• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

HVC brengt CO2-uitstoot omlaag met Fleetmatics REVEAL

Fleetmanagementsysteem helpt afvalbeheerder en producent van duurzame energie bij het verduurzamen van 298 voertuigen

Utrecht, 27 oktober 2015 –Om de CO2-uitstoot en het gebruik van fossiele brandstoffen terug te dringen, kiest de grootste Nederlandse niet-commerciële afvalinzamelaar HVC voor Fleetmatics REVEAL. De duurzame-grondstoffen- en afvalbeheerder en producent van groene energie zet het fleetmanagementsysteem in voor zijn 298 voertuigen tellende wagenpark. Fleetmatics REVEAL geeft ondernemingen inzicht in de prestaties van hun wagenpark en helpt ze zo onder andere om minder brandstof te verbruiken.

Als nutsbedrijf helpt HVC aandeelhouders bij het bereiken van hun duurzaamheidsdoelstellingen. “Daarbij kunnen we zelf natuurlijk niet achterblijven. Duurzaam rijgedrag en transparant zijn over eigen prestaties horen daar ook bij”,zegt Dennis Philippo, projectleider Proces bij HVC. Om te helpen bij het waarmaken van die uitdaging, installeert HVC Fleetmatics REVEAL in al zijn voertuigen die worden ingezet voor inzameling van afval, transport en reinigingswerkzaamheden.

Inzicht in rijstijl

Het fleetmanagementsysteem geeft HVC en zijn chauffeurs inzicht in hun rijstijl. Dit helpt een einde te maken aan brandstofverspillend rijgedrag, zoals hard remmen of te lang stationair draaien – zaken die soms onbewust in de rijstijl zijn verweven. Inzicht in actuele verkeerssituaties geeft bestuurders verder de mogelijkheid om optimale routes te nemen. Bovendien geeft Fleetmatics REVEAL een melding af als een voertuig aan onderhoud toe is. Door onderhoud optimaal in te plannen, zijn voertuigen minder snel aan vervanging toe en presteren ze zo zuinig mogelijk.

“Door de inzet van Fleetmatics REVEAL zijn onze chauffeurs zich bewuster van hun rijgedrag en rijden ze zuiniger”, aldus Philippo. “Dit komt natuurlijk weer ten goede aan het milieu door minder uitstoot van CO2. Als bijkomend voordeel brengt het verminderde brandstofverbruik een kostenbesparing met zich mee.”

Schonere leefomgeving

“We zijn er erg trots op dat HVC heeft gekozen voor ons fleetmanagementsysteem”, zegt Jan Willem Doornbos, Country Marketing Manager Nederland van Fleetmatics. “HVC is dagelijks bezig met het creëren van een schonere leefomgeving. We zijn er erg content mee dat wij daar nu een bijdrage aan kunnen leveren door al hun 298 bedrijfsvoertuigen zo zuinig mogelijk te laten opereren.”

####

Over HVC

HVC is een nutsbedrijf van en voor gemeenten en waterschappen. Onze opdracht is om onze aandeelhouders te helpen bij het realiseren van hun doelstellingen op het gebied van hergebruik van grondstoffen, afvalbeheer en duurzame energie. Wij scheiden aan de bron zoveel mogelijk afval en werken dit afval op tot nieuwe grondstoffen. Van het afval dat niet tot grondstof kan worden opgewerkt, produceren wij door middel van vergisting en verbranding duurzame energie. Deze energie leveren wij aan onze aandeelhouders. Daarnaast helpen wij onze aandeelhouders bij het ontwikkelen van lokale initiatieven op het gebied van wind- en zonne-energie en warmte. HVC behoort inmiddels tot de koplopers van Nederlandse producenten van groene stroom (resultaten uit onderzoek in februari 2014 van Consumentenbond, Greenpeace, Hivos, Natuur & Milieu, Vereniging Eigen Huis, Wereld Natuur Fonds en WISE). Voor meer informatie: www.hvcgroep.nl.

Over Fleetmatics Group PLC
Fleetmatics Group PLC is wereldwijd een toonaangevend leverancier van fleetmanagementoplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen. Het bedrijf levert zijn oplossingen als Software-as-a-Service (SaaS). Ondernemingen gaan met de Fleetmatics-oplossing de uitdagingen aan rondom het beheren van lokale wagenparken en vergroten hiermee de productiviteit van hun mobiele-personeelsbestand door actiegerichte, zakelijke data te halen uit realtime en historische voertuig- en bestuurdersgegevens. De intuïtieve, kosteneffectieve en webgebaseerde oplossingen van de Fleetmatics Group bieden wagenparkbeheerders inzicht in locatie, brandstofgebruik, snelheid, afgelegd aantal kilometers en andere meetbare data over werknemers die regelmatig onderweg zijn. Dit stelt hen in staat tot het verlagen van operationele en kapitale kosten en het verhogen van inkomsten. Fleetmatics heeft sinds 30 juni 2015 29.000 klanten wereldwijd, 625.000 voertuigen maken gebruik van de Fleetmatics-oplossingen. Voor meer informatie: www.fleetmatics.nl.

Meer informatie
Lianne van Dijk / Kinyi Tsui – Progress Communications
E-mail: fleetmatics@progresscommunications.nl
Tel: +31 (0)20 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie