• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Fleetmatics en MultiTankcard maken brandstofkosten beheersbaar

Tankpasintegratie voor fleetmanagementsysteem helpt misbruik signaleren en brandstofkosten terugdringen

Utrecht, 8 september 2015 –Een samenwerking tussen Fleetmatics en MultiTankcard geeft ondernemingen meer controle over het brandstofverbruik van hun wagenpark en helpt ze tankkaartfraude tegen te gaan. De twee partijen introduceren een tankpasintegratie voor het fleetmanagementsysteem van Fleetmatics, waarmee bedrijven exact kunnen zien hoeveel ze verbruiken. Door slim inzicht in hoe werknemers hun tankpas gebruiken, is het bovendien mogelijk om fraude op te sporen en te voorkomen.

Met de tankpasintegratie krijgen bedrijven een gedetailleerd overzicht van het verbruik per voertuig. Zo weten zij welke voertuigen het meest efficiënt opereren en hoeveel brandstof onnodig verloren gaat door achterstallig voertuigonderhoud of door ongepast rijgedrag, zoals te hard optrekken of te lang stationair draaien.

Misbruik en fraude tegengaan
Daarnaast maakt de tankpasintegratie met MultiTankcard het mogelijk misbruik te signaleren en tankpasfraude tegen te gaan. Zo geeft de fleetmanagementsoftware van Fleetmatics inzicht in tankbeurten waarbij het aan de tankpas toegewezen voertuig niet in de buurt van het tankstation was. Of wanneer er meer brandstof is afgenomen dan de maximumcapaciteit van de brandstoftank van het betreffende voertuig.

“Brandstofverbruik is voor veel bedrijven een hoge kostenpost, ongeacht of dat komt door een verkeerde rijstijl, achterstallig voertuigonderhoud of fraude”, zegt Jan Willem Doornbos, Country Marketing Manager Nederland bij Fleetmatics. “Door de al bestaande mogelijkheden van Fleetmatics te combineren met gegevens over het gebruik van de tankpas van MultiTankcard, geven we ondernemingen het inzicht dat ze nodig hebben om hun brandstofkosten terug te dringen.”

“Ons uitgebreide dienstenaanbod op het gebied van totale mobiliteit wordt door deze samenwerking nog breder”, zegt Eva Koekkoek, Sales en Marketing Manager bij MultiTankcard. “Wij willen onze klanten een excellente service bieden en ze ontzorgen. De samenwerking met Fleetmatics draagt bij aan een hoge klanttevredenheid doordat we ondernemers meer grip op hun brandstofkosten geven.”

###

Over MultiTankcard

MultiTankcard is marktleider op het gebied van de verwerking van zakelijke-mobiliteitstransacties. Transacties moeten veilig, efficiënt en snel worden afgehandeld. Dat is de core business van MultiTankcard. Daarbij werkt het bedrijf continu aan de optimalisatie en uitbreiding van zijn mobiliteitsdiensten voor zijn klanten en hun medewerkers. MultiTankcard biedt tools waarmee klanten inzicht verkrijgen in hun werkelijke verbruik. Zo kunnen zij zien waar ze kosten kunnen besparen door bijvoorbeeld slimmer te tanken en zuiniger te rijden. MultiTankcard maakt mobiliteit zo makkelijk mogelijk met onder meer overzichtelijke facturen voor administratie en Nederlandse btw-teruggave, mobiel declareren en slimme oplossingen. De grote hoeveelheid transacties die MultiTankcard verwerkt, levert een schat aan informatie over zaken als verbruik, routes en gebruikspatronen. Op basis van deze data maakt het bedrijf analyses waarmee klanten hun wagenpark en mobiliteitsbudgetten effectief kunnen beheren. Voor meer informatie: www.mtc.nl.


Over Fleetmatics Group PLC
Fleetmatics Group PLC is wereldwijd een toonaangevend leverancier van fleetmanagementoplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen. Het bedrijf levert zijn oplossingen als Software-as-a-Service (SaaS). Ondernemingen gaan met de Fleetmatics-oplossing de uitdagingen aan rondom het beheren van lokale wagenparken en vergroten hiermee de productiviteit van hun mobiele-personeelsbestand door actiegerichte, zakelijke data te halen uit realtime en historische voertuig- en bestuurdersgegevens. De intuïtieve, kosteneffectieve en webgebaseerde oplossingen van de Fleetmatics Group bieden wagenparkbeheerders inzicht in locatie, brandstofgebruik, snelheid, afgelegd aantal kilometers en andere meetbare data over werknemers die regelmatig onderweg zijn. Dit stelt hen in staat tot het verlagen van operationele en kapitale kosten en het verhogen van inkomsten. Fleetmatics heeft sinds 30 juni 2015 29.000 klanten wereldwijd, 625.000 voertuigen maken gebruik van de Fleetmatics-oplossingen. Voor meer informatie: www.fleetmatics.nl.

Meer informatie

Lianne van Dijk – Progress Communications
E-mail: fleetmatics@progresscommunications.nl
Tel: +31 (0)20 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie