• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Smartphone speelt vooral belangrijke rol bij boekingen van last minutes

Aandeel boekingen binnen 24 uur voor vertrek vanaf mobiel device vijftig procent

Amsterdam, 13 juni 2016 –Reisaanbieders doen er goed aan het onlineboekingsproces te optimaliseren voor mobiele telefoons. Nederlandse consumenten gebruiken namelijk in toenemende mate hun smartphone voor het doen van reisboekingen via internet naarmate de geplande vertrekdatum dichterbij komt. Dat blijkt uit het Travel Flash Report van Criteo (Nasdaq: CRTO), specialist op het gebied van performancemarketing.

Waar consumenten bij een geplande vertrekdatum die meer dan twaalf weken in de toekomst ligt, slechts in vier procent van de gevallen een smartphone gebruiken, neemt dat aandeel toe tot 39 procent bij boekingen binnen 24 uur voor vertrek. Als ook de tablet wordt meegerekend, wordt zelfs de helft van alle Nederlandse lastminuteboekingen gedaan vanaf een mobiel device.

Bij boekingen tussen de 24 en 48 uur van tevoren vindt 22 procent van de boekingen plaats vanaf een smartphone, en bij boekingen die worden gedaan tussen twee dagen en een week voor vertrek, gaat het om twaalf procent. Opvallend is dat – hoewel het percentage smartphonegebruik voor het doen van onlineboekingen stijgt – het tabletaandeel nagenoeg gelijk blijft en bij een lastminuteboeking zelfs iets afneemt.

Tijd tussen boeking en vertrek / check-in (NL)

 

“Online reisaanbieders die hun bezoekers geen goede mobiele ervaring bieden, lopen duidelijk kansen mis om op het laatste moment nog hotelkamer-, vliegtuig- of huurautoboekingen te ontvangen”, zegt Piet-Hein Kerkhof, Managing Director Benelux & Nordics bij Criteo. “Bovendien zien we de trend ontstaan, dat consumenten steeds vaker meerdere devices gebruiken bij het doen van onlinereisboekingen waarbij zowel de desktopcomputer als de smartphone en tablet een grote rol spelen. Zelfs als de daadwerkelijke boeking wordt gedaan vanaf een pc, is het dus waarschijnlijk dat iemand zich eerst georiënteerd heeft op een mobiel device.”

Uit het Travel Flash Report blijkt verder dat het wereldwijde aandeel mobiele boekingen dat wordt gedaan vanuit een app, toeneemt. In het eerste kwartaal van 2016 werd bij adverteerders die zowel de mogelijkheid bieden om transacties te doen via het mobiele web, als in-app, 57 procent van de mobiele boekingen gedaan vanuit een app, tegenover 43 procent vanaf het mobiele web. Het percentage in-app-boekingen lag in de laatste drie maanden van 2015 nog op 54 procent, en vergeleken met anderhalf jaar geleden namen de boekingen vanuit een mobiele app zelfs toe met veertig procentpunten.

Van het totaalaantal onlinereisboekingen in Nederland ligt het percentage dat wordt gedaan vanaf een mobiele device, op 23 procent. Daarmee loopt ons land nog iets achter op het wereldwijde gemiddelde van 27 procent. Het volledige Travel Flash Report, met wereldwijde inzichten uit verschillende landen, is hier te vinden.

# # #

Over Criteo
Criteo (Nasdaq: CRTO) biedt gepersonaliseerde performancemarketing op uitgebreide schaal. Door de opbrengsten na de klik te meten, maakt Criteo ROI transparant en eenvoudig meetbaar. Op 31 december 2015 had Criteo meer dan 2.00 medewerkers in 31 kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA en Azië-Pacific. Van daaruit bedient het wereldwijd meer dan elfduizend adverteerders en heeft het directe relaties met bijna zestienduizend uitgevers. Meer informatie is te vinden op www.criteo.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Progress Communications

Inger Hund / Kinyi Tsui

Criteo@progresscommunications.nl

T. 020 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie