• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Nederlanders doen wereldrecordpoging elektrisch rijden

Utrecht, 27 mei 2016 – De E-xpeditie.nl Worldrecord Challenge start vandaag: vijf Tesla’s vertrekken voor een Nederlandse aanval op het wereldrecord elektrisch rijden. Om het wereldrecord – dat met 4.020 kilometer momenteel in handen is van een Duitser – te verbreken, moeten de deelnemers binnen 48 uur meer dan 4.020 kilometer afleggen met een volledig elektrische auto.

Vijf teams met elk drie teamleden vertrekken vrijdag 27 mei om 19:00 uur vanaf Zevenaar. Zondag 29 mei moeten ze om 19:00 uur binnen een straal van 100 kilometer terug zijn. Hun doel is om dan minstens 4.100 kilometer te hebben afgelegd.

De recordpoging is een initiatief van E-xpeditie.nl, het online platform voor meningen, achtergronden en ontwikkelingen in nieuwe vormen van mobiliteit en de toekomst van het rijden. Het initiatief daarvoor kwam voort uit de 'E-race 2015', waarin Arjan de Putter en Martijn van den Huijsen in november vorig jaar 3.000 kilometer aflegden in 48 uur. De Putter gebruikte de tocht om de ontwikkelingen rond elektrisch rijden bij de grote autofabrikanten in kaart te brengen.

Tijdens de voorgaande tocht kreeg De Putter de opmerking dat het mogelijk moest zijn om veel meer dan 3.000 kilometer af te leggen met een Tesla. Hij onderzocht het en ontdekte dat een Duitser erin geslaagd was om binnen 48 uur 4.020 kilometer af te leggen. Na een oproep via het Tesla-forum meldden zich direct andere Tesla-rijders die ook mee wilden doen.

De tocht is al wekenlang serieus voorbereid. “Er zijn tal van onzekerheden”, zegt De Putter. “Rijden we te zuinig, dan maken we niet genoeg kilometers. Rijden we te snel, dan moeten we te lang opladen.” De avonturiers krijgen van alle kanten hulp: een Amerikaan rekent de best mogelijke route voor ze uit. En een Noor adviseerde over de beste rijstrategie. Spontaan meldde zich ook Fleetmatics – toonaangevend leverancier van mobile workforce-oplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen, in de vorm van SaaS-fleetmanagement – dat als sponsor de auto’s met een gps-volgsysteem voorziet. Hiermee kunnen belangstellenden ze tijdens hun tocht live volgen via de website. Tijdens de rally biedt Fleetmatics inzicht in de status van de voertuigen.

“Tijdens de E-race hadden we al heel veel andere Tesla-rijders gesproken. We merkten toen al dat ze open en ondernemend zijn. Maar wat er nu gebeurt, overtreft mijn stoutste verwachtingen!”, lacht De Putter.

Op www.4100km.nl zijn de deelnemers te volgen wanneer de recordpoging van start gaat. Er staat ook achtergrondinformatie op de site.

Download de afbeeldingen in hoge resolutie via deze link.

Deelnemers

Klaas Mulder – Ten Post
Sander Kemper – Wilp
Pascal Hiel – Zutphen
Ruben Poppink – Fleringen
Arjan de Putter - Deventer

Over E-xpeditie.nl

De Putter kreeg na afloop van deze tocht door heel Europa zo veel vragen over de mogelijkheden van elektrisch rijden, dat hij besloot een nieuwe website op te zetten. Dat is E-xpeditie.nl geworden. De website richt zich op alle aspecten die het gevolg zijn van de overstap van auto’s met een verbrandingsmotor naar een elektromotor. De redactie bestaat uit Arjan de Putter, Marcel Berendsen en Robert Jan Schinkel. Het doel? Een platform zijn waar ontwikkelingen over de transitie van verbrandingsmotoren naar elektrische motoren worden gesignaleerd, beschreven en voor een groot publiek toegankelijk gemaakt.

Niet alleen langs de weg en in de autowereld vind je liefhebbers van elektrische mobiliteit. In de hele industrie staan professionals op. Er ontstaan organisaties en bedrijfjes die baanbrekende initiatieven nemen als het gaat om duurzaam rijden. Er verschijnen apps en andere technologie. Op E-xpeditie.nl verzamelt een team van onderzoekers, journalisten én liefhebbers alle verhalen.

Over Fleetmatics Group PLC
Fleetmatics Group PLC is wereldwijd een toonaangevend leverancier van fleetmanagement-oplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen. Het bedrijf levert zijn oplossingen als Software-as-a-Service (SaaS). Ondernemingen gaan met de Fleetmatics-oplossing de uitdagingen aan rondom het beheren van lokale wagenparken en vergroten hiermee de productiviteit van hun mobiele-personeelsbestand door actiegerichte, zakelijke data te halen uit realtime en historische voertuig- en bestuurdersgegevens. De intuïtieve, kosteneffectieve en webgebaseerde oplossingen van de Fleetmatics Group bieden wagenparkbeheerders inzicht in locatie, brandstofgebruik, snelheid, afgelegd aantal kilometers en andere meetbare data over werknemers die regelmatig onderweg zijn. Dit stelt hen in staat tot het verlagen van operationele en kapitale kosten en het verhogen van inkomsten. Fleetmatics heeft sinds 31 maart 2016 37.000 klanten wereldwijd, 737.000 voertuigen maken gebruik van de Fleetmatics-oplossingen.

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie