• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Nederlanders ontevreden over spaarrente; alternatieve spaarmogelijkheden onbekend

FinTech-startup Savedo biedt Nederlandse spaarders 1,6% rente op 1-jarige deposito

Amsterdam, 26 mei 2016 – De historisch lage spaarrente is al langere tijd een issue in Nederland. Niet alleen onder spaarders, ook toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) maakt zich grote zorgen. Negen op de tien Nederlanders zijn dan ook ontevreden over de huidige spaarrente. Vier op de tien geven aan niet op de hoogte te zijn waar de hoogste rente te krijgen is. Dat blijkt uit onderzoek* van FinTech start-up Savedo onder Nederlandse spaarders.

Spaargedrag

Bijna de helft van de Nederlanders is ongerust over zijn financiële toekomst en meer dan de helft vreest niet het meeste rendement uit zijn spaargeld te halen. Nederlanders noemen de hoogte van de spaarrente en de veiligheid als belangrijke indicatoren van hun spaargedrag. Zo geven zes op de tien Nederlanders aan meer te gaan sparen als de rente hoger zou zijn. En 60 procent overweegt alternatieve spaarvormen – zoals internetspaarrekeningen, deposito’s en banksparen – indien een depositogarantie daarvoor zou gelden.

Veiligheid

Voor negen op de tien Nederlanders is een depositogarantie heel belangrijk, waardoor spaargeld tot 100.000 euro veilig is. Wat zijn andere doorslaggevende redenen om te kiezen voor een bepaalde bank? Flexibelere looptijden voor spaardeposito’s – bijvoorbeeld een aantal maanden in plaats van jaren – is voor twee derde interessant. Het gros (84 procent) vindt een Nederlandse klantenservice zeer belangrijk.

Andere opvallende resultaten uit het onderzoek:

  • Acht op de tien Nederlanders vinden het oneerlijk dat ze meer belasting moeten betalen dan rente opvangen op elke euro boven de belastingvrije grens van 24.437 euro spaargeld;
  • Bijna de helft van de Nederlanders is van mening meer te zouden moeten sparen; 16 procent schaamt zich ervoor niet meer te sparen en het gros (89 procent) beschouwt zichzelf als iemand die het liefst zo min mogelijk risico neemt met zijn spaargeld;
  • Ruim de helft van de Nederlanders verwacht dat het rentepercentage in de komende jaren alleen maar verder zal dalen; bijna de helft voorziet zelfs een negatieve spaarrente.
  • Wanneer Nederlanders meer uit hun spaargeld kunnen halen door een hogere spaarrente, zouden zij dit voornamelijk gebruiken om hun spaarrekening te laten groeien, besteden aan vakanties of reizen of verbouwingen aan en in het huis. Ook sparen voor de toekomst van (klein)kinderen en toevoegen aan pensioenfonds zijn populaire bestedingen;

Hoogste spaarrente binnen EU

Via Savedo sparen klanten eenvoudig online, via één overzichtelijk gebruikersaccount op een gratis, gebruiksvriendelijk online platform. Zij ontvangen daar de hoogste spaarrente op vaste deposito’s binnen de EU. Savedo is de eerste internationale online financiële marktplaats waarmee spaarders investeren in spaarrekeningen binnen de EU en is tevens de eerste en enige Nederlandse organisatie die met een AFM-vergunning in de Nederlandse markt opereert. De klantenservice en bankdocumentatie is geheel in het Nederlands. De Kroatische bank KentBank is exclusief partner van Savedo en biedt de hoogste rentetarieven voor termijndeposito’s op de Nederlandse markt.

Nederlandse spaarders kunnen investeren in de volgende producten:

  • 1,6 procent per jaar voor termijndeposito’s met een looptijd van 12 maanden;
  • 1,7 procent per jaar voor termijndeposito’s met een looptijd van 24 maanden;
  • 1,8 procent per jaar voor termijndeposito’s met een looptijd van 36 maanden.

*Het onderzoek naar spaargedrag onder Nederlanders is uitgevoerd in april 2016 door PanelWizard in opdracht van Savedo. Aan het onderzoek namen 1.024 Nederlanders deel in de leeftijd 35 tot en met 70 jaar met een minimaal spaarbedrag van 2.000 euro.

 


Over Savedo

Savedo is het nieuwe, slimme alternatief voor sparen: een online financiële marktplaats die Europese spaarders in staat stelt te investeren in veilige en zeer rendabele termijndeposito’s binnen de Europese Unie. Het bedrijf opereert als platform voor de betrokken banken, waarbij het klantenservice uitvoert en gestandaardiseerde rekeningdocumenten levert. Een team van ervaren internationale financiële experts en online professionals beheert het platform. Hierdoor is Savedo in staat zijn klanten te helpen bij het eenvoudig investeren in geheel Europa, zonder dat ze daarvoor naar het betreffende Europese land hoeven te reizen.

De huidige EU-richtlijnen voor depositogarantie garanderen maximaal 100.000 euro per persoon per bank. Verder werkt Savedo nauw samen met zijn Duitse partnerbank biw AG en coördineert het alle activiteiten met de buitenlandse partnerbanken. Ook volgt Savedo de hoogste veiligheids- en kwaliteitsstandaarden. Ga voor meer informatie naar www.savedo.nl.

 

Neem voor meer informatie contact op met:

Progress Communications

Robbert Vreeburg / Kinyi Tsui

E: savedo@progresscommunications.nl

T: +31 (0)20 363 1152

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie