• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Flexibel werken tijdens sportevenementen: zes tips om hier op het werk sportief mee om te gaan

Amsterdam, 11 augustus 2016 – Het kan je bijna niet zijn ontgaan: het grootste sportevenement van de wereld is in Rio de Janeiro begonnen. Dat betekent bijna 24 uur per dag (en nacht) sport op tv. Hoewel er voor ons in West-Europa veel ’s avonds en ’s nachts plaatsvindt, is het onvermijdelijk dat werknemers ook onder werktijd live naar de prestaties van onze favoriete atleten willen kijken. Het doel dat managers altijd hebben: houd werknemers gemotiveerd en productief, en dus ook tijdens grote sportevents. Het is wat dat betreft het effectiefst om tijdens grote sportevenementen een flexibel ‘overal werken’-beleid te voeren. Maak bijvoorbeeld werken mogelijk buiten de sport om in plaats van eisen dat medewerkers dagelijks van negen tot vijf op kantoor zijn. De meest logische keus is dus om de sportzomer te integreren in een algemeen geaccepteerde manier van werken.

Flexibel werken
De vraag dient zich echter al snel aan: hoe zorg je hier dan voor? Polycom zet hiervoor zes tips op een rij.

1. Maak gebruik van de kracht van sport
Zie de vele wedstrijden en races als een kans om je medewerkers samen te brengen. Stuur een mail rond, waarin je belooft samen met het team naar een belangrijke wedstrijd te kijken – uiteraard alleen als het werk af is. Het zal je verbazen hoe productief een team kan zijn als het een beloning in het vooruitzicht wordt gesteld. Dat vooruitzicht kan zijn om samen naar een wedstrijd te kijken, maar het kunnen ook het bier en de pizza zijn, die je daarbij aanbiedt. Het belangrijkste is de nadruk op het tijdig afronden van het werk en het samen vieren daarvan.

2. Maak van ‘overal werken’ de norm
Flexibel werken, zowel qua tijd als qua locatie, werkt het best als het is geïntegreerd in de processen van een organisatie. Laat mensen dus niet alleen thuiswerken tijdens de zomer, maar implementeer een eerlijk beleid voor flexibel werken voor alle medewerkers, dat voor het gehele jaar geldt. Op die manier is het echt onderdeel van het bedrijf en voorkom je issues op dit vlak tijdens grote sportevenementen.

3. Zorg voor de juiste technologie
Werken vanaf elke willekeurige locatie kan alleen als de juiste oplossingen eenvoudig voorhanden zijn. Voor veel organisaties betekent dit het in de cloud beschikbaar stellen van belangrijke oplossingen, zoals je e-mail en agenda in Office 365, en je telefoon als VoIP via Skype for Business. Onderzoek toont aan dat teams die samenwerken vanuit meerdere locaties, productiever zijn als ze elkaar kunnen zien via een video-oplossing. Als je de komende tijd een sterke toename van het aantal thuiswerkers verwacht, denk dan na over oplossingen die een zekere mate van flexibiliteit leveren via ‘cloud bursting’, om te zorgen voor capaciteit op het moment dat het nodig is.

4. Bepaal de basisregels
Maak een helder en concreet beleid op het gebied van flexibel werken rondom sportwedstrijden en deel dat intern. Dit om zo min mogelijk ‘ziekmeldingen’ te krijgen.

5. Denk aan andere landen
Kijk uit dat je niet alleen uitzonderingen maakt voor wedstrijden van sporters uit eigen land, maar pas het beleid toe op alle landen en nationaliteiten. Zo weet je zeker dat je medewerkers van andere nationaliteiten niet benadeelt.

6. Vertrouw je collega’s
Voel niet de behoefte om je medewerkers continu te vragen of ze wel aan het werk zijn, alleen doordat er sport op tv is. Vertrouw erop dat ze even productief zijn als op een normale dag dat ze buiten de deur werken.

###

Over Polycom
Polycom helpt organisaties de kracht van samenwerking te ontketenen. Wereldwijd overbruggen meer dan 400.000 bedrijven en organisaties afstanden met veilige video-, spraak- en contentoplossingen van Polycom. Met de oplossingen verhogen bedrijven en organisaties hun productiviteit, versnellen hun time-to-market, leveren betere klantenservice en breiden hun educatiemogelijkheden uit. Polycom en zijn partnerecosysteem bieden flexibele samenwerkingsoplossingen voor elke omgeving, leveren goede gebruikerservaring, ruime samenwerking tussen vendoren en uitzonderlijke investeringsbescherming. Meer informatie is te vinden op www.polycom.nl en volg Polycom via Twitter, Facebook en LinkedIn.

Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Telefoon: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Polycom@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie