• Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Onderzoek als PR-middel; 3 mogelijkheden die het onderzoeken waard zijn

    Er gaat vrijwel geen dag voorbij of de media publiceert een onderzoek of toptienlijstje. Onderzoeken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en GfK, maar ook van bedrijven trekken de aandacht. Ook in de PR is...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

Robopolis introduceert Braava jet™-vloermoprobot in Nederland

Amsterdam, 6 september 2016 -- De iRobot Braava jet™-vloermoprobot is vanaf eind september 2016 ook in Nederland verkrijgbaar. Dat maakt Robopolis, de officiële distributeur van iRobot (Nasdaq: IRBT) in Nederland, bekend. De Braava jet™-vloermoprobot combineert een compact ontwerp met een vibrerende reinigingskop, precisiespray en Braava jet™-reinigingspads om vuil en vlekken op harde vloeroppervlakken aan te pakken1. De verschillende reinigingstaken variëren van eenvoudig vegen tot dweilen en vocht afnemen. De vloermoprobot is geschikt voor ruimtes van maximaal 25 vierkante meter2 en manoeuvreert zich zelfs op moeilijk bereikbare plekken, zoals onder keukenkastjes en rond het toilet. Braava jet™ is verkrijgbaar voor een adviesprijs van 249 euro.

De Braava jet™-reinigingspads voor dweilen en vocht afnemen bevatten een door water geactiveerd reinigingsmiddel. Gebruikers hoeven slechts de gewenste Braava jet™-reinigingspad te bevestigen en op de CLEAN-knop te drukken. De robot bepaalt vervolgens automatisch de juiste reinigingstaak op basis van de gekozen reinigingspad.

Braava jet™ beweegt zich in een efficiënt patroon over de vloer, manoeuvreert behendig rond obstakels en reinigt langs muren en rond meubels, lampen en andere voorwerpen. Met de precisiespray en vibrerende reinigingskop worden vuil en vlekken alvast losgeweekt en losgetrild3, waarna de Braava jet™-reinigingspad het vuil verder afbreekt en wegneemt.

Wanneer de Braava jet™ zijn reinigingstaak heeft voltooid, hoeven gebruikers de vuile reinigingspad niet met hun handen vast te pakken om deze te verwijderen. Ze kunnen de robot gewoon boven de vuilnisbak houden en op de ontgrendelingsknop drukken om de pad in de bak te laten vallen. Om te voorkomen dat Braava jet™ in ruimtes komt waar hij niet mag komen, zoals een aangrenzende kamer zonder deur of een gebied met vloerbedekking, kunnen gebruikers een onzichtbare grens creëren met de Virtual Wall®-modus.

Klanten kunnen ook de iRobot HOME-app downloaden om alle mogelijkheden van hun Braava jet™-vloermoprobot optimaal te benutten. Via de HOME-app, beschikbaar voor zowel Android als iOS, kunnen gebruikers Braava jet™ met de CLEAN-knop starten en stoppen, Spot Clean gebruiken voor een snelle, intensieve reiniging van een kleiner gebied, eenvoudig software-updates downloaden en rechtstreeks toegang krijgen tot de klantenservice.

Braava jet™ wordt geleverd in een pakket met een lithium-ion-accu die lang meegaat, een acculader en twee exemplaren van elk type reinigingspad (nat dweilen, vochtig afnemen en droog afnemen). Er zijn ook herbruikbare, wasbare reinigingspads beschikbaar, die afzonderlijk kunnen worden aangeschaft4.

De volgende Braava jet™-pads zijn beschikbaar.

  • Wasbare pad of pad voor eenmalig gebruik voor nat dweilen.
  • Eenmalig bruikbare pad voor vochtig afnemen – enkele schoonmaakbeweging voor het verwijderen van stof en vuil van afgedichte houten vloeren en eventueel ook van tegelvloeren en stenen vloeren.
  • Eenmalig bruikbare pad voor droog afnemen – enkele schoonmaakbeweging om stof, vuil en huisdierharen te verwijderen van alle harde vloeren, waaronder hardhouten vloeren, tegelvloeren en stenen vloeren.

 
Prijzen en verkrijgbaarheid
De Braava jet™-vloermoprobot is vanaf eind september 2016 online verkrijgbaar en in de meeste gespecialiseerde elektronicazaken voor een adviesprijs van 249 euro. Braava jet™-reinigingspads zijn te koop voor een adviesprijs van 10,99 euro voor een doos met tien reinigingspads en zijn online en bij Braava jet™-verkooppunten aan te schaffen. De wasbare reinigingspads zijn te koop voor een adviesprijs van 19,99 euro.

“iRobot richt zich volledig op het ontwikkelen van robotica-oplossingen voor consumenten om specifieke uitdagingen aan te pakken, waarmee consumenten te maken hebben”, zegt Christian Cerda, Chief Operating Officer van iRobot. “Braava jet™ biedt klanten een aparte optie voor het dagelijks dweilen van harde vloeren – wat door velen als een bijzonder onplezierig klusje wordt ervaren – en is daarmee een aanvulling op onze succesvolle Roomba®-stofzuigrobot. Braava jet™ is vooral zeer geschikt voor klanten die veel tijd kwijt zijn aan het schoonhouden van hun harde vloeren.”

1 Getest in de modus voor nat dweilen van opgedroogde koffie en frisdrank.

2 In de modus voor vochtig afnemen of droog afnemen (vegen). Gebaseerd op een ruimte waarin 25 procent van de vloer wordt ingenomen door voorwerpen, meubels en vloerkleden.

3 De precisiespray en vibrerende reinigingskop worden alleen gebruikt in de modus voor nat dweilen en vochtig afnemen.

4 Wasbare Braava jet™-pads voor nat dweilen pakken vuil en vlekken aan met alleen water. Ze bevatten geen reinigingsmiddel. 

Hir-es beelden zijn hier verkrijgbaar.

Over iRobot
iRobot ontwerpt en bouwt sinds 1990 robots die het verschil maken. Wereldwijd werden er al meer dan 14 miljoen huishoudrobots verkocht. De slimme technologie van de thuisrobots zorgt voor een revolutie in de manier waarop mensen schoonmaken, binnen en buiten. De prijswinnende iRobot Roomba®-stofzuigrobot was de eerste in het portfolio. Met de Roomba werden praktische robots eindelijk realiteit en zag de wereld dat robots een blijver zijn. Het assortiment van de iRobot-huishoudrobots bestaat verder uit de Scooba®- en Braava™-dweilrobots. Meer informatie is te vinden op www.irobot.com.

Neem voor meer informatie contact op met:
Progress Communications
Lianne van Dijk
E: robopolis@progresscommunications.nl
T: +31 (0)20 363 1152

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie