• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Anaplan haalt negentig miljoen dollar op in investeringsronde en benoemt James Budge als Chief Financial Officer

Amsterdam, 15 januari 2016Anaplan, het bedrijf dat een cloudgebaseerd planningsplatform levert, heeft in een financieringsronde negentig miljoen dollar opgehaald. Premji Invest leidde de ronde en werd daarin ondersteund door Baillie Gifford, Founders Circle Capital, Harmony Partners en bestaande investeerders van Anaplan*. Anaplan benoemt ook James Budge als nieuwe Chief Financial Officer. Budge werkte als CFP en COO bij Genesys en Rovi.

Anaplan zet de financiering in om in te spelen op een groeiende wereldwijde vraag naar zijn op cloudtechnologie gebaseerde businessplannings- en modeleerplatform.

“Premji Invest is enthousiast over het leiding geven aan deze investeringsronde, omdat we wereldwijd een brede groep van bedrijven hebben gezien, die hun bedrijfsvoering transformeerden met behulp van Anaplans flexibele plannings- en modeleerplatform”, zegt Sandesh Patnam, partner bij Premji Invest. “Anaplan is een game changer, omdat het bedrijven helpt om processen niet alleen te versnellen en te vereenvoudigen, maar ook om de manier fundamenteel te veranderen, waarop mensen werken en besluiten nemen.”                                                                              

Anaplan benoemt James Budge tot CFO. Budge heeft meer dan twintig jaar ervaring in managementfuncties in Silicon Valley bij beursgenoteerde en niet-beursgenoteerde bedrijven. Hij was bij Genesys wereldwijd verantwoordelijk voor financiën, corporate development, juridische zaken, HR en IT. “Gezien het enorme momentum van het bedrijf op dit moment, ben ik erg blij om bij Anaplan bij te dragen aan de continue groei”, zegt James Budge.

Fred Laluyaux, bestuursvoorzitter en CEO van Anaplan: “Wij heten onze nieuwe investeerders en James Budge van harte welkom bij ons bedrijf. Wij beschikken met James en zijn uitstekende ervaring over een uitmuntende financieel manager die ons team naar verdere groei kan leiden.”

Anaplan heeft zich ontwikkeld als de wereldwijde voorloper in op cloudtechnologie gebaseerde, bedrijfsbrede planning en modelering. Het is een van de snelst groeiende SaaS-bedrijven van de afgelopen jaren. Laluyaux legt uit waarom de vraag sterk toeneemt: “Wij spreken elke dag leidinggevenden die aangeven hoe belangrijk het is om strategische en tactische beslissingen te nemen op basis van cijfers. Zij zijn echter aangewezen op technologieën die dertig jaar of nog langer geleden zijn ontwikkeld. Dat was in een periode waarin de uitdagingen van nu geen rol speelden. Zij gebruiken Anaplan in elk bedrijfsonderdeel – financiën, sales, marketing, HR, supply chain, operations en IT –, omdat het platform en de apps van Anaplan een totaal nieuwe benadering bieden voor het plannen en uitvoeren van businessplannen, het simuleren van veranderingen en het snel corrigeren van de bedrijfsvoering.”

Allen & Company LLC trad op als financieel adviseur van Anaplan bij deze meest recente financieringsronde.

Over Anaplan
Anaplan is de enterprise planning cloud company. Anaplan integreert een ongeëvenaarde plannings- en modelleerengine, samenwerking in de cloud en een eenvoudige interface voor zakelijke gebruikers. Klanten van Anaplan krijgen via de Anaplan App Hub de beschikking over honderd kant-en-klare planningsapps of kunnen eenvoudig hun eigen apps maken. Anaplan is een niet-beursgenoteerde onderneming die naast het hoofdkantoor in San Francisco, Californië (VS), ook wereldwijde vestigingen heeft op vier continenten. Ga voor meer informatie naar anaplan.com. Volg ons op Twitter: @anaplan.

* De huidige investeerders zijn: Brookside Capital, Coatue Management, DFJ Growth, Granite Ventures, Meritech Capital Partners, Salesforce (NYSE: CRM), Sands Capital Management, en Shasta Ventures.

Media Contact
Progress Communications
Lianne van Dijk
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Anaplan@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie