• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Casio introduceert aantrekkelijk geprijsde laser-ledprojector met helderheid van 3.000 lumen

Serie basismodellen nu uitgebreid

 

Amsterdam, 1 december 2015 – Casio Computer Co, Ltd breidt zijn serie basismodellen van nieuwe-generatie laser-ledprojectoren uit met de introductie van de XJ-V2. Dit is een aantrekkelijk geprijsde*1 projector met een helderheid van 3.000 lumen. 

Tot op heden waren projectoren zonder lamp – uitgerust met SSI*2-lichtbronnen met gebruik van een laser en led – alleen verkrijgbaar in de top van het projectorsegment. Onder het motto ‘Time to Go Lamp-Free for Everyone!’ heeft Casio echter een serie nieuwe, scherp geprijsde projectoren ontwikkeld met de naam ‘Core’. Het eerste Core-model, de XJ-V1 met een helderheid van 2.700 lumen, heeft sinds zijn introductie in het voorjaar van 2015 een uitstekende reputatie opgebouwd. Hij wordt nu ingezet in uiteenlopende gebruikssituaties en sectoren: in het onderwijs tot in het bedrijfsleven.

Voor het nieuwe XJ-V2-model was het Casio’s doel om de prijs zo laag mogelijk te houden en de total cost of ownership (TCO) te verlagen, en tegelijkertijd de helderheid te verhogen naar 3.000 lumen. Dit helderheidsniveau maakt het mogelijk beelden duidelijk te projecteren in een lichte omgeving, zoals een klaslokaal met zonlicht dat door de ramen schijnt.

Als pionier in de markt ontwikkelde Casio in 2010 een projector zonder kwikhoudende lamp. Sindsdien behaalde Casio een wereldwijd marktaandeel van 87,4 procent voor projectoren met hybride lichtbronnen.*3

Casio hybride laser-ledlichtbron: efficiënt in gebruik en zuinig in prijs

De XJ-V2 is een projector zonder kwikhoudende lamp en is dus heel milieuvriendelijk. De Casio SSI-lichtbron in de XJ-V2, die gebruik maakt van een laser en led, heeft een levensduur van maximaal 20.000 uur. Verder is het vervangen van lampen niet meer nodig en biedt het model een elektriciteitsverbruik van ongeveer de helft van dat van een kwikhoudende lampprojector.*4 Dankzij deze voordelen is de TCO van de XJ-V2 beter dan die van een kwikhoudende lampprojector.*5

Eenvoudige upgrade van een traditionele projector

Net zoals bij het XJ-V1-model ontwierp Casio de XJ-V2 zodanig, dat gebruikers eenvoudig hun kwikhoudende lampprojector kunnen vervangen. De XJ-V2 is eenvoudig te installeren aan een bestaand ophangsysteem. Hierdoor hoeft er minder geïnvesteerd te worden in installatie en zijn er minder arbeidsuren nodig. Zo is de projector na aanschaf direct te gebruiken.

Betrouwbaar, stofwerend ontwerp

Casio verbeterde de stofbestendigheid van de XJ-V2 door de interne componenten in drie blokken te structureren en zo het optische blok te beschermen tegen stof. Op deze manier is een lagere projectiehelderheid door stof te voorkomen en is de XJ-V2 in staat lange tijd onafhankelijk te draaien, net zoals het XJ-V1-model.

Gebruiksgemak zoals alleen een projector zonder lamp kan bieden

De XJ-V2 bereikt een optimale helderheid in slechts vijf seconden vanaf het moment dat de powerknop is ingedrukt. Dit is korter dan bij kwiklampen. Daarnaast is de projector met één druk op de knop uit te schakelen en is hij direct weer te gebruiken als hij weer aangezet wordt, zonder afkoelingstijd.

Net zoals het XJ-V1-model wordt de XJ-V2 geproduceerd in Japan door Yamagata Casio Co, Ltd, een productiedochterbedrijf van Casio Group. Door toepassing van geavanceerde productietechnologieën die het bedrijf de afgelopen jaren heeft ontwikkeld, behoudt Yamagata Casio een consistente, bijzonder hoge productkwaliteit.

Met deze uitbreiding van de Core-serie wil Casio de verschuiving in de markt naar projectoren zonder lamp versnellen. Door de vervanging van kwikhoudende lampprojectoren te promoten, draagt Casio bij aan een schoner milieu. Ook het stoppen van het gebruik van kwik en het beperken van stroomverbruik helpen CO2-uitstoot te verminderen.

*1 Retailadviesprijs minder dan 650 euro (excl. btw).
*2 Solid State Illumination
*3 Hoeveelheid projectoren met hybride laser-ledlichtbronnen van januari tot en met december 2014, volgens Futuresource Consulting Ltd.
*4 Volgens een schatting van Casio is het elektriciteitsverbruik ongeveer de helft van dat van een traditionele kwikhoudende lampprojector van 3.000 lumen.
*5 Volgens een schatting van Casio is de TCO over een periode van vijf jaar lager dan die van een traditionele kwikhoudende lampprojector van 3.000 lumen. 

###

Specificaties en afbeeldingen kunt u bij onderstaand adres opvragen.

Perscontact:
Progress Communications
Lianne van Dijk
Tel.: +31 (0)20 – 363 1152
E-mail: casio@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie