• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Ouders maken zich zorgen om tabletgebruik van kinderen en willen meer controle over internetgebruik

Ouderlijk Toezicht-functie van Kurio Smart 2-in-1-tabletlaptop biedt ouders meer inzicht en controle

Schiphol, 26 mei 2016 – Nederlandse ouders vinden het tabletgebruik van hun kinderen spannend en houden graag een oogje in het zeil. Dat blijkt uit onderzoek van Kurio Smart in samenwerking met marktonderzoeksbureau Panelwizard*. Zo maakt een op de vier Nederlandse ouders zich weleens zorgen over het tabletgebruik van de kinderen, en bijna de helft (46,7 procent) wil meer controle over het internetgebruik op de tablet. Volgens 46 procent van de ouders en 55 procent van de kinderen zorgt de tablet regelmatig voor onenigheid, met zoons (54 procent) vaker dan met dochters (38 procent).

Veiligheid
Ouders vinden bijvoorbeeld dat hun kinderen te lang op de tablet zitten (69 procent). Maar ook veiligheid speelt een grote rol. Zo geeft een op de vijf ouders aan dat een kind weleens websites bezoekt, die niet voor kinderen geschikt zijn. En zij onderschatten het gevaar zelfs nog: terwijl slechts twaalf procent van de ouders aangeeft dat een kind niet op de hoogte is van de gevaren op het internet, zijn kinderen zelf een stuk pessimistischer. Van hen denkt een kwart niet goed op de hoogte te zijn. Ouders laten zich verder positief uit over tablets: zij geloven in negen van de tien gevallen dat kinderen spelenderwijs – bijvoorbeeld op een tablet – het snelst leren.

Tabletgebruik op school
Juist om die reden worden tablets op dit moment regelmatig gebruikt voor schoolgerelateerde doeleinden: twee derde van de Nederlandse kinderen gebruikt ze voor huiswerk, spreekbeurten of andere schoolactiviteiten. Toch valt er nog veel te leren over de omgang met tablets: een kwart van de kinderen weet niet precies hoe een PowerPoint-presentatie te maken. Ouders delen deze mening: een op de vier vindt dat kinderen op de basisschool onvoldoende worden voorbereid op de vaardigheden die zij nodig hebben voor de toekomstige arbeidsmarkt, zoals het bouwen van websites en apps, en het leren coderen. Driekwart van de kinderen blijkt juist geïnteresseerd te zijn in het leren van deze vaardigheden.

Andere opvallende resultaten uit het onderzoek

  • Een op de vier ouders is streng over het tabletgebruik; een derde van de kinderen vindt dat andere ouders hierin minder streng zijn dan hun eigen ouders.

  • Een kwart van de ouders maakt zich zorgen dat de accountgegevens van hun tablet gehackt worden.

  • De helft van de ouders zou willen dat hun tablet steviger zou zijn, omdat hij snel stuk gaat; meer dan een derde van de kinderen heeft weleens iets gedaan met een tablet, waardoor hij beschadigd raakte.

Kurio Smart
Met de Kurio Smart, een 2-in-1-tabletlaptop voor kinderen tussen de acht en twaalf jaar oud, kunnen kinderen op een veilige manier gebruik maken van hun tablet. Zo kunnen zij spelenderwijs 21ste-eeuwse vaardigheden leren, zoals leren tekstverwerken, presenteren, coderen en websites bouwen. Met de Ouderlijk Toezicht-functie kunnen ouders instellen hoe lang de kinderen de tablet kunnen gebruiken en welke sites zij wel en niet mogen bezoeken. Doordat hij is voorzien van Windows 10, is Office te installeren, waardoor kinderen gebruik kunnen maken van programma’s als PowerPoint en Word. De Kurio Smart is bovendien goed beveiligd tegen hackaanvallen. Het apparaat is stevig en kan tegen een stootje. Kurio Smart is verkrijgbaar voor een consumentenadviesprijs van €199,99 incl. btw.

*Voor dit onderzoek ondervroeg marktonderzoeksbureau Panelwizard, in opdracht van Kurio Smart, in mei 2016 twee doelgroepen: enerzijds ouders van kinderen tussen de acht en twaalf jaar oud, anderzijds de kinderen van deze ouders. In totaal zijn 1.042 ouders en 1.109 kinderen ondervraagd.

Neem voor meer informatie contact op met:
Progress Communications
Robbert Vreeburg en Corinna Peekel
E: kurio@progresscommunications.nl
T: +31 (0)20 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie