• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

De vijf belangrijkste digitale trends voor het komende decennium

Criteo en Ovum presenteren rapport The Future of E-commerce: The Road to 2026

Amsterdam, 26 mei 2016Criteo (Nasdaq: CRTO), specialist in performancemarketing, publiceert samen met Ovum een overzicht van de laatste trends in e-commerce. In het rapport The Future of E-commerce: The road to 2026 gaan de partijen in op de technologieën die de grootste invloed zullen hebben op retail, de evoluerende customer purchase journey en de vervagende grenzen tussen fysieke en online retail.

Hieronder de vijf e-commercetrends die volgens Criteo het retaillandschap in de komende tien jaar bepalen.

1.     Hoge consumentverwachtingen

Consumenten willen on-demand toegang hebben tot producten en diensten, en dat op een groeiend aantal connected devices. Ze gaan er steeds meer vanuit dat goederen aan de online geadverteerde beloftes voldoen – en zullen in 2026 verwachten dat er geen enkele discrepantie bestaat tussen wat ze online zien en wat ze daadwerkelijk krijgen. Daarmee komen de verwachtingen voor retailers hoog te liggen, en degenen die daar niet aan kunnen voldoen, zullen het niet redden.

2.     Vervagende grenzen tussen online- en fysiek winkelen

De nu al vervagende grenzen tussen retailers met fysieke winkels en webshops zijn in 2026 volledig verdwenen. Een groot aantal onlineretailers zal op zoek gaan naar partnerships met bestaande offlinewinkels om een click-and-collect-model te ondersteunen. Andere onlineretailers zullen pop-upwinkels opzetten of permanent intrek nemen in een fysieke winkel. Tegelijkertijd zullen offlineretailers juist minder fysieke ruimte nodig hebben, en in toenemende mate investeren in online.

Voor augmented reality (AR) is in de nabije toekomst een grotere rol voor de retailervaring weggelegd dan voor virtual reality (VR). AR kan de grenzen tussen de online- en echte wereld verder doen vervagen en onlineconsumenten een in-store-ervaring bieden. Daardoor neemt de kans op retourzendingen af, omdat zij meer dan nu de kans krijgen een product digitaal uit te proberen voordat zij tot aankoop overgaan.

3.     Mobile first advertising

Het is de verwachting dat de wereldwijde omzet voor mobile advertising toeneemt: van 22,64 miljard Amerikaanse dollar naar het indrukwekkende bedrag van 63,94 miljard dollar in 2019. Vandaag de dag zijn op het web de meeste mobiele advertenties te vinden, maar in de nabije toekomst zijn in-app-advertising en directe conversaties tussen merk en consument de norm.

Mobile zal op korte termijn verder het dominante kanaal worden voor loyaliteits- en beloningsprogramma’s. Dat levert niet alleen voordelen op voor de retailer, ook de consument plukt hier de vruchten van in de vorm van verbeterde service, leveringen en klanttevredenheid. Het gebruik van mobile commerce zal naar verwachting bovendien snel toenemen: van een geschat totaal van 452,78 miljoen dollar naar 2,07 miljard dollar in 2019. Volgens Criteo’s meest recente Mobile Commerce Report over het eerste kwartaal van 2016 vindt 34,8 procent van alle e-commercetransacties in Nederland momenteel plaats vanaf een mobiel device. Een flinke stijging vergeleken met een jaar eerder, toen dat percentage nog op 27 lag, wat het toenemende belang van mobile voor de Nederlandse markt onderstreept.

4.     Gepersonaliseerde winkelervaringen

In 2026 verwachten consumenten dat hun interacties met retailers en merken een hoge mate van gemak en personalisatie bevatten, en zullen zij het accepteren dat zij daarvoor persoonlijke gegevens moeten delen. Tegelijk zullen ze zich meer bewust zijn van de waarde van hun persoonlijke data, en zullen zij verwachten hier meer controle op te kunnen uitoefenen. Retailers zullen dit moeten respecteren. Het bereik en de diepte van klantendata zal in de komende tien jaar groeien, waardoor het mogelijk wordt een volledig en contextueel relevant beeld van een consument te verkrijgen. Nog belangrijker voor retailers is begrip van hoe deze consumentinzichten zich verhouden tot de touchpoints in de customer shopping journey, bijvoorbeeld de fysieke locatie waarop iemand een product bekijkt en welk device men daarvoor gebruikt. De complexiteit hiervan komt duidelijk naar voren in Criteo’s eerdergenoemde Mobile Commerce Report. Daaruit blijkt dat 13,8 procent van alle Nederlandse e-commercetransacties afkomstig is van een iPad, 65,2 procent van een desktop, 7,9 procent van een iPhone, 9,0 procent van een Android-smartphone en 3,7 procent van een Android-tablet. En om het nog ingewikkelder te maken, gebruikt bijna de helft van de Nederlanders (47 procent) meerdere devices voordat ze een aankoop afronden.

“Consumenten verwachten een gepersonaliseerde ervaring tijdens alle fasen van de purchase journey”, zegt Piet-Hein Kerkhof, Managing Director Benelux & Nordics van Criteo. “Mobile wordt steeds belangrijker voor de Nederlandse markt. Retailers die succesvol willen zijn, zullen zich moeten richten op mensen in plaats van devices door zowel online als in de fysieke winkel een persoonlijke winkelervaring op maat te bieden.”

5.     Locatie wordt een bouwsteen voor retail

Locatietechnologie en -applicaties zullen een integraal deel uitmaken van de retailervaring. Het realtime aspect van locatietechnologie stelt retailers in staat om met hun marketing beter in te spelen op de behoeften van de consument. Er is een groeiende belangstelling voor hyperlocal commerce – de precieze targeting binnen een zeer gedefinieerde locatie – zowel buiten als binnen gebouwen. Op dit moment staat hyperlocal commerce nog in de kinderschoenen, maar er wordt verwacht dat met name Bluetooth lLow eEnergy (BLE) beacons een belangrijke rol zullen spelen in deze ontwikkeling.

# # #

Over Ovum

Ovum biedt zijn klanten tastbaar zakelijk voordeel aan de hand van bruikbare inzichten die kunnen worden gebruikt voor het evalueren van kansen, voor het benchmarken van prestaties en voor het maken van betere businesskritieke besluiten. Ovum is onderdeel van de Informa Group, ´s werelds grootste leverancier van business intelligence. Informa heeft meer dan zesduizend werknemers en levert gespecialiseerde informatie aan bedrijven die actief zijn in verschillende sectoren, waaronder landbouw, consumentenproducenten en -diensten, koopwaren, energie- en nutsbedrijven, financiële dienstverlening, gezondheidszorg en farmaceutica, zeevaart, telecom, media en IT. 

Over Criteo

Criteo (Nasdaq: CRTO) biedt gepersonaliseerde performancemarketing op uitgebreide schaal. Door de opbrengsten na de klik te meten, maakt Criteo ROI transparant en eenvoudig meetbaar. Criteo heeft 2.000 medewerkers in 31 kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Van daaruit bedient het wereldwijd elfduizend adverteerders en onderhoudt het directe relaties met zestienduizend uitgeverijen. Meer informatie is te vinden op www.criteo.com.

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Progress Communications

Inger Hund / Kinyi Tsui

Criteo@progresscommunications.nl

T. 020 363 11 52

 

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie