• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Happy Idiots en Mamapapacola nemen meerderheidsbelang in Duits onlinemarketingbureau RankHero

Berlijnse start-up RankHero verder als Happy Heroes

Eindhoven, 17 februari 2016 – Het Eindhovense onlinemarketingbureau Happy Idiots en het Berlijnse allround marketingcommunicatiebureau Mamapapacola nemen een meerderheidsbelang van zestig procent in het Duitse onlinemarketingbureau RankHero. Als onderdeel van de overeenkomst gaat RankHero verder als Happy Heroes.

Happy Heroes is een succesvol onlinemarketingbureau met zes jaar ervaring in het adviseren van Duitse bedrijven op het gebied van e-commerce. Door de toenadering van het bedrijf tot het Nederlandse Happy Idiots krijgen Nederlandse ondernemers sneller en makkelijker toegang tot de Duitse e-commercemarkt. Steeds meer Nederlandse bedrijven willen onlineactiviteiten ontplooien in Duitsland, waar de e-commercemarkt sterk groeit. Happy Heroes biedt vanuit Berlijn een compleet pakket van onlinemarketingdisciplines. Nederlandse klanten hebben altijd contact met een Nederlandse accountmanager die makkelijk schakelt met zijn Duitse collega’s.

“Nu we in Nederland een stevige basis hebben gelegd, kijken we over de grenzen”, zegt Bart Eichhorn (27), oprichter en directeur van Happy Idiots. “Duitsland is ook voor onze klanten een belangrijke groeimarkt. Het is onze taak om ondernemers te helpen online klantprocessen te doorgronden en daarmee het allerbeste online-effect voor hen te realiseren. Aanwezigheid in Duitsland betekent dat we daar net zo effectief voor onze klanten kunnen zijn als in Nederland.”

Met het meerderheidsbelang zet Happy Idiots de eerste stappen in expansie buiten de landsgrenzen. Dit lijkt niet alleen ten goede te komen aan de klanten in Nederland en Duitsland, maar ook aan de medewerkers. Zij krijgen de kans om internationale ervaring op te doen. Dat versterkt volgens Eichhorn de internationale ambities van, en samenwerking binnen de bureaus. Volgens Eichhorn is de deelname van Mamapapacola – een bestaande relatie – van strategisch belang. Het eveneens in Berlijn gevestigde bureau heeft in Duitsland een groot netwerk en kent de markt goed.

Happy Heroes telt nu zeven medewerkers; het doel is volgens Eichhorn – naast het verdubbelen van de omzet in 2016 – ook het implementeren van de in Nederland succesvol bewezen werkwijze. Dat houdt in dat er ook in Berlijn met klantteams gewerkt wordt, waarin alle specialismen vertegenwoordigd zijn om onlineresultaten voor de klant te realiseren. 

Over Happy Idiots

Happy Idiots gelooft in no-nonsense onlinemarketing. Er werken dan ook alleen mensen die écht gek zijn van online-effect. Met bijna dertig specialisten – op het gebied van o.a. SEO, SEA, affiliate marketing, displaymarketing, e-mailmarketing en conversieoptimalisatie – zorgt het bureau er elke dag weer voor dat de websites en -shops het maximale rendement halen uit elke marketingeuro die online is besteed. 

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie