• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Omslagpunt voor onlineretailers: aantal mobiele aankopen haalt aantal desktopaankopen in

  • Bijna helft (45 procent) van verkopen van Nederlands grootste onlineretailers vindt plaats via mobiel device
  • Marketeers met beste mobiele sites en apps profiteren van aanzienlijk groter deel van mobiele transacties

Amsterdam, 6 oktober 2016 – Wie zijn webshop nog niet heeft afgestemd op de mobiele gebruiker, loopt enorm achter de feiten aan: het aantal mobiele aankopen staat namelijk op het punt het aantal desktopaankopen in te halen. Dat meldt Criteo S.A. (Nasdaq: CRTO) – specialist op het gebied van performancemarketing – in zijn State of Mobile Commerce Report H1 2016. In dit onderzoeksrapport over het eerste halfjaar van 2016 blijkt dat bijna de helft (45 procent) van de verkopen van Nederlands grootste onlineretailers plaatsvond via een mobiel device. In Japan en het Verenigd Koninkrijk is dit omslagpunt reeds bereikt en gebeuren online verkopen vaker via mobiele devices dan via de desktop.

De meeste mobiele aankopen worden in de fashionsector gedaan (42 procent), maar de categorieën home en sportartikelen zijn met een jaar-op-jaargroei van respectievelijk zestien en veertien procent hard op weg deze sector in te halen. Verder blijkt uit het onderzoek dat steeds meer mobiele aankopen plaatsvinden via een smartphone; de tablet is juist steeds minder populair. Het merendeel van de smartphoneaankopen gebeurt vooralsnog op Android-devices, maar met een jaar-op-jaargroei van 55 procent is het niet onwaarschijnlijk dat de iPhone dit snel inhaalt.

Piet-Hein Kerkhof, Managing Director Northern Europe bij Criteo: “Merken die de mobiele trend begrijpen en zich hierop voorbereiden, hebben een voorsprong op hun concurrentie. Iets waar ze de komende maanden, met de feestdagen voor de deur, goed de vruchten van kunnen plukken. Technologische verbeteringen hebben mobiel shoppen makkelijker gemaakt; marketeers moeten zich nu richten op consumenten in elke mogelijke omgeving en in elke fase van hun conversiepad. Om omzet te vergroten, moeten retailers zorgen voor een sterke app en mobiele website, en een mobiele-targetingstrategie hanteren om het contact met shoppers te behouden, waar en wanneer zij ook browsen en hun aankoop voltooien.”

 

Onderzoekshighlights wereldwijd

Mobiel shoppen overheerst

Het aantal shoppers dat online browset en producten aanschaft – zowel via desktop als mobiel – blijft toenemen. Een toenemend aantal transacties vindt plaats op mobiele apparaten. Retailers met een geoptimaliseerde mobiele-shopervaring – zowel in-app als op mobiele websites – lopen voor op hun concurrentie en blijven aantrekkelijk voor consumenten.

Shoppers met een focus op smartphone

Terwijl aankopen via de tablet gestaag afnemen, wordt de smartphone juist steeds prominenter als voorkeurshopdevice. Dat komt bijvoorbeeld doordat transacties steeds eenvoudiger worden dankzij functies als vingerafdrukherkenning, maar ook doordat steeds meer retailers een mobielvriendelijke website hebben. Om hun op de smartphone gerichte publiek te bereiken, moeten alle retailers een marketingstrategie hanteren, waarin mobiel centraal staat en er aandacht is voor in-app en een mobiele website. De topmarkten op basis van het aandeel mobiele transacties in verhouding tot retailtransacties, en de landen met het hoogste percentage mobielvriendelijke websites – Japan, het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Korea –, zagen inderdaad de hoogste conversieverhouding.

Uitgebreide apps zorgen voor hogere uitgaven

Een slimme, intuïtieve en nuttige shopping-app helpt consumenten moeiteloos shoppen op mobiele apparaten. Functionaliteiten als aanwezigheid op het startscherm, direct laden, offline content, pushmeldingen, personalisering en toegang tot native functionality zorgen voor consumenten voor een waardevolle mobiele-shopervaring. Merken die zorgen voor zulke functierijke omgevingen en een consistente en relevante ervaring – ongeacht welk device de consument gebruikt – dragen bij aan een hogere retentiegraad en conversieverhouding. Bij retailers met een uitgebreide mobiele app was in het tweede kwartaal van 2016 54 procent van hun mobiele transacties in-app-gegenereerd: een toename van 47 procent ten opzichte van 2015. Via apps worden veel meer aankopen voltooid dan via andere online-shopkanalen en convergeren drie keer zoveel shoppers dan via een mobiele websites. Met een gemiddelde van 127 dollar dat in-app werd uitgegeven, versus 100 dollar op desktop en 91 dollar op mobiele websites, zagen mobiele apps voor het eerst hogere waarden dan op de overige onlinekanalen. Retailers met de meest doorontwikkelde mobiele apps genereren negentig procent meer conversies dan opkomende retailers.

State of Mobile Commerce Report

Het State of Mobile Commerce Report wordt sinds 2014 gepubliceerd en analyseert trends in mobile commerce om marketeers inzicht te geven in onlinekoopgedrag. Dat is belangrijk, omdat de manier waarop consumenten tot hun aankoop komen, blijft veranderen. Voor het rapport in 2016 analyseerde Criteo transactiedata van meer dan 3.300 onlineretailers die per jaar zo’n 1,7 miljard onlinetransacties voor hun rekening nemen.

Lees voor het volledige onderzoek en voor aanbevelingen op het gebied van onlinesales het State of Mobile Commerce Report H1 2016.

 

###

 

Over Criteo

Criteo (Nasdaq: CRTO) biedt gepersonaliseerde performancemarketing op uitgebreide schaal. Door de opbrengsten na de klik te meten, maakt Criteo ROI transparant en eenvoudig meetbaar. Criteo heeft tweeduizend medewerkers in 31 kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Van daaruit bedient het wereldwijd twaalfduizend adverteerders en onderhoudt met zeventienduizend uitgeverijen directe relaties. Meer informatie is te vinden op http://www.criteo.com.

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Progress Communications

Inger Hund / Kinyi Tsui

Criteo@progresscommunications.nl

T. 020 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie