• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Onderzoek Indeed: bijna de helft van werkzoekenden solliciteert graag via mobiel device

Bij 84 procent van de Nederlandse bedrijven speelt mobiele werving een rol

Amsterdam, 10 augustus 2016 Indeed, de nummer 1-vacaturesite ter wereld, brengt inzicht in de veranderende manieren van werven en solliciteren met eigen data-analyses en (externe) onderzoeken. Uit recent onderzoek van Indeed blijkt dat de helft van de 619 ondervraagde sollicitanten mobiel solliciteren handig vindt. Zo’n 44 procent van de werkzoekenden geeft zelfs aan (zeer) waarschijnlijk gebruik te gaan maken van een mobiel platform om te solliciteren. Bij 84 procent van de 318 ondervraagde HR-managers speelt mobiel solliciteren dan ook een belangrijke rol in het bedrijf. Activiteiten als werven en solliciteren vinden duidelijker steeds vaker plaats via mobiele devices. Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met onderzoeksbureau TeamVier.

De voorkeur voor mobiel solliciteren geldt vooral voor jongeren van 18 tot en met 24 jaar, en minder voor ouderen van 45 tot en met 65 jaar (59 procent tegenover 42 procent). Zo’n 22 procent van de ondervraagden verwacht daarvoor een ‘one click’-toepassing. Bijvoorbeeld in de vorm van een button ‘Solliciteer direct’, waarmee de persoonlijke gegevens door het platform worden doorgestuurd naar de potentiële nieuwe werkgever. Dertig procent van de sollicitanten vult liever zelf de benodigde gegevens in op een mobielvriendelijk sollicitatieformulier. 44 procent ziet graag een combinatie van ‘one click’ en een invulformulier.

Uit het onderzoek van Indeed blijkt voorts dat circa een kwart van de bedrijven een mobielvriendelijke website heeft. Ongeveer een vijfde van de ondervraagde HR-managers hanteert mobielvriendelijke wervingsprocedures. Mobiel solliciteren kan bij die bedrijven via een mobielvriendelijk online sollicitatieformulier (37 procent), een ‘one click’-toepassing (29 procent) of een combinatie van beide (33 procent). 57 procent van het verkeer op de website van Indeed in Nederland is afkomstig van een mobiel device.

Over het onderzoek
Indeed onderzocht de wensen en ervaringen van werknemers en werkgevers tijdens sollicitatieprocedures. De focus lag op hoe werkzoekenden het liefst solliciteren en vooral welke mogelijkheden HR-managers bieden om te solliciteren. Van de 318 HR-managers in Nederland, die meededen aan het onderzoek, bieden 268 een mobielvriendelijke sollicitatieprocedure. 43 procent van de ondervraagde HR-managers is tussen de 18 en 34 jaar, 35 procent is tussen de 35 en 49 jaar en 22 procent tussen de 50 en 65 jaar. Er deden iets meer mannelijke (59 procent) dan vrouwelijke HR-managers (41 procent) mee aan het onderzoek. 57 procent van de ondervraagde HR-managers heeft een leidinggevende functie, 24 procent werkt in het middenkader en elf procent is bedrijfsleider.

# # #

Over Indeed
Meer mensen vinden banen op Indeed dan waar dan ook. Indeed is de nummer 1-vacaturesite ter wereld en helpt werkzoekenden in meer dan zestig landen en in 28 talen bij het vinden van miljoenen vacatures via de (mobiele) website of de Indeed-app. Maandelijks bezoeken meer dan 180 miljoen mensen Indeed voor het zoeken naar vacatures, het plaatsen van hun cv en het onderzoeken van bedrijven (bronnen: SilkRoad & iCIMS). Ga voor meer informatie naar Indeed.nl/about.

Voor meer info
Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Tel.: 020 363 11 52
E-mail: indeed@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie