• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Nieuwe Criteo Direct Bidder zorgt voor 20-40% meer gemiddelde omzet voor uitgevers uit advertentie-inkopen

Criteo’s headerbidding-innovatie zorgt voor maximale omzet voor zowel uitgevers als adverteerders

Amsterdam, 23 mei 2017 – Criteo (Nasdaq: CRTO), specialist op het gebied van performancemarketing, introduceert Criteo Direct Bidder. Deze headerbidding-technologie koppelt het aanbod van uitgevers rechtstreeks aan de vraag van meer dan 15.000 klanten van Criteo over de hele wereld. De oplossing verzekert uitgevers ervan dat ze de volledige waarde behouden van de impressies die Criteo inkoopt, terwijl Criteo de winstgevende verkopen voor adverteerders blijft verhogen. Als onderdeel van een early-adopter-programma heeft Criteo inmiddels al meer dan 250 van zijn grootste aangesloten premium-uitgevers gemigreerd.

Headerbidding-oplossingen zijn in de eerste instantie ontstaan om het biddingproces op het aanbod van uitgevers te stroomlijnen. Echter zorgen ze nog steeds niet voor een win-win-scenario voor zowel adverteerders als uitgevers. Criteo Direct Bidder daarentegen, koppelt het aanbod van uitgevers rechtstreeks aan de vraag bij Criteo. Hierdoor ontstaat een ecosysteem dat kansen biedt voor alle betrokken partijen. Uitgevers boeken een hogere omzet, profiteren van meer transparantie en flexibele integratie, en besparen op kosten aan derde partijen. Klanten van Criteo profiteren hiervan doordat hun campagnes beter presteren en ze een betere ROI behalen, dankzij een uitgebreidere toegang tot het aanbod van uitgevers en efficiëntere media-inkoop.

“Criteo is een pionier op het gebied van header bidding en introduceert nu een product dat nog meer waarde toevoegt voor zowel uitgevers als adverteerders”, zegt Pepijn Breijder, Managing Director Benelux & Nordics bij Criteo. “Naarmate er meer van deze oplossing gebruik zal worden gemaakt, verwachten we dat de campagnes van onze klanten beter zullen presteren dankzij de efficiënte media-inkoopwijze. We zien nu al dat aangesloten uitgevers gemiddeld 20 tot 40 procent meer omzet boeken op de advertenties die Criteo inkoopt. Dat vertaalt zich ook weer in een hogere waarde voor adverteerders. Criteo Direct Bidder is een win-win-win-situatie voor onze uitgevers, onze klanten en voor onszelf.”

Met Criteo Direct Bidder beschikken uitgevers over een naadloze, gestroomlijnde oplossing die ze helpt het maximale te halen uit hun display- en native-aanbod op verschillende devices (desktop en mobiel), zonder dat dit Criteo’s gemiddelde CPM of Traffic Acquisitions Costs verhoogt. Zo krijgen adverteerders met Criteo toegang tot een uitgeversaanbod van de hoogste kwaliteit op alle platformen en formats om de best mogelijke prestaties te realiseren. Criteo richt zich op het aanbieden van toonaangevende oplossingen op het gebied van performancemarketing met een ecosysteem dat vraag en aanbod samenbrengt op een manier die voordeel oplevert voor alle betrokken partijen.

“Header bidding begint nu groot te worden in de Verenigde Staten en West-Europa. Dit jaar wordt verwacht dat de groei in dit segment 100% zal zijn,” zegt Karsten Weide, Program Vice President van Media & Entertainment bij IDC. “Nu uitgevers de prestaties van hun pagina’s willen balanceren met header bidding, moeten ze uiterst selectief zijn in het bepalen van welke bidders ze zullen meenemen in hun headers. Uitgevers zullen dan de partners kiezen die bewezen transparantie, verscheidenheid aan vraag, technische efficiëntie en betere CPM’s bieden.”

Criteo Direct Bidder biedt uitgevers de volgende voordelen:

  • Hogere display- en native-omzet. Maakt het voor uitgevers mogelijk om te besparen op kosten aan derde partijen en de volledige waarde te behouden van zowel standaard-display-advertenties als native-units die Criteo direct inkoopt.
  • Snelheid op schaal. Gekoppeld aan Criteo’s bewezen programmatic platform dat supersnel reageert op meer dan 120 miljard verzoeken per dag.
  • Inkomsten ondanks adblockers. Genereert op efficiënte wijze inkomsten uit ge-adblockte impressies van uitgevers.
  • Flexibele configuratie voor maximale opbrengst. Versimpelt de instellingen van de advertentieservers van uitgevers om ervoor te zorgen dat Criteo’s netwerk van meer dan 15.000 adverteerders van over de hele wereld meer opbrengen.
  • Realtime matchen van gebruikers. Matcht direct cookies van gebruikers, inclusief die van Safari-browsers, wat resulteert in 20 procent meer uitgaven van Criteo.
  • Naadloze, flexibele integratie. Biedt toegang tot Criteo’s unieke vraag door middel van een standalone integratiemethode of via een bestaande Index of Prebid header bidding wrapper.

Ga voor meer informatie over Criteo Direct Bidder naar http://www.criteo.com/products/criteo-direct-bidder/.

Over Criteo

Criteo (Nasdaq: CRTO) biedt gepersonaliseerde performancemarketing op uitgebreide schaal. Door de opbrengsten na de klik te meten, maakt Criteo ROI transparant en eenvoudig meetbaar. Criteo heeft 2500 medewerkers in meer dan 30 kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Van daaruit bedient het wereldwijd meer dan vijftienduizend adverteerders en onderhoudt het directe relaties met duizenden uitgeverijen. Meer informatie is te vinden op www.criteo.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: 
Progress Communications
Inger Hund / Kinyi Tsui
Criteo@progresscommunications.nl
T. 020 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie