• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Nederlander boekt reis vaker vanaf mobiel device dan Belgen en Duitsers

Reisbranche doet er goed aan te investeren in de vindbaarheid en zichtbaarheid van hun apps

  • Ruim een vijfde van de online reisboekingen in Nederland afkomstig van mobiel device
  • Tablet in Nederland vaker gebruikt dan smartphone
  • Wereldwijde stijging in het aantal mobiele boekingen

Amsterdam, 10 maart 2016 –Hoewel de meeste hotel-, vliegticket- en andere online reisboekingen nog worden gedaan vanaf een computer, gebruikt een aanzienlijk deel van de Nederlanders daarvoor een mobiel device. Ruim een vijfde (22 procent) van alle online reisboekingen in Nederland is afkomstig van een smartphone of tablet. Daarbij zijn tablets aanzienlijk populairder dan smartphones: in 75 procent van de mobiele boekingen werd een dergelijk device gebruikt. Dat blijkt uit het internationale Travel Flash Report van Criteo (Nasdaq: CRTO), de specialist op het gebied van performancemarketing.

Nederlanders zijn daarmee iets meer op mobiel georiënteerd dan consumenten in de buurlanden. In Duitsland vindt negentien procent van de online reisboekingen plaats vanaf een mobiel device, en in België zeventien procent. Opvallend is dat bij de zuiderburen juist vaker een smartphone dan een tablet wordt gebruikt: de Belgen gebruiken in 52 procent van de gevallen een mobiele telefoon voor een online reisboeking. Ook bij de Duitsers liggen de verschillen tussen het gebruik van smartphone en tablet niet ver uit elkaar: daar wordt echter net iets vaker een tablet gebruikt (52 procent van de onlinereisboekingen).

In-appboekingen nemen toe
Over de gehele wereld neemt het aantal boekingen dat vanuit een app gebeurt, sterk toe. In december 2015 werd 54 procent van de mobiele reisboekingen gedaan vanuit een app, een stijging van veertig procentpunten ten opzicht van achttien maanden daarvoor. “Wereldwijd zien we een groei in het aantal reisboekingen dat vanaf een mobiel device gebeurt, zowel in-app als op het mobiele web”, zegt Piet-Hein Kerkhof, Managing Director Benelux en Nordics bij Criteo. “De groei van het aantal boekingen dat vanuit een app gebeurt, is daarbij opvallend. Adverteerders die de afgelopen tijd investeerden in in-app-tracking en –advertenties, zagen het aantal boekingen sterk stijgen.“

Uit het Travel Flash Report komt ook naar voren dat wereldwijd vooral hotels (33 procent) en appartementen (32 procent) worden geboekt met een mobiel device. Pakketreizen worden in 24 procent van de gevallen geboekt vanaf een mobiel device, bij huurauto’s is dat twintig procent. Vliegtickets en treinkaartjes worden met respectievelijk vijftien en achttien procent het minst vaak aangekocht vanaf een smartphone of tablet.

“Welk device mensen gebruiken voor online reisboekingen, is afhankelijk van een groot aantal factoren”, zegt Kerkhof. “Denk aan tijdstip of dag van de week, maar ook aan zaken als het soort reis of hoe lang iemand ergens verblijft. Dat maakt het voor adverteerders lastig om te weten waar en wanneer ze hun budget moeten inzetten. Programmatic buying helpt hier op de juiste manier mee om te gaan en advertenties op de juiste devices en op de juiste momenten in te plannen.”

###

 

Over Criteo
Criteo (Nasdaq: CRTO) biedt gepersonaliseerde performancemarketing op uitgebreide schaal. Door de opbrengsten na de klik te meten, maakt Criteo ROI transparant en eenvoudig meetbaar. Op 31 december 2015 had Criteo meer dan 1.800 medewerkers in 27 kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Van daaruit bedient het wereldwijd meer dan tienduizend adverteerders en heeft het directe relaties met bijna veertienduizend uitgevers. Meer informatie is te vinden op www.criteo.com

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met :

Progress Communications

Inger Hund / Kinyi Tsui

Criteo@progresscommunications.nl

T. 020 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie