• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Criteo rapporteert recordresultaten over vierde kwartaal en heel 2015

Amsterdam, 03 maart  2016 - Criteo S.A. (NASDAQ: CRTO), specialist in performance-marketingtechnologie, presenteert zijn financiële resultaten over het vierde kwartaal van 2015 en het volledige fiscale jaar dat eindigde op 31 december 2015.

  • De omzet in het vierde kwartaal 2015 nam toe met 55 procent jaar-over-jaar (of met 46 procent bij gelijke valuta) tot 362 miljoen euro.

De omzet voor het fiscale jaar 2015 nam toe met 60 procent jaar-over-jaar (of 50 procent bij gelijke valuta) tot 1.193 miljoen euro.

  • De omzet, exclusief de kosten van het genereren van Traffic Acquisition Costs (omzet ex-TAC), groeide in het vierde kwartaal van 2015 met 51 procent jaar-over-jaar (of met 43 procent bij gelijke valuta) tot 146 miljoen euro, of met 40,3 procent van de omzet.

De omzet, exclusief TAC, groeide in het fiscale jaar 2015 met 59 procent jaar-over-jaar (of met 49 procent bij gelijke valuta) tot 482 miljoen euro, of met 40,4 procent van de omzet.

  • De netto inkomsten van het vierde kwartaal 2015 namen toe met 101 procent jaar-over-jaar tot 35 miljoen euro.

De netto inkomsten voor het fiscale jaar 2015 namen toe met 60 procent jaar-over-jaar tot 57 miljoen euro.

“2015 was opnieuw een geweldig jaar voor ons. We passeerden de 10.000 klanten en de 1 miljard euro aan omzet. Tegelijkertijd bleven we stevig investeren in innovatie”, zegt Eric Eichmann, CEO van Criteo. “Ik ben trots om aan het roer te mogen staan van een bedrijf in zulke interessante tijden en kijk uit naar onze initiatieven van 2016.”

"Ik ben blij met onze groeiende winstgevendheid en sterke vrije cash flow-generatie in 2015”, zegt Benoit Fouilland, Chief Financial Officer van Criteo. "Ons unieke financiële model blijft een van de belangrijkste onderscheidende factoren in ons vakgebied."

Highlights

  • In het vierde kwartaal 2015 kwamen er meer dan 900 klanten bij, terwijl de klantretentie boven de 90 procent bleef.
  • Ruim 47 procent van de omzet, exclusief TAC, werd gegenereerd door mobile ads in de maand december 2015.
  • De klanten die erbij kwamen in het vierde kwartaal van 2014 genereerden 20 procent meer omzet, exclusief TAC, bij gelijke valuta in het vierde kwartaal van 2015. Dit toont aan hoe Criteo omzetgroei weet te realiseren binnen zijn klantenbestand.
  • Meer dan 3.000 Criteo-klanten gingen live op Facebook mobile via een integratie met dynamische productadvertenties per 31 december,  2015.
  • In het vierde kwartaal van 2015 genereerde Criteo 25 procent van zijn omzet, exclusief TAC, uit gebruikers die gematcht werden op minstens twee devices, wat het belang van de continue inzet van de cross-device-oplossing door klanten illustreert.

Het volledige, Engelstalige financiële bericht vindt u hier: http://www.criteo.com/news/press-releases/2016/02/criteo-earnings-fy2015/

###

Over Criteo
Criteo (Nasdaq: CRTO) biedt gepersonaliseerde performancemarketing op uitgebreide schaal. Door de opbrengsten na de klik te meten, maakt Criteo ROI transparant en eenvoudig meetbaar. Op 31 december 2015 had Criteo meer dan 1.800 medewerkers in 27 kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Van daaruit bedient het wereldwijd meer dan tienduizend adverteerders en heeft het directe relaties met bijna veertienduizend uitgevers. Meer informatie is te vinden op www.criteo.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Progress Communications
Inger Hund / Kinyi Tsui
Criteo@progresscommunications.nl
T. 020 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie