• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Progress Communications genomineerd voor SABRE EMEA Award

Het Benelux-pr-bureau maakt kans in de categorie Consumer Electronics

Amsterdam, 21 april 2016 – Progress Communications is genomineerd voor een SABRE EMEA Award in de categorie Consumer Electronics. Het Benelux-pr-bureau voor bedrijven in de ICT- en consumentenelektronicabranches sleepte de nominatie binnen voor de Microsoft case voor Windows 10 ‘How Holland fell (back) in love with Windows’. De SABRE EMEA Awards worden op 25 mei 2016 uitgereikt in STATION-Berlin in Berlijn.

De Windows 10-campagne is opgezet om heel Nederland te activeren om te upgraden naar Microsofts nieuwe besturingssysteem Windows 10. Microsoft schakelde Progress Communications  eind 2014 in voor de strategie, tactics en uitvoering van het project om consumenten en bedrijven te stimuleren hun devices te upgraden naar Windows 10 per juli 2015.

De aanpak voor de introductie op de Nederlandse markt bestond uit drie fasen, met onder andere previewbijeenkomsten voor media en fans, een Windows 10-tramactivatiecampagne in Rotterdam (010) op de dag van de lancering, gevolgd door een tiendaagse pop-upexpositie genaamd FutureProef. Hiermee kwam Windows 10 volop onder de aandacht. De campagne droeg direct bij aan de businessdoelstelling: inmiddels is al meer dan 30% van de Nederlanders over op Windows 10 (bron: Statcounter). Het streven van Microsoft is om binnen drie jaar wereldwijd een miljard Windows 10-devices te bereiken.

De SABRE Awards lichten het beste pr-werk uit om te laten zien dat pr verantwoordelijk is voor grote brand-building-ideeën, creatieve content en strategische reputatiemanagementprogramma’s. Zo erkennen de awards de toenemende strategische rol van pr-bureaus in het opbouwen van een merk en corporate branding. Volgens de organisatie wordt dit steeds belangrijker nu de pr-sector sneller dan ooit aan het veranderen is. Jaarlijks worden wereldwijd bijna vijfduizend cases ingediend, waarvan meer dan tweeduizend uit de regio EMEA. De awards worden uitgereikt tijdens het jaarlijkse award-diner, waarbij in 2015 achthonderd leiders uit de branche aanwezig waren.

“Dankzij de creatieve insteek van Progress Communications zijn we erin geslaagd miljoenen Nederlanders te bereiken en hen te bewegen tot een upgrade naar Windows 10. De strategische en tactische aanpak van Progress weerspiegelt de uitstekende kennis en ervaring van het bureau in pr. Progress heeft de vaardigheden om goed te adviseren en waar nodig aanpassingen te maken. Ze kennen de markt en de media, en zijn altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen”, aldus Julie de Widt-Bakker, Corporate Communications & Citizenship Lead bij Microsoft Nederland.

Sinds 2014 is Progress Communications dagelijks verantwoordelijk voor de bemanning van de Microsoft Persdesk. Daarbij ondersteunt het bureau Microsoft bij het bouwen en beschermen van het merk, productintroducties, maatschappelijke thema's en crisismanagement. Dagelijks is deze persdesk het eerste aanspreekpunt voor mediarelaties, mediamonitoring en de handling rondom reviews, interviews en persberichten.

###

Over Progress Communications

Progress Communications is een Benelux-pr-bureau dat bedrijven in de ICT- en consumentenelektronicabranches ondersteunt met hun externe communicatie. Het bedrijf is onderdeel van de LVT Group en werkt in die hoedanigheid samen met Contentbureau.nl, Eventive|Eventmarketing en Sjansen Design. Progress Communications maakt een duidelijk onderscheid in expertises, de pr-consultants zijn verantwoordelijk voor de communicatiestrategie en de uitvoering ervan voor hun klanten. Zij worden daarbij actief ondersteund door de content creators, event managers en grafisch ontwerpers binnen de groep. Progress Communications is aangesloten bij het onafhankelijke, internationale pr-netwerk Plexus PR Group.

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie