• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Silk Way Group verbetert vrachtactiviteiten Silk Way Group met cloudbased Global Air Messaging Gateway van Descartes

Amersfoort, 17 maart 2016Descartes Systems Group (Nasdaq: DSGX) (TSX: DSG), wereldleider in integratie van handelsverkeer tussen logistiek intensieve organisaties, maakt bekend dat luchtvaartmaatschappij Silk Way West Airlines gebruik maakt van de cloudbased Global Air Messaging Gateway van Descartes. De luchtvaartmaatschappij is onderdeel van de in Azerbeidzjan gevestigde luchtvaartorganisatie Silk Way Group. Met de oplossing realiseert Silk Way West Airlines hogere servicestandaarden en minimaliseert de maatschappij haar kosten dankzij uitbreiding en automatisering van luchtvrachtcommunicatieprocessen, zoals de electronic Air Waybill (eAWB).

“In een sector met kleine marges moeten we samenwerken met onze handelspartners om kosten te verlagen en efficiëntie te maximaliseren door handmatige en papieren processen zoveel mogelijk te voorkomen”, zegt Kamran Gasimov, CEO van Silk Way West Airlines. “We zetten nu een belangrijke stap richting de realisatie van deze voordelen. Dankzij de verbindingsoplossing voor luchtvracht van Descartes hebben we de technologie in huis om te voldoen aan huidige en toekomstige elektronische-communicatie-initiatieven, zoals de eAWB.”

De Global Air Messaging Gateway van Descartes faciliteert de geautomatiseerde connectie tussen vervoerders en handelspartners, en helpt de voortgang van de verzending realtime te monitoren en tijdig statusupdates te communiceren met zowel verzenders als ontvangers. De oplossing maakt gebruik van het cloudbased Global Logistics Network™ van Descartes (Descartes GLN™), een oplossing voor multimodale elektronische-data-uitwisseling tussen bedrijven. Descartes GLN biedt gebruikers een uitgebreid pakket van diensten die het complete vrachtmanagementproces omvatten, waaronder contractmanagement, boekingen, tracking, archivering en beveiligings- en handelscompliance.

“We zijn blij dat Silk Way West Airlines de operationele prestaties verbetert en betere klanttevredenheid behaalt met de snelle inzet van onze messaging gateway-oplossing via Descartes GLN”, zegt Jan Markill, Sales Director EMEA bij Descartes. “Al twintig jaar lang helpen we vervoerders wereldwijd om zoveel mogelijk elektronische processen in te zetten, en we blijven bouwen aan deze langetermijnmissie om de luchtvaartindustrie op grote schaal te automatiseren en te verbeteren.”

Over Silk Way Group
Silk Way West Airlines is opgericht in 2012 in de republiek Azerbeidzjan. Opererend onder de IATA-code 7L, bestaat de vloot uit drie B747-8F-type vliegtuigen en twee vliegtuigen van het B747-4F-type. In korte tijd is Silk Way West Airlines een officieel IATA-lid geworden en de maatschappij is trots om door Boeing te zijn vernoemd tot ‘een van de toonaangevende bedrijven’ binnen de vrachtvluchttransportsector. Met meer dan vijftig bestemmingen in de Verenigde Staten, Europa, het Midden-Oosten, het Verre Oosten en het Gemenebest van Onafhankelijke Staten (GOS) biedt Silk Way West Airlines service op maat, die voldoet aan de wensen van klanten. Meer informatie: www.silkwaywest.com.

Over Descartes
Descartes (TSX: DSG) (Nasdaq: DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand, SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, en prestaties en zekerheid voor ondernemingen waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Klanten gebruiken de modulaire, cloudbased oplossingen om leveringen te plannen, te sturen, te volgen en te meten. Ook kunnen zij vrachten plannen, toewijzen en uitvoeren, transportfacturen opstellen, controleren en betalen, wereldwijde handelsdata bekijken, douane- en beveiligingsdocumenten voor import en export archiveren, en verschillende andere logistieke processen uitvoeren. Dit alles door deelname aan ’s werelds grootste, multimodale samenwerkingscommunity voor logistiek. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Canada, en de organisatie heeft kantoren en partners wereldwijd. Meer informatie: www.descartes.com.

Voor meer informatie
Progress Communications
Lianne van Dijk / Corinna Peekel
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: descartes@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie