• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Polycom: het jaar van de flexibele werkplek

Amsterdam, 31 januari 2017 – De technologie-industrie ontwikkelt zich razendsnel. Werkplekken veranderen en medewerkers hebben behoefte aan samenwerkingsoplossingen om op afstand te kunnen vergaderen, waar dan ook ter wereld. Het merendeel van de nieuwe technologische oplossingen die in 2016 zijn geïntroduceerd, maakte samenwerken op afstand makkelijker en productiever. Daarnaast veranderen die nieuwe oplossingen  ook de impact van de manier waarop bedrijven wereldwijd samenwerken. 2016 was nog een overgangsjaar, maar in 2017 gaat samenwerking via video echt een onderdeel vormen van de complete samenwerkingservaring. Videosamenwerkingen worden wereldwijd namelijk al steeds meer toegepast, en niet alleen voor vergaderingen. Volgens Polycom en analysebureau MZA Limited verandert er voor ondernemingen nog meer.

1.      Impact van gebruikersverwachtingen
De verwachtingen voor wat betreft gebruikerservaring, gebruiksgemak en onbeperkte toegang worden sterk beïnvloed door de persoonlijke ervaringen van de consument. Door deze tools toegankelijker te maken, zien we ook op de werkplek de vraag naar makkelijke, slimme en betaalbare technologie stijgen, vooral door millennials. Doordat consumententechnologie toegankelijk en betaalbaar wordt, gebruiken prosumers van alle leeftijden hun mobile device voor bijna alles. Augmented reality (AR), intuïtieve interfaces, gebruiksklare wearables, stemherkenning en vingerafdruktechnologie zijn al aardig in onze levens ingeburgerd. Maar in het bedrijfsleven zijn deze technologieën zeker nog geen gemeengoed. Waarom is een standaard die we voor eigen gebruik goed genoeg vinden, nog niet goed genoeg voor op kantoor? Toch komt hier verandering in en in 2017 zullen ook bedrijven doorhebben dat het eigenlijk om een en hetzelfde publiek gaat. De verwachting is daarom ook dat meer producenten gebruiksvriendelijke interfaces en apps, op cloud gebaseerde oplossingen en meer intuïtieve tools introduceren om aan de verwachtingen van gebruikers te voldoen.

2.      Beveiliging die meegroeit
Iets wat ondernemingen echt nodig hebben, is  IT-beveiliging die zich aanpast aan de eisen van de continu veranderende werkplek en werkvloer. Zo vinden er al veranderingen plaats op het gebied van blockchain en data-encryptie, die ervoor moeten zorgen dat niemand persoonlijke en bedrijfsgegevens misbruikt. Maar met de toename van op cloud gebaseerde oplossingen en de opkomst van video- en audiohackers is een meerlaagse beveiliging bijna onmisbaar.

3.      Werken kan overal
Eind 2016 werkte zestig procent van de mondiale beroepsbevolking niet alleen meer op kantoor. Bedrijven voelden de behoefte om sneller te reageren op marktveranderingen, sneller beslissingen te nemen en te voldoen aan (lokale) wetgeving, wat bijdraagt aan de adoptie van flexibel werken. In 2017 zijn welzijn van medewerkers en mindfulness meer en meer speerpunten bij bedrijven, dus komt er een stijging van het flexibel werken en de bijbehorende technologieën.

Het aantrekken en het behouden van talent is voor veel organisaties nog steeds een van de belangrijkste uitdagingen. Bedrijven die de meeste flexibiliteit aanbieden en mobiele werkplekken omarmen, zullen hun werknemers behouden én ook nieuwe aantrekken. Het management moet zijn medewerkers ondersteunen en aanmoedigen om de switch te maken van een cultuur waarbij je altijd op kantoor aanwezig moet zijn, naar een cultuur van flexibel werken. De juiste samenwerkingstools, zodat medewerkers probleemloos met elkaar kunnen samenwerken ongeacht hun locatie, vormen een absolute prioriteit om dat te bereiken. Alle bedrijven beschikken over conference-oplossingen, maar met een toename van flexibel werken zijn er completere oplossingen nodig. Er zijn al grote stappen gezet in de technologie om video, audio en content te delen. Die technologieën zullen nog verder verbeteren naarmate gebruikers en organisaties efficiëntere samenwerkingsoplossingen uitrollen, die voor een nog betere ervaring voor, tijdens en na vergaderingen zorgen. Een indrukwekkende vooruitgang in de cloudtechnologie maakt efficiënter werken op elk moment mogelijk ongeacht locatie. Zo ontstaat er onmiddellijk een productievere samenwerking tussen medewerkers.

2016 is de geschiedenisboeken ingegaan als een bijzonder kleurrijk jaar, vooral op politiek en economisch gebied. Bedrijven moeten nu meer dan ooit beweeglijk en flexibel zijn als het aankomt op wetswijzigingen waar bedrijven over de gehele wereld mee te maken krijgen.

"Nu bedrijven hun activiteiten stroomlijnen, hun productiviteit verhogen en sneller en efficiëntere beslissingen nemen, is het verstandig om samenwerkingsoplossingen te gebruiken, die zorgen voor een efficiëntere interne en externe communicatie", zegt Stephanie Watson van MZA Limited. "Dit jaar is het jaar waarin we belangrijke vorderingen gaan zien in groepssamenwerkingsoplossingen die de voordelen voor content, video en berichten aantonen, en leiden naar intuïtieve en eenvoudig te implementeren oplossingen. En die oplossingen zorgen op hun beurt voor betere toepassingen en efficiëntere en meer tastbare bedrijfsresultaten."

###

Over Polycom, Inc.
Polycom helpt organisaties de kracht van samenwerking te ontketenen. Wereldwijd overbruggen meer dan vierhonderdduizend bedrijven en organisaties afstanden met veilige video-, spraak- en contentoplossingen van Polycom. Met de oplossingen verhogen bedrijven en organisaties hun productiviteit, versnellen hun time-to-market, leveren betere klantenservice en breiden hun educatiemogelijkheden uit. Polycom en zijn partnerecosysteem bieden flexibele samenwerkingsoplossingen voor elke omgeving, leveren goede gebruikerservaring, ruime samenwerking tussen vendoren en uitzonderlijke investeringsbescherming. Meer informatie is te vinden op www.polycom.nl en volg Polycom via Twitter, Facebook en LinkedIn.

In september 2016 kondigde Polycom de afronding aan van de overname door dochterondernemingen van Siris Capital Group, LLC (‘Siris’ of ‘Siris Capital’) in een transactie ter waarde van ongeveer twee miljard Amerikaanse dollar in contanten. Als gevolg van het afronden van de overname is het bedrijf, dat blijft opereren onder de naam Polycom, Inc., volledig in handen van dochterondernemingen van Siris Capital.

Progress Communications
Inger Hund / Corinna Peekel
Telefoon: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Polycom@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie