• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Omada en Balabit slaan handen ineen om organisaties te helpen IT-beveiliging te verbeteren

Amsterdam, 23 november 2015Balabit, leverancier van technologieën voor contextuele beveiliging, en Omada, een van ’s werelds grootste leveranciers van oplossingen voor Identity & Access Management, governance en compliance, gaan een samenwerking aan. Doel is een oplossing te bieden voor het vastleggen van de acties van privileged gebruikers en om realtime te reageren op mogelijke bedreigingen. Dit partnership kwam tot stand door de almaar groeiende druk van security en compliance.

Door de inzet van de Omada Identity Suite (OIS) samen met het Contextual Security Intelligence-portfolio (CSI) van Balabit krijgen organisaties een breder beeld van wie wat doet in het gehele IT-netwerk. Na integratie van OIS en het CSI-portfolio bieden de oplossingen extra, contextuele informatie met realtime big data analytics over alle activiteiten die een privileged gebruiker heeft verricht. Identiteits- en toegangsrechten zijn door Omada’s OIS dynamisch aan te passen aan de huidige businessbehoeften. Daarbij wordt de vereiste consistentie voor identity governance behouden. Het CSI-portfolio geeft realtime feedback over het gedrag van gebruikers. Samen helpen OIS en het CSI-portfolio de IT-beveiliging te verbeteren en compliance met regelgeving te behalen, zoals de Sarbanes-Oxley Act (SOX) en de Payment Card Industry - Data Security Standard (PCI-DSS).  

OIS helpt organisaties ervoor te zorgen dat alleen de juiste personen toegang hebben tot kritische informatie. De klant heeft volledige controle over privileged toegangsrechten en de garantie dat alleen relevante en goedgekeurde accounts beschikbaar zijn voor gebruik.

Het CSI-portfolio van Balabit beschermt organisaties realtime tegen bedreigingen veroorzaakt door verkeerd gebruik van high-risk en privileged accounts. Het CSI-portfolio bevat betrouwbare systeem- en applicatietools voor logmanagement, Privileged User Monitoring en User Behavior Analytics voor het identificeren van ongebruikelijke gebruikersactiviteiten.

“Klanten profiteren enorm van de gecombineerde waarde van de twee oplossingen. Samen bieden we een zeer sterk antwoord op compliance-eisen met betrekking tot essentiële regelgeving. We kijken ernaar uit dit verder te ontwikkelen”, zegt Morten Boel Sigurdsson, CEO van Omada.

“Dit bevestigt onze inzet voor het werken met bestaande securityplatforms om zo de algehele beveiliging van organisaties te verbeteren. We kijken uit naar de samenwerking met Omada, zodat we een betere prioriteit kunnen geven aan de realtime securityrisico’s als onderdeel van ons algehele doel: het leveren van bedrijfsvriendelijke IT-beveiliging”, zegt Zoltán Györkő, CEO van Balabit.

# # #

Over Omada
Omada werd in 2000 opgericht en staat bekend als een van de grootste leveranciers van Identity & Access Management-oplossingen ter wereld. De innovatieve oplossingen van Omada helpen een aantal van ’s werelds grootste organisaties hun bedrijfskritische en gevoelige, persoonlijke data te beveiligen, zodat wordt voldaan aan audit- en juridische eisen voor toegangscontrole. Meer informatie is te vinden op www.omada.net.

Over Balabit
Balabit – met het hoofdkantoor gevestigd in Luxemburg – is een toonaangevende leverancier van contextuele securitytechnologieën. Het bedrijf heeft als missie datalekken te voorkomen zonder bedrijven beperkingen op te leggen. Balabit opereert wereldwijd, samen met partners, via een netwerk van lokale kantoren binnen de Verenigde Staten en Europa. Balabit’s Contextual Security Intelligence™-strategie beschermt organisaties realtime tegen bedreigingen veroorzaakt door misbruik van risicovolle en privileged accounts. Oplossingen omvatten betrouwbaar systeem- en applicatie Log Management met contextbewuste dataopname, Privileged User Monitoring en User Behaviour Analytics. Samen identificeren zij ongebruikelijke gebruikersactiviteiten en bieden ze uitgebreid inzicht in mogelijke bedreigingen. In combinatie met bestaande control-based strategieën maakt Balabit een flexibele en mensgerichte benadering mogelijk om beveiliging te verbeteren, zonder extra barrières te creëren voor de bedrijfsvoering. Opgericht in 2000, heeft Balabit zich ruimschoots bewezen met 23 Fortune 100-klanten en ruim één miljoen zakelijke gebruikers wereldwijd. Voor meer informatie: www.balabit.com.

Sinds 1 oktober 2015 heeft Balabit een nieuwe corporate brand en nieuw logo. Ook de tagline werd aangepast: ‘Contextual Security Intelligence’. Meer uitleg vindt u hier.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: 

Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Balabit@progresscommunications.nl
T. 020 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie