• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Logistieke kostenverlaging mogelijk met minder handwerk

Descartes Transport Management Systeem: brug tussen efficiënte logistiek en kostenverlaging 

Amersfoort, 7 juli 2016 – Het verlagen van kosten (74 procent) en het verhogen van service voor klanttevredenheid en klantbehoud (63 procent) zijn wat de directie van verladers wensen. Dat blijkt uit onderzoek van Descartes, onder verladers, naar directiedoelstellingen en de ondersteuning van ICT bij het logistieke proces. In hetzelfde onderzoek blijkt dat er op beide vlakken veel winst te behalen valt als verladers hun manuele taken terugdringen en overstappen op een Transport Management Systeem.

Verder blijkt ook dat verladers meer financiële controle willen hebben op de logistieke kosten (45 procent) en het inzicht in logistieke stromen willen verbeteren (44 procent). Tevens is een kwart van de verladers op zoek naar de mogelijkheden om de logistieke flow voor fulfilment te verbeteren. Hoewel 63 procent van de verladers ervan overtuigd is de transportkosten met vijf tot tien procent te kunnen verlagen door ICT-innovatie (vooral data-integratie), gebeurt dat nog niet vaak. 

Veelvuldig applicatiegebruik
Verladers gebruiken op dit moment voor hun primaire logistieke proces vooral WMS- en ERP-systemen (82 procent). De helft gebruikt twee tot drie applicaties om het logistieke proces aan te sturen, 21 procent gebruikt er vier of meer. Daarnaast meent 82 procent dat data-integratie voor tracking & tracing is gerealiseerd. In de praktijk blijkt slechts 22 procent de gegevens in het eigen systeem te hebben, driekwart haalt de info handmatig op uit het portaal van de vervoerder. 

Performance en efficiency
De performance en efficiency van externe vervoerders zijn zelden criteria, meestal doordat men hier geen zicht op heeft. Vaak bestaat de informatievoorziening van verladers uit een verscheidenheid van bronnen die lang niet allemaal met elkaar te integreren zijn, zo blijkt uit het onderzoek. Zij hebben dan ook zelden een dashboard voor strategische besluitvorming. Ook de controle op facturen van vervoerders gebeurt bijna altijd handmatig, soms steekproefsgewijs of helemaal niet. Invoice-matching en pre-billing gebeuren bij slechts een derde van de respondenten, waardoor besparingsmogelijkheden worden gemist en meer fouten kunnen worden gemaakt.

Transport Management Systeem
Slechts een derde van de verladers beschikt over een Transport Management Systeem dat ook uitbestede logistieke activiteiten omvat. Zo’n systeem combineert alle gegevens in één overzicht en biedt daarmee controle over de prestaties en efficiëntie van de organisatie. Het biedt flexibiliteit, geavanceerde mogelijkheden en snelle time-to-value. Het inzicht maakt het voor verladers ook eenvoudiger om kosten te besparen en service te verhogen.

Roy van Aalst, Senior Director Benelux bij Descartes: “De benchmark bevestigt dat verladers willen en kunnen besparen op de kosten van hun transportnetwerk. Tegelijkertijd moet de logistieke service aan klanten verbeterd worden, omdat men daarop afgerekend wordt. Innovatie van de ICT maakt het mogelijk om flexibeler de juiste vervoerder en vervoersmodaliteit te kiezen. Om integraal grip te krijgen op het logistieke proces, is met name meer zicht nodig op het uitbesteed vervoer – een Transport Management Systeem is hiervoor een uitstekende methode.”

Hebt u interesse om het gehele rapport te lezen, neem dan contact met ons op via descartes@progresscommunications.nl.

### 

Over Descartes
Descartes (TSX: DSG) (Nasdaq: DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit en de prestaties van, en zekerheid voor ondernemingen, waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Klanten gebruiken de modulaire, cloud-based oplossingen om leveringen te plannen, te sturen, te volgen en te meten. Ook kunnen zij vrachten plannen, toewijzen en uitvoeren, transportfacturen opstellen, controleren en betalen, wereldwijde handelsdata bekijken, douane- en beveiligingsdocumenten voor import en export archiveren, en verschillende andere logistieke processen uitvoeren. Dit alles door deelname aan ’s werelds grootste, multimodale samenwerkingscommunity voor logistiek. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Canada, en de organisatie heeft kantoren en partners wereldwijd. Meer informatie: www.descartes.com.

Voor meer informatie
Progress Communications
Lianne van Dijk / Corinna Peekel
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail:
descartes@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie