• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Commvault het hoogst gepositioneerd in ‘Gartner Magic Quadrant for Data Center Backup and Recovery Software’

  • Commvault voor zesde achtereenvolgende jaar leider in back-up en recovery

  • Wat Commvault onder andere onderscheidt van de concurrentie: één schaalbare code base, uitgebreide support voor cloudimplementaties en breedste support voor storagehardwareplatformen 

Utrecht, 17 juni 2016 Commvault (Nasdaq: CVLT), specialist in enterprise-dataprotectie en informatiemanagement, is door Gartner, Inc. gepositioneerd in het ‘Leaders’-kwadrant van het onlangs uitgebrachte rapport ‘Magic Quadrant for Data Center Backup and Recovery Software’. Gartner positioneert Commvault het hoogst voor wat betreft volledigheid van de visie en de uitvoering daarvan. Het is de zesde keer op rij dat Commvault als leider eindigt in de marktevaluatie van Gartner als het gaat om back-up en recovery.

Volgens Gartner is “deze 2016-editie van het ‘Magic Quadrant for Data Center Backup and Recovery Software’ een heroriëntatie en update van het ‘Magic Quadrant for Enterprise Backup Software and Integrated Appliances’, dat voor het laatst uitkwam in juni 2015. Het hernoemde Magic Quadrant en de geüpdatet marktcriteria spelen in op de vraag van Gartner-klanten om meer te focussen op back-up- en recovery-software voor de bovenste laag van de middelgrote en de grote enterprises. De software moet datacenterworkloads, beheerd door datacenterwerknemers, beschermen.”

In het nieuwe rapport komt ook naar voren dat “databeschermingsstrategieën uit het verleden wellicht niet meer voldoen aan de huidige – en nog minder aan toekomstige – recovery-vereisten. Daarom zijn veel bedrijven bereid te kiezen voor nieuwe technologieën en producten van nieuwe leveranciers. Ze zijn zelfs steeds meer bereid om uit te breiden, of zelfs compleet over te stappen naar een andere back-up- en recovery-leverancier waarmee ze beter kunnen voldoen aan de verscherpte eisen op het gebied van service levels, algehele kosten en beheergemak.”

N. Robert Hammer, voorzitter, President en CEO van Commvault: “Voor Commvault draaide het altijd al om data. Het nieuwe Magic Quadrant bevestigt onze strategie om bedrijven te helpen hun data te beheren en te beschermen, en om nieuwe technologieën op een flexibele manier te gebruiken, met name in de cloud. Het is duidelijk dat Commvault toonaangevend is op het gebied van software voor datacenterback-up en -recovery, aldus onze klanten en partners. We hebben deze erkenning verdiend door fors te investeren in innovatie, door de meest uiteenlopende hardware, hypervisors, cloud en andere platformen in de markt te ondersteunen, en door flexibiliteit te bieden in de vorm en het prijsmodel van software.”

Hoogste positie voor wat betreft volledigheid van visie en de uitvoering daarvan
De back-up- en recovery-markt blijft zich snel ontwikkelen, waardoor ook de eisen van klanten veranderen. Gartner verwacht het volgende.

  • In 2020 gebruikt dertig procent van de organisaties back-up voor meer dan alleen operationele recovery (zoals disaster recovery, test/development, DevOps etc.). Begin 2016 was dat nog minder dan tien procent.

  • In 2018 is het aantal enterprises dat de cloud gebruikt als back-upbestemming, verdubbeld; begin 2016 ging het om elf procent van de enterprises.

Commvault heeft zichzelf tot specialist in de markt voor datacenterback-up en -recovery ontwikkeld. Dat lukte door zich alleen te richten op het oplossen van problemen waarmee moderne enterprises te maken hebben in hun zoektocht naar een manier om hun strategische informatie te beschermen en zichzelf te transformeren in een digitale onderneming. Door continu te innoveren, biedt Commvault zijn klanten de betrouwbaarheid, flexibiliteit en efficiëntie die zij nodig hebben om hun data om te zetten in een strategisch middel, en er business value en inzichten aan te ontlenen voor hun organisatie. Een aantal voorbeelden van het leiderschap van Commvault.

  • Leveren van oplossingen voor workloads en dataportabiliteit, waarmee enterprises het traditionele datacenter doortrekken naar de cloud.

  • Gebruik maken van zijn enkele code base om klanten te voorzien van oplossingen die kunnen lopen van kleine Virtual Machine-back-upprojecten en andere oplossingsspecifieke projecten naar volledige, bedrijfsbrede databack-up en -recovery.

  • Bieden van de breedste support in de sector voor fysieke, virtuele en cloudtechnologieën. Commvault vergroot daarmee de keus voor klanten, elimineert vendor lock-in en stelt klanten in staat hun workloads te verplaatsen naar welke infrastructuur ze maar willen.

  • Bieden van flexibele prijsmodellen die de kosten laag houden en toch het succes van klanten behouden met toonaangevende support en diensten.

  • Voorkomen van vendor lock-in, waardoor organisaties betere controle krijgen over hun data.

  • Adoptie van een moderne, flexibele disaster recovery-strategie die aansluit bij de behoeften van de klant als het gaat om het prioriteren van applicatie-recovery. Daardoor kan een beheerbaar plan voor IT-middelen ontstaan, en een doordachte, werkbare strategie die het doel van business continuity zo soepel mogelijk behaalt.

  • Beschermen van applicaties on-premise en in de cloud.

  • Adoptie van as-a-Service-strategieën.

  • Bieden van toegang tot de beste innovatie en visie in deze markt. 

Meer informatie en het ‘Magic Quadrant for Data Center Backup and Recovery Software’-rapport zelf zijn te vinden op de website van Commvault.

*Gartner, Magic Quadrant for Data Center Backup and Recovery Software, Dave Russell, Pushan Rinnen, Robert Rhame, June 2016. 

### 

Gartner disclaimer
Gartner beveelt geen leveranciers, producten of diensten aan die in haar onderzoekspublicaties zijn opgenomen, en adviseert technologiegebruikers niet om uitsluitend leveranciers met de hoogste beoordelingen of andere kwalificaties te kiezen. De publicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en mogen niet worden opgevat als feitelijke beschrijvingen. Gartner wijst alle expliciete of impliciete garanties met betrekking tot dit onderzoek af, waaronder alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel. 

Over Commvault
Commvault is leverancier van oplossingen voor databescherming en informatiemanagement. Het helpt bedrijven over de gehele wereld bij het activeren van hun data om meerwaarde te genereren en nieuwe inzichten op te doen, en bij het transformeren van moderne dataomgevingen. Met oplossingen en diensten die zowel direct als door een netwerk van partners en serviceproviders worden geleverd, beschikt Commvault over een van de grootste portfolio’s ter wereld op het gebied van databescherming en -herstel, cloud, virtualisatie en archivering, en filesync en share. Commvault wordt onderscheiden door zowel klanten als derde partijen op het gebied van technologische visie, innovatie en het vervullen van zijn rol als onafhankelijk en betrouwbaar expert. Doordat het geen belangen in hardware heeft of er andere zakelijke verborgen agenda’s op nahoudt, kan Commvault zich volledig richten op datamanagement. Verschillende bedrijven – van klein tot groot en in verschillende sectoren – vertrouwen daarom op de oplossingen van Commvault, zowel on-premise, op verschillende mobiele platforms en naar en van de cloud, als as-a-Service. Commvault heeft wereldwijd meer dan tweeduizend medewerkers in dienst, is Nasdaq-genoteerd (CVLT) en heeft zijn hoofdkantoor in Tinton Falls, New Jersey, in de Verenigde Staten. Ga voor meer informatie over Commvault en hoe het bedrijf u kan helpen uw data voor u te laten werken naar commvault.com.   

Voor meer informatie:
Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: commvault@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie