• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Tablet voorkomt ruzie op vakantie tussen ouders en kinderen

Schiphol, 28 juli 2016 – Hoewel we graag op vakantie gaan, blijft de reis ernaartoe toch altijd een uitdaging. Vooral tijdens de Zwarte Zaterdagen waarop veel mensen in de brandende zon lang vaststaan in files. Een kwart van de Nederlandse ouders en ruim twee op de vijf kinderen (43,1 procent) zien voorafgaand aan de vakantie dan ook op tegen de lange reis met het gezin. Dat blijkt uit onderzoek van Kurio Smart in samenwerking met marktonderzoeksbureau Panelwizard*. Volgens ruim de helft van de ouders (56,3 procent) ontstaat er regelmatig ruzie op weg naar de vakantiebestemming. Wat ouders doen om hun kinderen tijdens de reis bezig te houden? De helft van de ouders zegt dat hun kinderen zich beter gedragen als ze af en toe een tablet mogen gebruiken. Drie op de vijf kinderen bevestigen dit. 

Must-have op inpaklijst
De tablet staat bij veel Nederlandse gezinnen dan ook op de inpaklijst: vier op de vijf ouders (79,2 procent) neemt een tablet mee op vakantie. De tablet wordt vooral gebruikt om de kinderen bezig te houden. Driekwart van de ouders (74,9 procent) geeft aan dat kinderen zich onderweg minder snel vervelen als ze af en toe een tablet mogen gebruiken. Het gros van de kinderen (81,3 procent) is het hiermee eens. Onderweg speelt bijna de helft van de kinderen (47,9 procent) samen spelletjes op de tablet. Tegelijkertijd willen ouders meer controle over het internetgebruik van hun kinderen (46,7 procent) en een kwart van de ouders maakt zich zelfs wel eens zorgen over het tabletgebruik van hun kinderen. Ook op vakantie. 

Tabletgebruik op vakantie
Gearriveerd op bestemming gebruiken ouders (40,9 procent) de tablet om dingen voor de vakantie te regelen. Ook dient de tablet als middel om contact te houden met het thuisfront. Ruim een kwart van de kinderen (27,6 procent) zegt minder heimwee te hebben als er contact met familie en vrienden kan worden gehouden door bijvoorbeeld te Skypen. Dit vinden zij veel leuker dan de ansichtkaart: vier op de tien kinderen (38,8 procent) videobelt liever met familie en vrienden dan dat ze een ouderwets kaartje sturen. Slechts twee op de tien van de ouders (23,4 procent) zijn het hiermee eens.

Andere opvallende resultaten uit het onderzoek:

  • Ruim een kwart van de Nederlandse ouders (27,1 procent) schaamt zich er wel eens voor als hun kinderen zich op vakantie misdragen.
  • Bijna twee derde van de Nederlandse kinderen (65,5 procent) heeft er weleens spijt van als ze zich onderweg hebben misdragen.
  • Bijna driekwart van de ouders (72,6 procent) houdt zich tijdens de vakantie aan tafeletiquette: een tablet aan tafel vinden ze niet oké.

Kurio Smart: perfect voor op vakantie én thuis
Kurio Smart is een 2-in-1-tabletlaptop voor kinderen tussen de acht en twaalf jaar oud. Met de Ouderlijk Toezicht-functie kunnen ouders instellen hoe lang de kinderen de tablet kunnen gebruiken en welke sites zij wel en niet mogen bezoeken. Zo kunnen de kinderen zich op vakantie bezighouden met spelletjes op de tablet, terwijl de ouders tegelijkertijd de controle houden. Ook thuis of op school is hij eenvoudig te gebruiken als tablet en laptop. Kurio Smart is voorzien van Windows 10 en is verkrijgbaar voor een consumentenadviesprijs van € 199,99 incl. btw.

* Voor dit onderzoek ondervroeg marktonderzoeksbureau Panelwizard, in opdracht van Kurio Smart, in mei 2016 twee doelgroepen: enerzijds Nederlandse ouders van kinderen tussen de acht en twaalf jaar oud, anderzijds de kinderen van deze ouders. In totaal zijn 1.042 ouders en 1.109 kinderen ondervraagd. 

Neem voor meer informatie contact op met:
Progress Communications
Robbert Vreeburg en Corinna Peekel
E: kurio@progresscommunications.nl
T: +31 (0)20 363 11 52

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie