• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Millennials zetten vakantiegeld op spaarrekening

Het grootste deel van de millennials gebruikt het vakantiegeld om te sparen. Maar liefst twee derde (66 procent) zet zijn vakantiegeld, al dan niet gedeeltelijk, op een spaarrekening. Over het gehele jaar genomen, sparen ze bovendien 246 euro per maand. Rood staan doet deze generatie dan weer minder vaak. Slechts een op de vijf (21 procent) heeft vaker dan eens per jaar een negatief saldo op zijn bankrekening. Dat blijkt uit onderzoek van Moneyou onder 1.033 Nederlanders tussen de 18 en 35 jaar, de zogeheten millennialgeneratie.

Gevraagd naar hun spaardoelen, antwoordden zes op de tien (59 procent) van de bevraagde millennials een buffer te willen opbouwen om financiële tegenslagen te kunnen opvangen. Veel van hen hebben dat spaardoel overigens nog niet bereikt: 46 procent zegt zo’n buffer nog niet te hebben. Zes op de tien (59 procent) vinden dan ook dat ze meer zouden moeten sparen. Tegelijkertijd zegt slechts 29 procent goed bekend te zijn met de mogelijkheden om meer rendement uit hun spaargeld te halen.

De top 5 van meest genoemde spaardoelen:

1. buffer om financiële tegenslagen op te vangen (59 procent);
2. aankoop van een huis of ander onroerend goed (57,3 procent);
3. vakantie of verre reis (57,1 procent);
4. aanschaf of onderhoud van een auto (40 procent);

5. consumentenelektronica (23 procent) 

Millennials halen geld van bank bij negatieve rente
Het feit dat de spaarrente op een historisch laag punt staat, lijkt vooralsnog geen invloed te hebben op het spaargedrag van millennials. Zes op de tien (58 procent) spaarden in 2016 zelfs meer dan het jaar ervoor. Spaarrente zou echter wel een rol gaan spelen bij de keuze geld opzij te zetten als die ooit negatief wordt. Maar liefst 58 procent van de ondervraagde millennials geeft aan zijn spaargeld in een dergelijk scenario van de bank te halen.

Rood staan vooral bij oudere millennials
Wat verder opvalt, is dat millennials vaker rood staan naarmate ze ouder worden. Waar ze in de leeftijdsgroep van 18 tot en met 23 jaar in slechts 14 procent van de gevallen vaker dan een keer per jaar een negatief banksaldo hebben, stijgt dat naar een op de vijf (20 procent) bij 24- tot en met 29-jarigen en naar 28 procent bij millennials tussen de 30 en 35 jaar.

Friezen meest spaarlustig
Friese millennials zijn het meest spaarlustig als het aankomt op hun vakantiegeld: maar liefst 82 procent zet een deel daarvan opzij. Ook als het aankomt op rood staan, zijn millennials uit Friesland verstandig:, slechts 15 procent doet dit meer dan eens per jaar. Hoewel Friezen het daarmee van Nederlanders het best doen, zijn ze daar zelf nog niet tevreden over: 70 procent vindt dat men meer zou moeten sparen. Millennials in Flevoland doen het op financieel gebied juist minder goed dan de rest van de Nederlanders. Zij gebruiken het minst vaak hun vakantiegeld om te sparen (44 procent) en slechts een op de vijf (21 procent) heeft een buffer om tegenslagen op te vangen. Vaker dan eens per jaar rood staan komt onder millennials alleen in Groningen (30 procent) vaker voor dan in Flevoland (25 procent).

Hoge spaarrente
Moneyou biedt momenteel een hoge spaarrente op een vrij opneembare Nederlandse spaarrekening, met een variabele rente van 0,50 procent. Op een spaardeposito van een periode van zes of twaalf maanden ontvangen spaarders een vaste rente van 0,50 procent. Een spaarrekening openen klanten bij Moneyou binnen een minuut zelf online – op zowel een desktop als mobiel – bijvoorbeeld via de Sparen App. Het gespaarde geld valt tot 100.000 euro per rekeninghouder onder het Nederlandse depositogarantiestelsel. Voor een actueel overzicht van spaarrentes en voorwaarden, zie www.moneyou.nl/sparen.

###

Over Moneyou
Moneyou is een innovatieve online financiële dienstverlener die het klanten mogelijk maakt om zelf overal en altijd hun financiële zaken te regelen. Klanten kunnen bij Moneyou terecht voor producten en diensten met betrekking tot sparen, hypotheken, beleggen en lenen. Moneyou B.V. is een 100%-dochteronderneming van ABN AMRO Bank N.V. Moneyou is in 2001 opgericht in Nederland en is sindsdien ook actief in Duitsland, Oostenrijk en België. Voor meer informatie, zie www.moneyou.nl.

Neem voor meer informatie contact op met:
Progress Communications
Allard Rustenhoven
E: moneyou@progresscommunications.nl
T: 020 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie