• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Speel overal Minecraft met de nieuwe Gameband + Minecraft wearable

Met de stijlvolle wearable heb je overal toegang tot je Minecraft-werelden

Amsterdam, 30 september 2015 – Now Computing en de Nederlandse distributeur Innovational introduceren Gameband + Minecraft: de eerste wearable die speciaal is ontworpen voor het succesvolle spel Minecraft. Hiermee kunnen spelers hun Minecraft-werelden, -data en -instellingen overal mee naartoe nemen, waar ze ook zijn, door simpelweg de Gameband in de USB-poort van elke computer te pluggen. Minecrafters zijn hierdoor niet meer gedwongen om te wachten tot ze weer thuis zijn om verder te spelen. Voortaan kunnen ze overal met hun eigen werelden verder spelen. Uiteraard bevat de Gameband een led-scherm dat je naar eigen wens kunt personaliseren, en worden de werelden in de cloud opgeslagen als back-up.

Now Computing ontwikkelde Gameband voor spelers die een eenvoudige manier zochten om hun Minecraft-werelden en de bijbehorende instellingen mee te nemen en nooit meer te verliezen. Zo kunnen ze op hun eigen computer een wereld bouwen en op de computer van een vriend verder spelen, of mee op vakantie nemen.

  • Minecraft-spelers hebben op elke pc, Mac en Linux-computer toegang tot hun spelwerelden, serverinstellingen en andere data van Gameband.
  • Het led-scherm van de Gameband is eenvoudig te veranderen in een horloge of agenda met de PixelFurnance-app. Ook kunnen zij er animaties of foto's op afbeelden en deze met andere spelers uitwisselen via de PixelFurnance-website.
  • Gameband is geschikt voor dagelijks gebruik en is gemaakt van duurzaam, zwart thermoplastic polyurethaan. Hij hangt stevig aan je pols met de stalen gesp en is splash-proof (volgens IPX-standaard).
  • Met de USB 3.0 MLC-geheugenclip is de Gameband ongelooflijk snel. Hij heeft een tien keer langere levensduur dan standaard-USB-sticks, en daarnaast de continue read-writes en snelheid die nodig zijn om Minecraft direct vanaf de wearable te spelen.
  • De Gameband-software wordt geback-upt naar de beveiligde servers van Gameband (het eerste jaar gratis), waarmee spelers eenvoudig hun spel kunnen opslaan en weer terugvinden in het geval van diefstal of verlies.

"Het idee van Gameband ontstond door de spelers zelf. Naar aanleiding van eerdere conceptproducten die we uitprobeerden, vroegen zij ons om een oplossing om hun spel overal mee naartoe te nemen", zegt Feargal Mac Conuladh, CEO van Now Computing. "Mensen zijn vaak onderweg en Minecraft-spelers investeren veel tijd in hun spel. Met Gameband + Minecraft loggen zij eenvoudig in en hebben zij overal toegang tot hun eigen spel."

"We zijn enkele jaren bezig geweest om producten te ontwikkelen, waarmee spelers Minecraft op een andere manier kunnen spelen. Gameband is een uniek product en werkt hiervoor perfect", zegt Vu Bui, COO van Minecraft-ontwikkelaar Mojang. "De Minecraft-wereld is terug te vinden in zijn geweldige redstone-design. Zo draag je met plezier een klein beetje Minecraft-liefde om je pols. En hij is nog functioneel ook: je slaat je spelwerelden op de Gameband en online op, en draagt ze van computer naar computer. Tot slot projecteer je eenvoudige pixelanimaties op het led-scherm. Ik ben er trots op dat ik bij dit project betrokken was."

Minecraft is een wereldfenomeen. Het blijft het best verkopende computerspel aller tijden met meer dan honderd miljoen geregistreerde gebruikers sinds de introductie in 2009. Het aantal gebruikers blijft – ook op mobiel – enorm toenemen.

Gameband + Minecraft is nu onder andere verkrijgbaar bij Bart Smit. Zie voor meer informatie http://www.gameband.com/nl/shop/. De adviesprijs is 99 euro.


Over Now Computing
Now Computing ontwikkelt wearables waarmee spelers hun spel altijd met zich mee kunnen nemen en overal verder kunnen spelen. Now Computing is in 2010 opgericht door CEO Feargal Mac Conuladh en is gevestigd in Barcelona en in de Verenigde Staten. Gameband + Minecraft is het eerste product dat wereldwijd is geïntroduceerd, en in 2016 volgen meer producten. Voor meer informatie over Now Computing of Gameband: www.gameband.com/nl/.


Neem voor meer informatie contact op met:

Progress Communications

Kinyi Tsui / Lianne van Dijk

E: Gameband@progresscommunications.nl

T: +31 (0)20 363 1152

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie