• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Een op de vijf Nederlanders ervaart vakantiestress bij ontbreken WiFi

Amsterdam, 14 juli 2016 – Gaan we op vakantie, dan liggen wij niet alleen met ons allen aan het strand, maar hangen ook onze smartphones en tablets massaal aan het internetsignaal. Maar liefst zeven op de tien Nederlanders vinden een goed WiFi-signaal belangrijk op hun vakantiebestemming. En een op de vijf zegt zelfs stress te ondervinden als er geen WiFi beschikbaar is. Want hoe boeken we excursies, plannen we tripjes, zoeken we restaurants en andere adressen, of vinden we überhaupt de weg met routeplanners en kaarten zonder WiFi? Met een goede verbinding halen we meer uit onze vakanties, aldus zeven op de tien Nederlanders. Dit alles blijkt uit onderzoek dat WiFi-expert AVM heeft uitgevoerd onder ruim duizend Nederlanders*.

Als we op vakantie zijn, maken we vaak gebruik van openbare WiFi-netwerken die niet altijd uitblinken in veiligheid en snelheid. Voor vakantiegangers die tijdens hun reis wel graag snel en veilig surfen, biedt de FRITZ!Box 6820 LTE van AVM uitkomst. Dankzij deze modem heb je middels 4G snel mobiel internet in heel Europa, ook in afgelegen gebieden waar geen of een te lage breedbandverbinding aanwezig is. Door de dalende roamingkosten wordt dit ieder jaar goedkoper; binnenkort internet je in de EU voor hetzelfde tarief als in Nederland.

Andere opvallende resultaten van het onderzoek zijn:

  • een kwart van de Nederlanders (23,6 procent) heeft liever WiFi dan een zwembad op de vakantiebestemming;
  • meer dan twee derde van de Nederlanders (67,4 procent) verkiest een vakantiebestemming met WiFi boven een vakantiebestemming zonder WiFi;
  • bijna de helft van de Nederlanders (48,1 procent) heeft minder contact met familie en vrienden thuis als er geen WiFi op de vakantiebestemming is. Er is minder animo om contact met het thuisfront te onderhouden via de telefoon;
  • 37 procent van de Nederlanders heeft een meer ontspannen vakantie als er WiFi is.

Onderweg of op je favoriete bestemming

De compacte, mobiele router FRITZ!Box 6820 LTE gebruik je eenvoudig overal waar je bent – thuis, in je vakantieverblijf, op een boot of onderweg in de auto of in de trein. Plug het apparaat in een geschikte stroomadapter, stop er een simkaart met data-abonnement in, koppel er een pc, smartphone of tablet aan en configureer de simkaart via de webinterface. Daarna kunnen alle op deze mobiele router aangesloten apparaten het internet op met snelheden tot 150 Mbit/s. Kortom: neem je router mee op vakantie, download in een handomdraai de nieuwste games en apps voor je kinderen en blijf altijd verbonden met het thuisfront. Kun jij heerlijk ontspannen en de thuisblijvers jaloers maken met je zonnige zwembadselfies.

* Marktonderzoek over WiFi op vakantie onder 1.009 Nederlanders, uitgevoerd door PanelWizard in opdracht van AVM.

 

###

 

Over AVM

AVM biedt veelzijdige producten voor de snelle breedbandaansluiting en het intelligente thuisnetwerk. Met de FRITZ!-familie is AVM in Duitsland en Europa een toonaangevende fabrikant van breedbandeindapparaten voor DSL, kabel en LTE, en van Smart Home-producten voor WLAN, DECT en Powerline. De FRITZ!Box is in Duitsland het bekendste merk voor WLAN-routers. De communicatiespecialist genereerde in 2015 met 570 medewerkers een omzet van 400 miljoen euro. Het bedrijf werd in 1986 opgericht in Berlijn en zet sinds het allereerste begin in op eigen ontwikkelingen voor veilige en innovatieve producten voor breedbandaansluitingen. FRITZ! staat voor snel internet, thuisnetwerken en comfortabele telefonie. FRITZ!-producten werden al honderden keren als beste getest en de miljoenen tevreden klanten bevestigen het engagement voor hoogwaardige FRITZ!-producten en een eersteklas klantenservice. Bezoek onze website op nl.avm.de, like ons op Facebook, volg ons op Twitter of bekijk onze Google+-pagina en ons YouTube-kanaal.

 

Neem voor meer informatie contact op met:
Progress Communications
Lianne van Dijk en Kinyi Tsui
E: fritz@progresscommunications.nl
T: +31 (0)20 363 1152

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie