmee de bank vragen beter kan toewijzen aan medewerkers en waarmee medewerkers beschikken over de juiste middelen om klanten met hun vragen te helpen.

Verint Workforce Managementhelpt de bank bij het behalen van deze doelen door de mogelijkheid te bieden om realtime werkschema’s te creëren en mensen en middelen zo toe te wijzen, dat er een goede balans is tussen beschikbare medewerkers en de werkbelasting. De oplossing stelt medewerkers ook in staat om gesprekken sneller af te handelen tijdens piekmomenten, om klanten persoonlijker te benaderen en om hen tijdens rustiger momenten extra service te bieden.

Verint ondersteunde ABN AMRO gedurende het gehele proces door het implementeren van de juiste aanpak, oplossing, on-site training en support die het beste past bij de behoeften. De resultaten zijn zeer overtuigend. De medewerkerstevredenheid steeg door betere werkschema’s met vijftien procent en de tevredenheid voor wat betreft de balans tussen werk en privé verbeterde van zestig naar tachtig procent. Daarnaast bespaarde de bank op kosten doordat werkdruk verminderde en er daardoor minder mensen hoefden over te werken.

“Wij zijn er enorm trots op dat we ABN AMRO hebben kunnen helpen bij het verbeteren van zijn workforce-management in het klantcontactcentrum en bij het bereiken van zeer positieve resultaten”, zegt Nick Nonini, Managing Director EMEA bij Verint. “Door de juiste technologie te bieden voor contactcentermedewerkers, hebben we niet alleen bijgedragen aan hogere medewerkerstevredenheid en een betere balans tussen werk en privé. We voorzien medewerkers ook van de middelen om optimale service te bieden, wat nodig is om loyale en betrokken klanten te hebben en te houden.”

ABN AMRO zet de Verint-oplossing in sinds 2013. Voor meer informatie over Verint Workforce Management en andere Verint Customer Engagement Optimization-oplossingen: www.verint.com.

###

Over ABN AMRO
ABN AMRO bedient retail-, private banking- en corporate banking-klanten met een primaire focus op Nederland en met selectieve activiteiten in het buitenland. In Nederland wordt klanten een uitgebreid en compleet pakket van producten en diensten aangeboden via omnidistributiekanalen, waaronder geavanceerde mobiele applicaties en internetbankieren. ABN AMRO beschikt over gedegen financiële expertise en uitgebreide kennis van veel bedrijfstakken. 

Over Verint Systems, Inc.
Verint® (Nasdaq: VRNT) is wereldwijd toonaangevend in Actionable Intelligence®-oplossingen met een focus op optimalisatie van customer engagement, security-intelligence en fraude, risico en compliancy. Meer dan tienduizend organisaties in 180 landen – waaronder tachtig procent van de Fortune 100 – vertrouwen op de intelligentie van Verint-oplossingen om beter geïnformeerde, effectievere en beter getimede beslissingen te kunnen nemen. Kom meer te weten over hoe we A Smarter World creëren met Actionable Intelligence op www.verint.com

Neem voor meer informatie contact op met:

Progress Communications
Corinna Peekel  / Ruud Berendsen
T. 020 363 11 52
Verint@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie