• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Anaplan toont preview ‘predictive analytics’

Inzicht in planning- en beslissingsprocessen op basis van dynamisch veranderende data

Utrecht, 13 mei 2016Anaplan, het Smart Business Platform™, komt met nieuwe mogelijkheden om voorspellende analyses te kunnen maken. Hiermee kunnen bedrijven vooruitblikken op de meest complexe planning- en operationele scenario’s. Anaplan maakt ‘predictive analytics’  realtime beschikbaar voor alle afdelingen binnen een organisatie. Zo zijn alle analyses dynamisch geüpdatet en hebben beslissers dezelfde directe toegang.

De ‘predictive analytics’ worden in eerste instantie geïntroduceerd voor statistisch voorspellen in demand planning, sales en operations planning, zakelijke planning en budgettering, sales forecasting en customer support. Toekomstige mogelijkheden betreffen workforce optimalisatie, supply network planning, het plannen van transport, productmarketing en meer.

Mogelijkheden als Monte Carlo-simulaties en multidimensionale lineaire regressie zorgen voor geavanceerde statistische voorspelbaarheid en modelleermogelijkheden in alle werkzaamheden binnen een bedrijf. De voorspelmogelijkheden zijn al in gebruik bij een aantal klanten en worden opgenomen in Anaplans Smart Business Platform™.

Doug Henschen, werkzaam bij Constellation Research: “‘Predictive analytics’ zorgen voor krachtige, nieuwe inzichten in de wereld van planning. Anaplan is een van de eerste die grote ondernemingen deze mogelijkheid biedt. Van alle bedrijfsprocessen profiteren planning en modelling het meest van de toevoeging van ‘predictive analytics’ om zo human intelligence te verbeteren.”

Simon Tucker, Chief Product Officer van Anaplan: “Internationale bedrijven maken steeds meer gebruik van voorspellende analyses. Maar ze hebben niet de mogelijkheid die analyses eenvoudig te simuleren of te configureren, en voor beslissers de realiteit op zo’n manier weer te geven, dat zij vol vertrouwen actie kunnen ondernemen. Anaplan lost dit probleem op door de voorspellingsfunctionaliteit naadloos te verbinden met de modelleer- en planningfuncties die medewerkers dagelijks gebruiken in Anaplan. Deze nieuwe functies zijn toe te passen in de meest uiteenlopende situaties. Van het optimaliseren van voorspellingen van vluchtvertragingen bij luchtvaartmaatschappijen en het succes van klinische proeven tot en met verkoopverwachtingen.”

De nieuwe mogelijkheden waren te zien tijdens Hub16, het jaarlijkse evenement voor gebruikers van het platform en de apps van Anaplan. Hub16 vond deze week plaats in San Francisco. Meer dan 1.500 innovators, analisten en managers kwamen bijeen, waaronder Anaplan-klanten en -partners als Deloitte, DocuSign, Kellogg Company en Splunk.

### 

Over Anaplan
Anaplan is het Smart Business Platform™ dat beslissingskracht faciliteert. Anaplan levert een ongeëvenaarde planning- en modelling engine, samenwerking in de cloud en een eenvoudige interface voor zakelijke gebruikers. Anaplan staat wereldwijd bekend als innovator en toonaangevend in technologie. Het bedrijf is een niet-beursgenoteerde onderneming met het hoofdkantoor in San Francisco, Californië (VS), en met kantoren in vijftien landen. Meer informatie is te vinden op anaplan.com. Volg ons op Twitter: @anaplan.

Mediacontact
Progress Communications
Lianne van Dijk / Corinna Peekel
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Anaplan@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie