• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Criteo introduceert Criteo Predictive Search: innovatieve aanpak voor search

  • Criteo Predictive Search verbetert zoekresultaten en maakt een einde aan giswerk in Google Shopping voor Paid Search-marketeers
  • Helpt retailmarketeers het grootste digitale advertentiekanaal te laten groeien
  • Uitbreiding van Criteo’s Business en versterking van Performance Marketing Platform

Amsterdam, 25 oktober 2016 Criteo S.A. (Nasdaq: CRTO), specialist op het gebied van performancemarketing, introduceert Criteo Predictive Search: een product dat Criteo’s performancegebaseerde aanpak doorvoert in Google Shopping. Criteo Predictive Search is een geautomatiseerde end-to-end-oplossing op basis van krachtige machine-learning, die een einde maakt aan giswerk. Het verbetert op systematische wijze de resultaten in Google Shopping aan de hand van nauwkeurige, voorspellende optimalisatie van elk aspect van campagnes.

Uit bètatests onder early adopters van Predictive Search bleek dat ze een omzetstijging behaalden van 22 tot 49 procent bij gelijke kosten. Tot de deelnemers behoorden dertig van de grootste retailers van de Verenigde Staten.

Search is het belangrijkste digitale kanaal voor marketeers: 45 procent[1] van hun budget gaat naar digitale advertenties, waarvan 21 procent1 naar Product Listing-advertenties. Dat maakt de ad-tech-kant van de branche klaar voor nieuwe, disruptieve technologie. Om hun doelgroep te bereiken, zijn marketeers actief op zoek naar oplossingen met meer impact. Het nieuwe search-product van Criteo is de eerste end-to-end-oplossing voor Google Shopping in de markt. Er is steeds meer concurrentie in het Shopping-kanaal en retailers missen belangrijke kansen doordat het te tijdrovend is om winst te halen uit handmatige optimalisatie van campagnes. 

“Google Shopping is hard op weg om voor retailers de grootste aanjager voor e-commerce te worden. Daar ligt voor retailmarketeers dus een enorme kans”, zegt Piet-Hein Kerkhof, Managing Director Northern Europe bij Criteo. “Toch zijn de tools die vandaag de dag beschikbaar zijn, veelal te complex en tijdrovend, en brengen ze marketeers niet genoeg in contact met klanten die hun producten kopen. Met Predictive Search maken we van het managen van Shopping Campaigns minder giswerk en bieden we retailers tegelijkertijd ongeëvenaarde prestaties.”

Forrester-onderzoek uitgevoerd in opdracht van Criteo, wijst uit dat de concurrentie groeit nu betaalde search zich verder ontwikkelt en steeds meer bedrijven de basis ervan onder de knie krijgen. In een steeds drukkere markt zijn marketeers dan ook op zoek naar nieuwe mogelijkheden om zich te onderscheiden.

Criteo Predictive Search op basis van Criteo’s machine-learning-technologie optimaliseert continu remarketing-lijsten, campagnestructuur, campagne-instellingen en biedingen. Paid Search-marketeers kunnen hiermee:

  • waardevolle gebruikers opnieuw benaderen via behavioral targeting-technologie die biedingen automatisch instelt op basis van de kans dat een gebruiker een aankoop doet;
  • hun ROI verhogen via multidimensionale biedingen op basis van een nauwkeurige analyse van productkenmerken, performancegeschiedenis, gebruikersintentie, device en gebruikersgedrag;
  • voortdurend hun doelstellingen behalen, zelfs tijdens seizoens- en actiepieken, met campagnes die zich automatisch en nauwkeurig aanpassen.

Predictive Search is een uitbreiding van Criteo’s productportfolio en een versterking van zijn performancemarketingplatform. Het brengt geavanceerde technologieën voor voorspellende biedingen naar een nieuw marketingkanaal, waarmee adverteerders kunnen profiteren van de hedendaagse search-markt ter waarde van maar liefst 80 miljard Amerikaanse dollar[2].

Criteo Predictive Search is vanaf nu beschikbaar in de Verenigde Staten. In de loop van 2017 wordt de oplossing wereldwijd uitgerold. Ga voor meer informatie naar http://www.criteo.com/products/criteo-predictive-search.

[1] Deze cijfers blijken uit onderzoek naar US Paid Search-marketeers, uitgevoerd door Engel Research Partners in opdracht van Criteo in oktober 2016.

[2] Uitgaven aan predicted search advertising in het fiscale jaar 2016, volgens de Advertising Expenditure Forecasts van Zenith Optimedia in maart 2016.

# # #

Over Criteo
Criteo (Nasdaq: CRTO) biedt gepersonaliseerde performancemarketing op uitgebreide schaal. Door de opbrengsten na de klik te meten, maakt Criteo ROI transparant en eenvoudig meetbaar. Criteo heeft tweeduizend medewerkers in 31 kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Van daaruit bedient het wereldwijd twaalfduizend adverteerders en onderhoudt met zeventienduizend uitgeverijen directe relaties. Meer informatie is te vinden op www.criteo.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: 

Progress Communications
Inger Hund / Kinyi Tsui
Criteo@progresscommunications.nl
T. 020 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie