• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Besteed de zomer nuttig – verbeter in vier stappen je klantbeleving

Het is – eindelijk – volop zomer. De tijd om het rustig aan te doen, of juist een periode om nuttig te besteden aan zaken waar je de rest van het jaar niet aan toekomt. Als je toch aan het werk bent tijdens de komkommertijd, steek je tijd dan bijvoorbeeld in het verbeteren van je klantbeleving. Want in een tijd waarin goede klantenservice vanzelfsprekend is, maakt de customer experience het verschil. De veelal rustige zomer is de perfecte tijd om die eens flink te verbeteren.

1. Customization
Door de veranderende digitale wereld verandert ook de relatie tussen de consument en de branche. Consumenten maken gebruik van steeds meer devices, die ook nog eens meer en meer met elkaar verbonden zijn. Door hiervan optimaal gebruik te maken, kun je consumenten een echt goede gebruikersbeleving bieden. Weet je bijvoorbeeld wel dat een klant twee afzonderlijke producten bij je heeft afgenomen? Geef dan korting bij aanschaf van een derde apparaat of dienst, of laat je klant weten dat een bepaalde accessoire perfect past bij dat ene product dat hij of zij al heeft. Om dit echt goed te doen, voer je dit door in bijvoorbeeld een persoonlijke nieuwsbrief. Gebruik de rustige zomerperiode om je klantenservice op customization in te richten.

2. Virtuele assistent inzetten
Nu nieuwe, digitale innovaties elkaar in rap tempo opvolgen – van smartphones tot smart watches, van apps tot ApplePlay –, is er meer ondersteuning nodig voor consumenten. Als bedrijf moet je namelijk niet alleen weten om te gaan met de huidige consumentenvragen, maar ook met problemen en onverwachte neveneffecten van al die nieuwe producten. Om je te ondersteunen bij al die nieuwe klantvragen, is het gebruik van een virtuele assistent ideaal. Deze zomermaanden zijn perfect om onderzoek te doen naar het inzetten van zo’n virtuele assistent (of het perfectioneren ervan als je er al een inzet voor je klantbeleving).

3. Maak feedback geven makkelijk
Maar het is niet alleen de digitale wereld die verandert – de gehele maatschappij doet dat. Je klantenbestand, en dus je doelgroep, verschuift continu. Veel merken richten zich op Generatie Y en in toenemende mate ook op Generatie Z: de generaties jongeren die de komende tijden volwassen worden. Heerlijke generaties om mee te werken, omdat deze jongeren – in tegenstelling tot eerdere generaties die minstens zo mondig waren – óók graag hun mening uiten als die positief is. En dat is fijn voor de marketeer: niemand is immers beter in het binden van klanten dan klanten zelf. Positieve reviews zijn goud waard, maar die krijg je alleen maar als je het de klant niet te moeilijk maakt om deze achter te laten. Door de komende tijd obstakels weg te nemen en het achterlaten van feedback (nog) sneller en eenvoudiger te maken, vergroot je de kans op positieve feedback. En dat genereert mogelijk weer meer business. Let er hierbij overigens wel op dat je je bestand van oudere klanten niet uitsluit – de koopkracht is immers nog steeds in handen van oudere generaties.

4. Gebruiksvriendelijke beveiliging
Helaas zit er ook een nadelige kant aan al die nieuwe ontwikkelingen. Zo zijn klantgegevens voor allerlei doeleinden in te zetten, maar waak er wel voor dat je bedrijf hier voorzichtig mee omgaat. Ga deze zomer na of je security wel voldoende op orde en up-to-date is. En check dan gelijk even of je hierover naar je klanten toe op een transparante manier communiceert, want dat kan al een hoop zorgen over privacy en veiligheid wegnemen. Maar let op: het versterken van security komt het verbeteren van gebruikersbelevingen niet altijd ten goede. Extra lagen beveiliging doen vaker wel dan niet afbreuk aan de snelheid en efficiëntie die de consument verwacht. Daarom worden gebruiksvriendelijker maatregelen als spraakbiometrie en spraakauthenticatie steeds vaker ingezet als extra beveiliging.

Summer School
Denk je dat jouw organisatie nog stappen kan zetten voor een betere klantbeleving die ook bijdraagt aan de merkbeleving? Je hebt de komende maanden alle tijd om je er (extra) in te verdiepen. Deze zomer kom je eenvoudig meer te weten over hoe je het best kunt omgaan met de snel veranderende wereld van klantbeleving door het volgen van 12 interactieve webinars in het kader van de Verint Summer School. Schrijf je hier gratis in en volg van 2 t/m 25 augustus 2016 webinars die je gegarandeerd voorzien van nieuwe inzichten en praktische adviezen.

Tekst: Marije Gould, ‎Vice President Marketing EMEA bij Verint

###

Neem voor meer informatie contact op met:
Progress Communications
Ruud Berendsen / Corinna Peekel
T. 020 363 11 52
Verint@progresscommunications.nl

 

 

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie