• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Barry Callebaut verbetert wereldwijd transportmanagement met Descartes

Amersfoort, 18 juli 2016 – Barry Callebaut Group, toonaangevend producent van hoogwaardige chocolade- en cacaoproducten, kiest voor de cloud-based transportmanagementoplossing van Descartes Systems Group voor het verbeteren van zijn wereldwijde verzendingsprocessen, performance en inzicht. Descartes Systems Group (Nasdaq: DSGX) (TSX: DSG) is wereldleider in integratie van handelsverkeer tussen logistiekintensieve organisaties.

“Barry Callebaut heeft 52 fabrieken verdeeld over vier continenten, en bedient klanten in meer dan honderd landen. We hebben behoefte aan een transportmanagementoplossing om bestaande handmatige processen te automatiseren, zodat we efficiënter te werk kunnen gaan en beter inzicht hebben in de duizenden containers die we jaarlijks verschepen”, zegt Martin Kaeshammer, Cocoa Planner - Global Planning bij Barry Callebaut Group. “De oplossing van Descartes helpt de transparantie in de toeleveringsketen te verbeteren, de kosten voor stock-in-transit en transport te verlagen, de vervoerderstarieven en -performance beter te managen, en de leveringsbetrouwbaarheid voor zowel onze fabrieken als eindklanten te verbeteren.”

De next-generation cloud-based transportmanagementoplossing van Descartes helpt bedrijven als Barry Callebaut de complexiteit te verminderen en de logistieke kosten te verlagen. Dat gebeurt door processen in de gehele verzendingscyclus te automatiseren en effectiever te managen. Met het op een netwerk gebaseerde, modulaire platform kunnen inkoop- en verkooporderdata worden geconverteerd in transportopdrachten, vervoerscontracten worden beheerd en vervoersplannen worden geoptimaliseerd en uitgevoerd. Daarnaast gebruikt Barry Callebaut de oplossing om contact te houden met handelspartners, overzicht te behouden over verzendingen en voorraden, vrachtrekeningen te controleren en de leveranciers- en vervoerdersprestaties te beheren.

“We zijn erg verheugd dat wij Barry Callebaut kunnen helpen om kosten te verlagen en een einde te maken aan administratieve rompslomp dankzij geautomatiseerde processen. Hierdoor kan het bedrijf verzendingen, vervoerders, vaarroutes en doorlooptijden in zijn gehele internationale toeleveringsketen beter managen”, zegt Roy van Aalst, Senior Director Benelux bij Descartes. “Ons portfolio met transportmanagementoplossingen levert een snelle time-to-value voor zowel binnenlandse als internationale toeleveringsketens. De flexibele en modulaire architectuur kan snel in haar geheel worden geïmplementeerd, of afhankelijk van de behoeften van een bedrijf per transportwijze: via vrachtwagen, luchtvracht, pakketpost of over zee.”

###

Over Barry Callebaut    
De Barry Callebaut Group, met het hoofdkantoor in Zürich, is ’s werelds meest toonaangevende fabrikant van hoogkwalitatieve cacao en chocolade – van het inkopen en verwerken van cacaobonen tot het produceren van de fijnste chocolade, waaronder chocoladevullingen, decoraties en samengestelde producten. De Group heeft circa vijftig productievestigingen wereldwijd en heeft een divers, toegewijd personeelsbestand van meer dan negenduizend medewerkers. Barry Callebaut bedient de complete voedselindustrie: van industriële voedingsmiddelenfabrikanten tot en met ambachtelijke en professionele gebruikers van chocolade, zoals chocolatiers, banketbakkers, bakkers, hotels, restaurants en cateringbedrijven. Kijk voor meer informatie over Barry Callebaut op www.barry-callebaut.com.

Over Descartes
Descartes (TSX: DSG) (Nasdaq: DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand, SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, en de prestaties en zekerheid voor ondernemingen, waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Klanten gebruiken de modulaire, cloud-based oplossingen om leveringen te plannen, te sturen, te volgen en te meten. Ook kunnen zij vrachten plannen, toewijzen en uitvoeren, transportfacturen opstellen, controleren en betalen, wereldwijde handelsdata bekijken, douane- en beveiligingsdocumenten voor import en export archiveren, en verschillende andere logistieke processen uitvoeren. Dit alles door deelname aan ’s werelds grootste, multimodale samenwerkingscommunity voor logistiek. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Canada, en de organisatie heeft kantoren en partners wereldwijd. Meer informatie: www.descartes.com.

Voor meer informatie
Progress Communications
Lianne van Dijk / Corinna Peekel
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: descartes@progresscommunications.nl

 

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie