• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Een wifi-date in de tuin deze zomer? Je bereikt meer met FRITZ!

Amsterdam, 1 juli 2015 – Yes, het zonnetje komt door. Even wat zonnestralen meepikken in de tuin, terwijl je wat wegleest op je tablet onder het genot van je favoriete muziek. Redt je wifi-signaal het niet tot in de hangmat? Geen nood, gelukkig hebben we FRITZ! – jouw beste date deze zomer. Met hem (en onze tips) haal je in vijf stappen het meeste uit jouw mobiele apparatuur overal in huis én tuin. 

1. Terug naar de standaard            
Voor een ultieme date begin je bij de basis. Dus: welke router heb jij? Ons advies: zorg voor een router met razendsnelle wifi met de AC-standaard. Hiermee ben je beduidend sneller en je vergroot tegelijkertijd je bereik. De AC-standaard zorgt voor brutogegevenssnelheden tot 1300 Mbit/s, en dat is driemaal zo snel als met vroegere technologieën. Heb je veel buren die ook wifi gebruiken? Dan is dit helemaal een goede keus. Dankzij een groter aantal kanalen ga je naburige wifi-netwerken uit de weg. Kies bijvoorbeeld voor de FRITZ!Box 7490 en de FRITZ!WLAN Stick AC 430 – die maken al gebruik van deze technologie.

2. De beste spot
Heb je er een date op het oog? Dan is de vraag alleen nog: wat is de beste spot om de date voort te zetten? In de meeste gevallen zitten je draadloze Access Point (AP) en je router in hetzelfde apparaat. Voor de ultieme resultaten zet je de router op een zo centraal mogelijke plek in huis. Hoe minder vloeren, muren en andere obstakels er tussen jou en de router zijn, hoe beter je bereik. Ook je koelkast of die ene mooie metalen archiefkast in de hoek heeft invloed op je signaal. Plaats je router niet in de meterkast, maar in een open ruimte voor meer bereik. Zo redt hij het tot aan het einde van het terras.

3. Op date           
Alles geregeld. Jullie zijn allebei geïnstalleerd. Jij in de hangmat, FRITZ! niet in de meterkast. Maar daar eindigt het onderhouden van jullie relatie niet. Het is belangrijk om regelmatig updates uit te voeren. Voor optimale veiligheid is een altijd actuele versie van de software noodzakelijk om je te beschermen tegen nieuwe, potentiële gevaren. En zo geniet je bovendien optimaal van nieuwe functies. Doordat techniek en digitale communicatie zich steeds ontwikkelen, stelt AVM regelmatig software-updates ter beschikking. Wees gerust: je hoeft hiervoor niet zelf actief te zoeken naar nieuwe software. Met de auto-updatefunctie van de FRITZ!Box wordt de meest recente versie automatisch geïnstalleerd. Zak dus lekker onderuit en neem nog een nipje van je drankje.

4. Power up         
Zijn er positieve signalen afgegeven? Dan is het tijd om door te pakken in de vorm van uitbreiding. Voor een goed bereik gebruik je de FRITZ!Box als centrale verdeler voor alle netwerkactiviteiten. Het beste signaal krijg je wanneer je FRITZ!Powerline in de woonkamer vlakbij de FRITZ!Box plaatst. Daarnaast kun je de FRITZ!Powerline gebruiken om gegevens via de stroomkabel door te sturen. Op die manier hoef je geen hinderlijke kabels te leggen. En staat je router op de eerste etage en wil je ook in de tuin een goed bereik? Dan gebruik je een repeater zoals de FRITZ!WLAN Repeater 1750E, die je in het midden plaatst. Deze repeater, uitgerust met zes antennes, biedt op de 5 GHz-band razendsnel wifi met snelheden tot 1300 Mbit/s en maximale reikwijdte. De FRITZ!Powerline en FRITZ!WLAN Repeater 1750E werken perfect samen met andere routers geleverd door serviceproviders. Wanneer je de repeater aansluit op je bestaande netwerk, upgrade je hem naar het wifi Access Point. En hij selecteert zelf welke band hij selecteert: 2, 4 of 5 Ghz, voor de op dat moment snelste en meest stabiele verbinding. Dat betekent surfplezier zonder laadbalkjes, snelle downloads en HD-video's zonder uitval – of je nu binnen of in de tuin bent.  De enige repeatende beweging die jij nog maakt, is die ritmische move met je voet op de muziek.

5. Door en door  
Tijd om samen urenlang muziek te streamen en te kijken naar jullie favoriete serie. Dan is het wel zo handig om je ontvangst te checken. Dat doe je vanuit je hangmat met de FRITZ!App WLAN. Die geeft je handige informatie, een uitgebreide evaluatie (kanaalallocatie, signaalsterkte etc.) over de draadloze verbinding, en een visueel overzicht van draadloze netwerken in de omgeving. Dankzij een scanbare QR-code of de WPS-functie is het onnodig om een lastig wachtwoord in te vullen. Makkelijk en goed in de omgang. Jullie kennen elkaar door en door.

Afbeeldingen kun je hier downloaden.

Over AVM

AVM biedt veelzijdige producten voor de snelle breedbandaansluiting en het intelligente thuisnetwerk. Met de FRITZ!-familie is AVM in Duitsland en Europa een toonaangevende fabrikant van breedbandeindapparaten voor DSL, kabel en LTE, en van Smart Home-producten voor wifi, DECT en Powerline. De FRITZ!Box is in Duitsland het bekendste merk voor wifi-routers. De communicatiespecialist genereerde in 2014 met vijfhonderd medewerkers een omzet van 340 miljoen euro. Het bedrijf werd in 1986 opgericht in Berlijn en zet sinds het allereerste begin in op eigen ontwikkelingen voor veilige en innovatieve producten voor breedbandaansluitingen. FRITZ! staat voor snel internet, thuisnetwerken en comfortabele telefonie. FRITZ!-producten werden al honderden keren als beste getest en de miljoenen tevreden klanten bevestigen het engagement voor hoogwaardige FRITZ!-producten en een eersteklas klantenservice. Bezoek onze website op nl.avm.de, like ons op Facebook of bekijk onze Google+-pagina en ons Youtube-kanaal.

 

Neem voor meer informatie contact op met:
Progress Communications
Lianne van Dijk en Kinyi Tsui
E: fritz@progresscommunications.nl
T: +31 (0)20 363 1152

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie