• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Onderzoek Indeed: 65 procent zoekt binnen drie maanden na indiensttreding opnieuw naar een baan

Amsterdam, 21 oktober 2015– De zoektocht naar de ideale baan lijkt nooit te stoppen. Dat is de conclusie in een internationaal onderzoek van Indeed, de nummer 1-vacaturesite ter wereld. 74 procent van de Nederlandse beroepsbevolking is actief op zoek naar, of staat open voor een nieuwe baan. 65 procent zoekt binnen drie maanden na indiensttreding opnieuw naar een baan. Voor mensen met een salaris van rond de 90.000 euro per jaar is die periode zelfs nog korter: de helft kijkt na 28 dagen alweer rond.

62 procent van de Nederlandse respondenten zoekt minstens één keer per maand naar een nieuwe baan. Van de jongeren tussen de achttien en 24 jaar zoekt 96 procent regelmatig naar een nieuwe baan. Van de kandidaten tussen de 25 en 34 jaar oud zoekt 82 procent soms naar een nieuwe functie. Dit staat haaks op het feit dat werkgevers van oudsher geloven dat kandidaten die al in dienst zijn, niet actief op zoek gaan naar een nieuwe baan.

“Uit ons onderzoek komt overduidelijk naar voren  dat werknemers altijd hun oren en ogen openhouden. De meerderheid wil op de hoogte blijven van nieuwe kansen die voor hen interessant kunnen zijn. Zo is 51 procent van de Nederlandse beroepsbevolking geabonneerd op vacature-alerts. Voor ons een teken aan de wand dat anno 2015 nagenoeg iedereen zich actief bezighoudt met zijn of haar carrière”, zegt Sander Poos, Managing Director van Indeed Benelux.

Mensen willen graag zelf zoeken naar een (nieuwe) baan. Ze hebben hier meer vertrouwen in dan in de banen die worden voorgesteld door een recruiter. Over het algemeen zoeken mensen naar een nieuwe baan wanneer ze geïnspireerd raken door nieuwe mogelijkheden of teleurgesteld zijn in hun huidige functie. Toch lopen de redenen om opnieuw op banenjacht te gaan, uiteen. In Nederland staat salaris op nummer 1 (61 procent geeft dat aan), gevolgd door locatie van de werkgever (42 procent) en flexibele werktijden (veertig procent). De Fransen, bijvoorbeeld, vinden zinvol werk juist belangrijker (38 procent) dan flexibele werktijden (25 procent).

Opvallend is dat Nederlandse werkzoekenden aanvullende arbeidsvoorwaarden belangrijker vinden bij de zoektocht naar de ideale baan, dan de ondervraagden in andere landen. Bij ons hecht 37 procent daar waarde aan en in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk respectievelijk 27 procent, 21 procent en 23 procent.

Over het onderzoek

Het onderzoek werd online uitgevoerd door Harris Poll in opdracht van Indeed. Het vond plaats van 1 tot 8 juli 2015 onder 8.093 volwassenen van achttien jaar en ouder in Duitsland (N = 2.030), Frankrijk (N = 2.029), Nederland (N = 2.008) en het Verenigd Koninkrijk (N = 2.026). Er is een algemene wegingsfactor toegepast om ervoor te zorgen dat de gegevens van alle landen evenredig meetelden in de totale wereldwijde gegevens.

Over Indeed Hiring Lab

Het Indeed Hiring Lab is een wereldwijd onderzoeksinstituut toegewijd aan het bevorderen van de kennis onder HR- en Talent Management-deskundigen. Het lab staat onder leiding van dr. Tara Sinclair, Chief Economist van Indeed en hoogleraar Economie en internationale zaken aan de George Washington Universiteit. De activiteiten van het onderzoeksinstituut omvatten grootschalige onderzoeksprojecten op het gebied van arbeid, doorlopende metingen en analyses van de ontwikkeling van de werkgelegenheidstrends, en het enquêteren van professionals in de markt.

Over Indeed

Als ’s werelds grootste vacaturesite met meer dan 180 miljoen unieke bezoekers per maand in meer dan vijftig verschillende landen is Indeed uitgegroeid tot dé katalysator om de wereld aan werk te helpen. Indeed is gedreven om voor iedereen de juiste vacature te vinden. Indeed helpt bedrijven van elke grootte om het beste talent te werven en biedt werkzoekenden de beste kans om aangenomen te worden. 

Voor meer info

Progress Communications

Inger Hund / Stella Jansen

Tel.: 020 363 11 52

E-mail: indeed@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie