• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Acquia: vier best practices voor het omarmen van digitale transformatie

Amsterdam, 18 februari 2016 – Big data, cloud computing, genetwerkte klanten en het Internet of Things zijn enkele centrale pijlers voor digitale transformatie. Elk bedrijf moet daarvoor een individuele strategie ontwikkelen. Niettemin is er een aantal fundamentele methoden en procedures om de succesvolle uitvoering van een individuele strategie te waarborgen. Op basis van gesprekken met klanten beveelt Acquia vier best practices aan.

Economische verandering is er altijd al geweest. Bij de digitale transformatie van nu gaat het echter om een verandering van een totaal andere omvang. Digitale transformatie vereist niet alleen een voortdurende aanpassing van de bedrijfsprocessen, maar in veel gevallen ook een totaal nieuwe aanpak. Die is nodig doordat bestaande businessmodellen in snel tempo veranderen en nieuwe concurrenten complete industrieën op hun kop zetten.

Acquia, de digital experience company, voerde tijdens zijn ThinkAhead Executive Roundtable-bijeenkomsten in januari 2016 in Kitzbühel (Oostenrijk) intensieve discussies met klanten en prospects over het thema ‘World Class Digital Transformation’. Acquia organiseert deze rondetafelbijeenkomsten op regelmatige basis. De bijeenkomst in januari leidde tot het vaststellen van de volgende vier best practices.

1. De bedrijfscultuur moet digitale transformatie ondersteunen

Wie de bedrijfscultuur niet aanpast aan de enorme veranderingen die digitale transformatie met zich meebrengt, loopt het risico te falen. Het is niet langer genoeg om nog de vraag te stellen hoe het bestaande businessmodel het best te verdedigen is. Het gaat er nu om te bepalen hoe het businessmodel van de toekomst eruit moet zien. Daarvoor is het zinvol om bijvoorbeeld een start-up opdracht te geven het bestaande bedrijfsmodel in een simulatie te vervangen door een nieuw model. Van daaruit zijn stappen af te leiden voor digitale transformatie.

2. Het bouwen van een transformatielaboratorium

Een goede manier om ​​nieuwe ontwikkelingen te testen, is de oprichting van een transformatielaboratorium met als doel het ontwikkelen en op de markt brengen van nieuwe producten en diensten. Zo’n laboratorium moet niet alleen een symbolische functie hebben; de resultaten moeten zich in de praktijk ook bewijzen. Bij een laboratorium hoort een intensieve uitwisseling met start-ups die op aanverwante terreinen actief zijn, en het evalueren van investeringen in mogelijkheden om de toetreding tot nieuwe markten te versnellen.

3. Het personeel mobiliseren voor digitale transformatie

De digitale transformatie is niet alleen een zaak van afdelingen, maar heeft ook de steun nodig van het topmanagement. Dit is een belangrijke voorwaarde om de eigen werknemers enthousiast te maken voor grote veranderingen. Andere maatregelen zijn het bevorderen van een open bedrijfscultuur, het binden van creatief digitaal talent aan het bedrijf en het aantrekken van nieuw talent.

4. Richt een uniform digitaal-infrastructuurplatform in

Zonder het gebruik van de nieuwste informatie- en communicatietechnologie is digitale transformatie niet mogelijk. ICT zorgt voor de nodige bouwstenen voor een continue ontwikkeling en implementatie van nieuwe bedrijfsprocessen en -modellen. De weg van digitalisering van individuele processen naar de ontwikkeling van nieuwe, digitale businessmodellen is echter nog lang. Hiervoor is een open, flexibel en cloudgebaseerd infrastructuurplatform nodig. Digitale transformatie zorgt voor veel complexiteit en vereist een zorgvuldige, gefaseerde afweging, gevolgd door snelle reacties. Snel handelen vraagt om een ​​flexibele IT-infrastructuur die gegevenssilo's tussen systemen en afdelingen elimineert en de integratie van de verschillende systemen ondersteunt. Zo’n infrastructuur integreert content, commerce en gebruikersgemeenschappen, en vormt de basis voor nauwere samenwerking met klanten. De digitale ervaring staat centraal in de digitale transformatie. Een uniforme, open omgeving, zoals het Acquia Cloud Platform, schept de voorwaarden waardoor bedrijven sneller en flexibeler kunnen optreden.

“Bedrijven in elke sector moeten zelf het initiatief nemen in de digitale transformatie. Zij mogen niet achteropraken, maar moeten actief nieuwe businessmodellen testen en er ervaring mee opdoen”, zegt Michael Heuer, Area Vice President en Country Manager - Midden-Europa (DACH en Benelux) van Acquia in München. "Vooral in tijden van snelle veranderingen in de behoeften van de klant is het zaak om op basis van opgebouwde expertise nieuwe producten en diensten snel te lanceren en voorbereid te zijn op de toekomst.”

Over Acquia
Acquia is het bedrijf voor digitale ervaringen. Meer dan vierduizend organisaties, waaronder Intuit, Warner Music Group en Stanford University, transformeren hun digitale eigendommen met Acquia’s open cloudplatform. Wereldwijd vertrouwen tweeduizend bedrijven, regeringsinstanties en ngo’s op Acquia om nieuwe inkomsten te creëren, kosten te verlagen en beter in contact te komen met hun doelgroepen door middel van content, community’s, commerce en context.

Voor meer informatie, bezoek www.acquia.com.

# # #

Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Telefoon: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Acquia@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie