• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Officiële overhandiging Koninklijke Onderscheiding in zilveren uitgifte met kleuraccent

Utrecht, 21 april 2016 – Vandaag vond de officiële overhandiging plaats van de eerste Koninklijke Onderscheiding afgebeeld op een zilveren uitgifte van de Koninklijke Nederlandse Munt. Generaal-majoor b.d. H. (Henk) Morsink, Kanselier der Nederlandse Orden, nam het allereerste exemplaar van deze zilveren penning met kleur met  het ‘Ridder Grootkruis in de Militaire Willems-Orde’ in ontvangst van mr. drs. J.R. (René) van Dijk, Commercieel Directeur bij de Koninklijke Nederlandse Munt. Bij de ceremonie was ook drs. M.A.K.(Martine) van Grieken, Directeur Kanselarij der Nederlandse Orden aanwezig. 
 

Op de foto:Generaal-majoor b.d. H.(Henk) Morsink, Kanselier der Nederlandse Orden, tevens Voorzitter van het Kapittel der Militaire Willems-Orde (links) en Mr. Drs. J.R. (René) van Dijk, Commercieel Directeur, Koninklijke Nederlandse Munt (rechts)
 

In samenwerking met de Kanselarij der Nederlandse Orden slaat de Koninklijke Nederlandse Munt 12 puur zilveren penningen met kleuraccent. Op de voorzijde van de eerste uitgifte staat een bijzondere Koninklijke onderscheiding. Op de keerzijde het officiële monogram van de Kanselarij der Nederlandse Orden. De collectie Koninklijke Onderscheidingen bestaat uit 12 uitgiften en de oplage is zeer gelimiteerd, er worden slechts 500 complete collecties geslagen.


Lintjesregen
Aanstaande dinsdag vindt de lintjesregen weer plaats. Al decennia lang vervaardigt de Koninklijke Nederlandse Munt alle officiële Koninklijke onderscheidingen en medailles in opdracht van de Kanselarij der Nederlandse Orden. De ervaren zilversmeden doen dit met veel toewijding. Deze speciale producten vergen dan ook een hoge mate van precisie en vakmanschap. Eigenschappen waarover de medewerkers van de Koninklijke Nederlandse Munt in ruime mate beschikken dankzij eeuwenlange ervaring. 

                               


Het Nederlandse decoratiestelsel bestaat al 200 jaar. De Kanselarij der Nederlandse Orden verzorgt de ambtelijke ondersteuning van het Kapittel der Militaire Willems-Orde en het Kapittel voor de Civiele Orden. Deze colleges adviseren de ministers over de toekenning van de Koninklijke onderscheidingen. Daarnaast beheert de Kanselarij de onderscheidingen en verzorgt zij de uitgifte hiervan. Koninklijke Onderscheidingen worden toegekend aan mensen vanwege bijzondere of langdurige verdiensten voor de samenleving. Een gedecoreerde komt niet zomaar in aanmerking, maar moet door zijn of haar omgeving worden voorgedragen. Dat maakt het ontvangen van een Koninklijke onderscheiding uniek.

Verkrijgbaarheid
De collectie Koninklijke Onderscheidingen is exclusief te bestellen bij de Koninklijke Nederlandse Munt. Meer informatie over de collectie staat op www.knm.nl / http://www.knm.nl/Koninklijke-Onderscheidingen-Puur-Zilver/nl/page/1080/

Zo worden de Koninklijke Onderscheidingen bij de Koninklijke Nederlandse Munt vervaardigd: http://www.knm.nl/lintjes

-----

Over de Koninklijke Nederlandse Munt
De Koninklijke Nederlandse Munt is de enige producent van de Nederlandse euromunten. Het is een innovatief, internationaal bedrijf in waardeproducten, geworteld in vierhonderd jaar traditie. Tot de innovatieve ontwikkelingen van de afgelopen jaren behoren de laser- en 3D-technieken op munten, waarmee het mogelijk is om o.a. een QR-code of microtekst aan te brengen. De Koninklijke Nederlandse Munt behoort wereldwijd tot de top 5-producenten van circulatiemunten, herdenkingsmunten en verzamelaarsproducten. Sinds 1567 is het bedrijf gevestigd in Utrecht.

Houd www.knm.nl in de gaten voor actuele informatie.

Contactgegevens
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Progress Communications
Stella Jansen / Linda van Aalten
Tel.: 020 – 363 11 52
E-mail: knm@progresscommunications.nl
www.progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie