• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Commvault komt met lijst van opkomende eisen voor customer datamanagement

  • Commvault benoemt zes belangrijke klantbehoeften die het in de snel veranderende, door technologie gedreven zakenwereld ziet
  • Commvault zet de nieuwe, minimale klantverwachtingen voor nieuwe-generatie datamanagementoplossingen op een rij – zowel traditioneel on-premise, virtueel en cloud, als SaaS

Utrecht, 26 oktober 2015 Commvault (Nasdaq: CVLT), specialist in enterprise-dataprotectie en informatiemanagement, zet zes opkomende klantbehoeften op een rij, waar CIO’s en ICT- en businessmanagers mee te maken hebben. Zij staan voor de uitdagingen van snel veranderende technologie, steeds minder resources en de steeds toenemende hoeveelheden data. Commvault somt ook de basisprincipes van modern datamanagement op: de minimumeisen voor een moderne, holistische datamanagementoplossing.

Zes klantbehoeften die ontstaan uit vier megatrends

De overstap naar de cloud, toenemende eisen voor security en compliance, anywhere computing en de explosieve groei van data zijn langlopende trends die de IT-branche en het databeheer drastisch hebben veranderd. Hieronder de zes nieuwe, belangrijkste klantbehoeften waar CIO’s en het ICT-management zich steeds meer op richten.

  • Open, op standaarden gebaseerde infrastructuur. Klanten moeten de kosten- en flexibiliteitsvoordelen van de commodity-infrastructuur benutten.
  • Nieuwe recovery-mandaten. Klanten zijn steeds minder tolerant als het gaat om dataverlies in bedrijfskritische applicaties, en recovery-windows worden steeds kleiner.
  • Uitbreidbare, ingebouwde analytics. Klanten willen search-, visualisatie-, grafische en correlatietools ingebouwd hebben in hun datamanagement-oplossingen, of daartoe toegang hebben vanaf third-party standaardquerytalen.
  • Toegang en samenwerking. Gebruikers moeten probleemloze, universele toegang hebben tot alle kopieën van hun data, ongeacht waar en wanneer ze waren gecreëerd. Daarnaast moeten ze de mogelijkheid hebben deze kopieën veilig te delen met anderen om hergebruik te vergroten en de waarde uit data te halen.
  • End-to-end-beheer. Bedrijven moeten alle data onder hun beheer hebben – inzicht, beveiliging, toegang en compliance.
  • Back-up ingehaald door datagroei. Datahoeveelheden overstijgen het vermogen van traditionele back-upoplossingen als het gaat om het voldoen aan de eisen en recovery point objectives van vandaag de dag.

“Commvault’s inzicht in klantbehoeften is het resultaat van onze focus op dataprotectie en informatiebeheer, waarmee we klanten kunnen helpen bij het verkrijgen van inzicht in, en het halen van waarde uit hun data, zelfs in een snel veranderende en disruptive-technologiemarkt”, zegt N. Robert Hammer, voorzitter, President en CEO van Commvault. “Nu de datagroei steeds groter wordt, eisen gebruikers moderne beschermingsmethoden – voor alles van datacenter tot en met de cloud en mobiel gebruik – die recovery- en life cycle-beheer bieden tegen geïndexeerde data om hergebruik uit te breiden. Een goede partner voor klanten is er een die zich niet alleen richt op de business- en technologiebehoeften van nu, maar ook een duidelijke visie heeft op wat er komen gaat en de weg voorbereidt voor klanten. Commvault is die partner.”

Veel van de innovatieve features en functionaliteiten van de nieuwe Commvault-software en het Commvault Data Platform zijn ontworpen om deze opkomende klantbehoeften rechtstreeks op te pakken.

Nieuwe recovery-mandaten voor een ‘always on, always available’-benadering resulteerden in een onderscheidend element voor Commvault: de nieuwe mogelijkheid om elke kopie van data in het Commvault-platform onmiddellijk te tonen als native leesbaar vanuit de voor storage geoptimaliseerde status. Dat betekent dat het niet langer nodig is opnieuw te hydrateren en te reconstrueren en er ook geen deduplicatie/encryptie nodig is voor toegang tot traditionele secundaire kopieën. De noodzaak van lege storagesystemen die alleen voor deze taken bedoeld zijn, verdwijnt. Zo komt er nagenoeg ook een einde aan downtime door een snellere time to data te bieden. Verder worden de infrastructuurkosten verlaagd door het aantal benodigde secundaire kopieën te verkleinen.

De basisprincipes van modern datamanagement

Commvault onderscheidt een aantal basisprincipes waaraan voldaan moet worden om een holistische oplossing te kunnen leveren. Commvault putte uit duizenden reacties van klanten, managementverslagen en -interacties, en werkte samen met een van ’s werelds meest toonaangevende analisten- en researchbureaus, IDC. Commvault toetste zijn bevindingen aan onderzoek van IDC, dat stelde: “Nu grote ondernemingen en consumenten hun papieren rompslomp digitaliseren, komen ze terecht in een zee van data – een oceaan waarin toegang tot informatie een essentieel onderdeel is van dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast is het garanderen dat het juiste soort en de kwaliteit van data behouden blijven en beschikbaar zijn wanneer nodig, een basiseis geworden voor elke organisatie die in de huidige digitale wereld wil floreren.”[1]

Commvault vindt dat onderstaande zeven basisprincipes van modern databeheer de ‘must-have’-checklist vormen voor iedere klant die zijn databeheerstrategie wil verrijken om voorbereid te zijn op de toekomst.

  1. Op standaarden gebaseerde platformtoegang. Maakt een einde aan veroudering en provider lock-in. Beschermt de toekomst van de technologierelaties van een klant en risico’s voor zijn infrastructuur-roadmaps.
  2. Geïntegreerde databeveiliging. Data is veilig als het onderweg is, in rust en tijdens toegang. Garandeert veilige communicatie tijdens verplaatsing, opslag en activatie met encryptie, keymanagement en rolgebaseerde controls voor alle technologische persona met ingebouwde auditcontrols en -rapportages voor compliance-monitoring op alle datalocaties.
  3. Rechtstreeks native toegang. Data is beschikbaar in zijn native formaat. Native of on-demand data-delivery-diensten bieden bijna onmiddellijke, interactieve toegang (recovery points) in het formaat dat de applicatie vereist, wat resulteert in minder operationele inspanning, tijd en risico’s.
  4. Uitbreidbare search en query’s. Indexeer, analyseer, visualiseer en optimaliseer data. Activeer en verkrijg live en historische data door probleemloze en krachtige search query’s te bieden op meerdere dataoplossingen en storagelocaties, waaronder virtuele repositories, en SaaS- en cloudoplossingen.
  5. Universele toegang en samenwerking. Deel en synchroniseer veilig apps, bestanden en informatie. Verbeter productiviteit en samenwerking door gebruikers probleemloze, universele toegang te geven tot alle kopieën van hun data – ongeacht waar en wanneer ze waren gecreëerd –, waarna ze data veilig kunnen delen onder medegebruikers, applicaties etc.
  6. Controle vanaf het begin. Data wordt beheerd vanaf het moment dat het ontstaat. Data beheren vanaf het moment van ontstaan stelt bedrijven in staat data – met inzicht en beveiliging – onder controle te hebben, waardoor ze het risico op datalekken, -verlies of -diefstal verkleinen.
  7. Incremental Change Capture. Data is onmiddellijk bruikbaar. Het volgen van veranderingen in blokken creëert kansen om de impact van de workload gedurende databeveiligingstaken drastisch te verlagen. Dit realiseert tegelijkertijd downstreamefficiëntie in het netwerk en in opslaggebruik. Alleen het lezen en verplaatsen van de deltablokken en alleen het opslaan van de unieke, veranderde blokken verlagen de eisen voor wat betreft bandbreedte en storage voor lopende recovery-activiteiten en verlagen de RPO- en RTO-snelheden aanzienlijk.

Over het Commvault Data Platform en de nieuwe-generatie software

De elfde versie van het Commvault-portfolio is bedoeld om klanten te helpen hun data te activeren door de transformatie van legacy-databeheer naar een moderne dataomgeving te versnellen. Klanten verkrijgen zo essentiële bedrijfsinzichten en halen nieuwe waarde uit hun technologische investeringen. Commvault-software is samengesteld uit het breedste productportfolio in de branche op het gebied van dataprotectie en -recovery, cloud, virtualisatie, archivering en bestandssynchronisatie en -deling – alle gericht op opkomende markttrends, groeigebieden en gebruikerscases van klanten. Het Commvault Data Platform is open, helpt klanten data beter te benutten, IT-werkzaamheden te verbeteren en third-party-innovatie mogelijk te maken.

Over Commvault
Commvault is leverancier van oplossingen voor databescherming en informatiemanagement. Het helpt bedrijven over de gehele wereld bij het activeren van hun data om meerwaarde te genereren en nieuwe inzichten op te doen, en bij het transformeren van moderne dataomgevingen. Met oplossingen en diensten die zowel direct als door een netwerk van partners en serviceproviders worden geleverd, beschikt Commvault over een van de grootste portfolio’s ter wereld op het gebied van databescherming en -herstel, cloud, virtualisatie, archivering, en filesync en share. Commvault wordt onderscheiden door zowel klanten als derde partijen op het gebied van technologische visie, innovatie en het vervullen van zijn rol als onafhankelijk en betrouwbaar expert. Doordat het geen belangen in hardware heeft of andere zakelijke verborgen agenda’s, kan Commvault zich volledig richten op datamanagement. Verschillende bedrijven – van klein tot groot en in verschillende sectoren – vertrouwen daarom op de oplossingen van Commvault, zowel on-premise, op verschillende mobiele platforms, naar en van de cloud, als as-a-service. Commvault heeft wereldwijd meer dan tweeduizend medewerkers in dienst, is Nasdaq-genoteerd (CVLT) en heeft zijn hoofdkantoor in Tinton Falls, New Jersey, in de Verenigde Staten. Ga voor meer informatie over Commvault en hoe het bedrijf u kan helpen uw data voor u te laten werken naar commvault.com.

Voor meer informatie:
Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: commvault@progresscommunications.nl


[1] International Data Corporate, Prioritizing Data Protection and Availability Technologies, Phil Goodwin, Eric Sheppard, Liz Connor, Ashish Nadkarni, July 2015.

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie