• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Mogelijkheid tot flexibel werken noodzakelijk voor groei van bedrijven

  • 62 procent van de wereldwijde beroepsbevolking werkt graag flexibel
  • Volgens 98 procent van de respondenten heeft plaatsonafhankelijk werken een positieve invloed op productiviteit; 62 procent van hen wil toegang tot samenwerkingstechnologieën waarmee ze met collega’s in verbinding staan
  • 92 procent van de ondervraagden denkt dat videotechnologieën voor samenwerking relaties helpen verbeteren en voor beter teamwork zorgen 

Amsterdam, 10 april 2017 – Productiviteit en teamwork hebben er baat bij als werknemers zelf kunnen kiezen waar vandaan ze werken. Dat blijkt uit onderzoek naar trends in flexibel werken van Polycom, Inc., marktleider op het gebied van samenwerkingsoplossingen waarmee organisaties teamwork, efficiëntie en productiviteit naar een hoger niveau tillen.

Het onderzoek geeft inzicht in de belangrijkste voordelen en uitdagingen van een flexibele werkcultuur voor werknemers en werkgevers. Hoewel de resultaten per land verschillen, zijn er drie belangrijke trends te zien. De grote meerderheid van de respondenten (98 procent) is het er ten eerste over eens dat een plaatsonafhankelijke manier van werken de productiviteit verhoogt doordat mensen zelf de werkplek kunnen kiezen, waar zij het meest productief zijn. Ten tweede vindt 92 procent van de ondervraagden dat samenwerken via videoconferencing ten goede komt aan het teamwork. Ten slotte toont het onderzoek aan dat 62 procent van de wereldwijde beroepsbevolking flexibel werkt – meer dan ooit tevoren. Digitale transformatie is hiervoor deels verantwoordelijk, want dit zorgt ervoor dat bedrijven op zoek gaan naar nieuwe manieren om sneller en efficiënter te werken. Bedrijven innoveren steeds meer, ontwikkelen een betere werkcultuur en behouden hierdoor talent om de concurrentie een stap voor te blijven.

In Europa werkt de meerderheid van de ondervraagden regelmatig flexibel. Hierbij is het opvallend dat twee derde van de respondenten (78 procent) collega’s in andere vestigingen heeft. Het gebruik van samenwerkingstechnologieën draagt eraan bij om collega’s dichter bij elkaar te brengen – 91 procent kent hierdoor zijn collega’s beter, een trend die over de gehele wereld merkbaar is. Polycoms onderzoek toont een aanzienlijke verschuiving aan in werkgewoonten door de gehele regio, die medewerkers de flexibiliteit biedt om vanuit huis of vanaf welke plek dan ook te werken. Een ontwikkeling die zeer belangrijk is nu de meerderheid van de werknemers op zoek is naar een betere balans tussen privé en werk.

66 procent van de millennials is bang dat het overkomt alsof ze minder hard werken wanneer ze niet op kantoor zijn. Een zorg die door 62 procent van alle ondervraagden over de gehele wereld gedeeld wordt. Als organisaties het snelle tempo van digitale transformatie willen bijhouden, moet er dus een verandering in houding en vaak ook een verandering in bedrijfscultuur plaatsvinden. Door prestaties te meten op basis van resultaten in plaats van het aantal gewerkte uren, kunnen werknemers er zeker van zijn dat het management weet dat veel aanwezigheid op het werk niet gelijkstaat aan een goede werkhouding. Technologie ligt aan de basis van deze verandering van werkcultuur. Met de juiste samenwerkingstechnologieën kunnen teams samenwerken en hebben werknemers dezelfde toegang tot middelen als wanneer ze op kantoor zouden zijn.

“Eerder voorspelden we al dat 2017 het jaar zou worden van video, en het is goed te merken dat mensen de voordelen hiervan inderdaad steeds meer inzien”, zegt Jim Kruger, CMO van Polycom. “De resultaten van het onderzoek tonen ook aan dat bedrijven moeten beschikken over tools voor videosamenwerking, zodat werknemers intensiever contact kunnen blijven houden met hun collega’s. Het aanbieden van flexibel werken en de juiste samenwerkingstools maken organisaties uiteindelijk aantrekkelijker voor toptalent en draagt bij aan het behouden van talent.”

Download voor meer informatie over de resultaten van het onderzoek de Anywhere Working E.Guide of lees de whitepaper ‘Changing Needs of the Workplace’.

###

Over het onderzoek
Het onderzoek, in opdracht van Polycom, Inc., is uitgevoerd door Morar Consulting. Voor het onderzoek zijn 25.234 respondenten in twaalf landen ondervraagd: Australië, Brazilië, Canada, China, Duitsland, Frankrijk, India, Japan, Rusland, Singapore, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. 55 procent van de respondenten had een managerstitel of hoger; 58 procent was in meer of mindere mate verantwoordelijk voor zorg; 68 procent heeft (een) kind(eren).

Over Polycom, Inc.
Polycom helpt organisaties de kracht van samenwerking te ontketenen. Wereldwijd overbruggen meer dan vierhonderdduizend bedrijven en organisaties afstanden met veilige video-, spraak- en contentoplossingen van Polycom. Met de oplossingen verhogen bedrijven en organisaties hun productiviteit, versnellen hun time-to-market, leveren betere klantenservice en breiden hun educatiemogelijkheden uit. Polycom en zijn wereldwijde partnerecosysteem bieden flexibele samenwerkingsoplossingen voor elke omgeving, leveren goede gebruikerservaring, ruime samenwerking tussen vendoren en uitzonderlijke investeringsbescherming. Meer informatie is te vinden op www.polycom.nl en volg Polycom via Twitter, Facebook en LinkedIn.

In september 2016 kondigde Polycom de afronding aan van de overname door dochterondernemingen van Siris Capital Group, LLC (‘Siris’ of ‘Siris Capital’) in een transactie ter waarde van ongeveer twee miljard Amerikaanse dollar in contanten. Als gevolg van het afronden van de overname is het bedrijf, dat blijft opereren onder de naam Polycom, Inc., volledig in handen van dochterondernemingen van Siris Capital.

Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Telefoon: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Polycom@progresscommunications.nl 

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie