• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Mansveld schat jaarlijks meer dan 1.000 uur aan administratie te besparen met Fleetmatics REVEAL

Utrecht, 29 september 2016 – Fleetmatics Group PLC (NYSE: FLTX), toonaangevend leverancier van fleetmanagementsystemen voor kleine en middelgrote ondernemingen, maakt bekend dat zijn klant Mansveld Projecten & Services efficiënter werkt door Fleetmatics REVEAL. De specialist in elektrotechnische projecten in de utiliteitsmarkt schat jaarlijks meer dan 1.000 uur te besparen aan administratieve werkzaamheden.

Fleetmatics REVEAL is een krachtige en gebruiksvriendelijke fleetmanagementoplossing. De oplossing is ontworpen om bedrijven die werken met mobiele werknemers, te helpen bij het realiseren van kostenbesparingen en het verhogen van de productiviteit. Een van de belangrijkste redenen om gebruik te gaan maken van een fleetmanagementsysteem, was voor Mansveld het vereenvoudigen van de rittenregistratie voor de Belastingdienst. Voordat Mansveld Fleetmatics REVEAL gebruikte, moesten de bestuurders van zijn 64 voertuigen tellende wagenpark handmatig de rittenregistratie bijhouden. Dat was niet alleen een tijdrovende, maar ook een foutgevoelige klus. Dankzij Fleetmatics REVEAL bespaart Mansveld tijd, zonder dat dit ten koste gaat van de nauwkeurigheid.

Inzicht in gps-locaties van voertuigen
Het fleetmanagementsysteem geeft met behulp van gps inzicht in de locaties van bestuurders en voertuigen, zowel near-realtime als op basis van historische gegevens. Aan de hand van die informatie kan het systeem automatisch een rittenregistratie uitdraaien, die volledig voldoet aan de eisen die de Belastingdienst daaraan stelt. Op jaarbasis schat de organisatie meer dan 1.000 uur aan administratieve werkzaamheden te besparen – tijd die monteurs nu kunnen besteden aan andere werkzaamheden.

Fleetmatics REVEAL helpt Mansveld bovendien de druk op de backoffice te verlichten. Dankzij het realtime inzicht in voertuiglocaties is er voor planners geen noodzaak meer om te bellen met monteurs om erachter te komen wie er het dichtst in de buurt is voor het uitvoeren van bijvoorbeeld een spoedklus. Andersom kunnen monteurs zelf nu ook zien wie van hun collega’s in de buurt is als ze ergens hulp bij nodig hebben, en hoeven zij daarover weer minder vaak te bellen naar de backoffice.

Brandstofbesparingen
Daarnaast gebruikt Mansveld Fleetmatics REVEAL ook om het brandstofverbruik van het wagenpark te verlagen. De fleetmanagementoplossing geeft inzicht in de rijstijl van afzonderlijke bestuurders, bijvoorbeeld te hard rijden, onnodig stationair draaien en andere zaken die een uitwerking hebben op brandstofverbruik. Informatie die het bedrijf kan gebruiken om zijn bestuurders te coachen naar een zuiniger en milieuvriendelijker rijstijl.

Tevens is Mansveld erg tevreden over hoe makkelijk het was om te beginnen met Fleetmatics REVEAL en kosten te besparen. “De medewerkers van Fleetmatics dachten proactief mee over elke stap in het implementatieproces en voorzien ons nog steeds van waardevol advies over hoe we het meeste uit de oplossing kunnen halen”, zegt Jan-Dirk van de Laar, directeur van Mansveld Projecten & Services.

“Mansveld is het schoolvoorbeeld van hoe Fleetmatics REVEAL bedrijven kan helpen om efficiënter te werken”, zegt Jan Willem Doornbos, Marketing Manager Benelux van Fleetmatics. “De inzichten die ons fleetmanagementsysteem ze oplevert, kan ze helpen om een einde te maken aan tijdrovende processen.”

Over Mansveld Projecten & Services
Mansveld realiseert elektrotechnische projecten voor de utiliteitsmarkt, voornamelijk in de regio Zuid-Nederland. De projecten in de utiliteitsbouw betreffen onder andere kantoorgebouwen, industriële bedrijfspanden, sportaccommodaties, onderwijsinstellingen, winkelcomplexen en projecten in de zorgsector. Om klanten zo goed mogelijk te bedienen, is het bedrijf opgebouwd in businessunits met elk hun eigen karakter. Er zijn units voor langlopende projecten, regieopdrachten, onderhoud en beheer, ICT en de keuring van installaties. Mansveld Projecten & Service is onderdeel van de Mansveld Groep.

Over Fleetmatics Group PLC
Fleetmatics Group PLC is wereldwijd een toonaangevend leverancier van fleetmanagementsystemen voor kleine en middelgrote ondernemingen. Het bedrijf levert zijn oplossingen voor fleetmanagement als Software-as-a-Service (SaaS). Ondernemingen gaan met de Fleetmatics-oplossing de uitdagingen aan rondom het beheren van lokale wagenparken en vergroten hiermee de productiviteit van hun mobiele-personeelsbestand door actiegerichte, zakelijke data te halen uit realtime en historische voertuig- en bestuurdersgegevens.

De intuïtieve, kosteneffectieve en webgebaseerde oplossingen van de Fleetmatics Group bieden wagenparkbeheerders inzicht in locatie, brandstofgebruik, snelheid, afgelegd aantal kilometers en andere meetbare data over werknemers die regelmatig onderweg zijn. Dit stelt hen in staat tot het verlagen van operationele en kapitale kosten en het verhogen van inkomsten. Fleetmatics heeft sinds 30 juni 2016 wereldwijd 38.000 klanten, en ongeveer 757.000 voertuigen maken gebruik van de Fleetmatics-oplossingen.

Meer informatie
Lianne van Dijk / Kinyi Tsui – Progress Communications
E-mail: fleetmatics@progresscommunications.nl
Tel: +31 (0)20 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie