• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

NAVO brengt samenwerking naar een hoger niveau met Polycom RealPresence Centro

  • NAVO is de eerste partij die Polycom® RealPresence CentroTM inzet om samenwerking naar een hoger plan te brengen
  • RealPresence Centro officieel gecertificeerd en goedgekeurd voor gebruik in sterk beveiligd Restricted Network van NAVO

Amsterdam, 9 februari 2016 –De NAVO schakelt Polycom in om hoogwaardige samenwerkingstechnologie te leveren. De organisatie streeft naar een innovatieve benadering van samenwerking en wil daarmee de bestaande bedrijfsprocessen verder verbeteren. Aansluitend op het ‘Nieuwe Werken’-programma van de NAVO – waarin de organisatie al geavanceerde communicatietechnologie inzet –, is ze nu de eerste partij die gebruik maakt van Polycom RealPresence Centro: een oplossing die speciaal is ontwikkeld om de mens in het middelpunt van samenwerking te plaatsen.

Polycom introduceerde de RealPresence Centro-oplossing in oktober 2015. De NAVO legt de nadruk op meer samenhang in het virtuele-samenwerkingsprogramma. Polycom biedt de organisatie de kans om als eerste te werken met de oplossing die eind februari 2016 beschikbaar komt. De oplossing is volledig operationeel binnen het zwaar beveiligde Restricted Network van de NAVO. Het RealPresence Centro-systeem vervult een centrale rol binnen de belangrijkste communicatiestromen van de NAVO. De oplossing doet dienst als samenwerkingstechnologie voor command and control meetings, trainingen en administratieve sessies, internationale communicatie en operationele samenwerking binnen NAVO-missies.

“Het succes van onze missies is direct afhankelijk van de samenwerkingstechnologie die we gebruiken”, zegt Gus Mommers, hoofd CMS bij de Communications and Information Agency van de NAVO. “De NAVO vertrouwt op de geavanceerde mogelijkheden van de Polycom-samenwerkingsoplossingen, die teams en landen direct samenbrengen, zodat zij zeer kritische missies veilig kunnen uitvoeren.”

In een steeds onzekerder wereld met verschillende bedreigingen moet de NAVO zeer selectief zijn in het kiezen van communicatieoplossingen. Via het Restricted Network van de organisatie vindt zeer vertrouwelijke berichtenuitwisseling plaats. Daardoor legt de NAVO een sterke nadruk op oplossingen die voorkomen dat berichten te onderscheppen zijn. De veiligheidsgaranties en ervaring die het RealPresence Centro-systeem biedt, zorgden ervoor dat het door de NAVO werd getest, gecertificeerd en goedgekeurd voor gebruik.

“Het RealPresence Centro-systeem biedt de zeer veilige, interactieve samenwerkingsoplossing die we zochten om ons ‘Nieuwe Werken’-programma verder te ontwikkelen”, zegt Catherine Galoppin, sectiehoofd CMS bij de Communications and Information Agency van de NAVO. “Voor ons betekent dit, dat we tijd en middelen besparen, bijna overal veilig kunnen werken en  beschikken over een uitstekende gebruikerservaring. Je loopt de kamer binnen en weet meteen dat het niet een traditionele videoteleconferentieruimte is. Polycom heeft een unieke omgeving gecreëerd, die samenwerking naar het volgende niveau brengt.”

RealPresence Centro is ontwikkeld om te voorzien in een gebruiksvriendelijke en natuurlijke manier van samenwerken en ideeën uitwisselen. De 360-graden spraak- en videotechnologie van Polycom weet de spreker automatisch te vinden en laat tegelijkertijd de volledige ruimte zien op hetzelfde scherm. Vier touchscreens – die in het midden van de ruimte zijn opgesteld – creëren een unieke, intieme sfeer die zorgt voor intensievere samenwerking en betere resultaten.

“Wij blijven onder de indruk van de moeilijke, maar belangrijke taken die de NAVO uitvoert in het kader van de verdragsalliantie”, zegt Sean Berg, vicepresident Public Sector van Polycom. “Het is voor ons een eer om de NAVO te helpen bij het boeken van succes door het leveren van zeer veilige audio-, content- en videosamenwerkingsoplossingen, zoals RealPresence Centro.”

RealPresence Centro is in bepaalde landen beschikbaar vanaf eind februari 2016. 

# # #

Over Polycom
Polycom helpt organisaties de kracht van samenwerking te ontketenen. Wereldwijd overbruggen meer dan vierhonderdduizend bedrijven en organisaties afstanden met veilige video-, spraak- en contentoplossingen van Polycom. Polycom en zijn partnerecosysteem bieden flexibele samenwerkingsoplossingen voor elke omgeving en leveren de beste gebruikerservaring en ongeëvenaarde investeringsbescherming.

Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Telefoon: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Polycom@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie