• Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact,...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland...

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk...

  • Wat houdt ons bezig?

    Niet IT-security, maar ú bent de zwakste schakel

    De GDPR: General Data Protection Regulation. Bijna elk bedrijf kent deze Europese securitywet. Hoewel er in de afgelopen jaren al ontzettend veel over geschreven is, mist tekst en uitleg hoe je het intern aanpakt. Hoe maak je...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe je LinkedIn onderdeel maakt van je PR-strategie

    Nu de grens van 500 miljoen geregistreerde leden wereldwijd gepasseerd is, is LinkedIn niet meer weg te denken als zakelijk platform. In Nederland heeft het platform 6,4 miljoen leden, en ons land behoort tot de top 3...

  • Wat houdt ons bezig?

    Employee brand love voor gevorderden

    Afgelopen week was ik op uitnodiging van onze klant AVM – in Nederland bekend van de FRITZ!Box –  op bezoek  bij het Berlijnse hoofdkantoor van deze Duitse groeibriljant voor de jaarlijkse internationale...

  • Wat houdt ons bezig?

    We did it - the Sabre Awards!

    Sometimes we forget the incredible things we do in our jobs. We work hard to achieve goals and don’t always take the time to actually reflect upon what we already have achieved. In fact, sometimes we even have difficulty...

  • Wat houdt ons bezig?

    All on board: TransIP verovert Vlaamse treinstations

    Het internetbedrijf TransIP is in Nederland al enkele jaren een vaste waarde als het aankomt op hosting, domeinen en VPS. En net zoals wij bij Progress, vond TransIP het hoog tijd om na Nederland ook Vlaanderen te veroveren....

  • Wat houdt ons bezig?

    Virtual reality: de toekomst van public relations?

    Ondertussen ben ik alweer een aantal maanden als werkstudent aan de slag bij Progress Communications in Amsterdam. Maar daarnaast ben ik ook bezig met mijn afstudeerscriptie waarbij ik onderzoek doe naar virtual reality en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Real-time als het nieuwe sleutelwoord

    Eind april woonde ik PR is key bij, een evenement dat werd georganiseerd door social media newsroom-leverancier PressPage. Het event stond dit keer in het teken van het belang van data, de opmars van visuele content en...

  • Wat houdt ons bezig?

    Hoe zorg je voor een gezonde bedrijfscultuur?

    Over het algemeen lees je veel over onze externe activiteiten en wat we bij Progress Communications zoal voor onze klanten doen. Maar in deze blogpost wil ik juist de andere kant van ons werk laten zien, namelijk onze...

Tony’s Chocolonely realiseert groeiplannen in Amerika door inzet van Descartes Global Logistics Network

Amersfoort, 17 mei 2017 – Descartes Systems Group (Nasdaq: DSGX) (TSX: DSG), wereldleider in integratie van handelsverkeer tussen logistiek intensieve organisaties, maakt bekend dat Tony’s Chocolonely, de Amsterdamse chocolademaker die is opgericht om een einde te maken aan slavernij en uitbuiting in de cacao-industrie, zijn huidige gebruik van de EDI-oplossing van Descartes uitbreidt ter ondersteuning van de expansie in de Verenigde Staten om het orderproces en de elektronische communicatie met retailers te optimaliseren.

“Om onze missie te realiseren om 100% slaafvrij de norm in chocolade te maken, is het belangrijk dat we ook in de Verenigde Staten – een aanzienlijke chocolademarkt waar key-players in de chocolade-industrie zijn gevestigd – actief zijn”, zegt Frans Pannekoek, Bean to Bar Tender en verantwoordelijk voor de supply chain bij Tony’s Chocolonely. “De standaard voor elektronische communicatie die wordt gebruikt in Noord-Amerika, wijkt af van die in Europa. Descartes adviseerde ons op het gebied van berichtenstandaarden, over de mogelijkheid om onze huidige EDI-integratiediensten uit te breiden en over het implementeren van de benodigde berichtensets. De wereldwijde expertise die Descartes heeft, helpt ons elektronisch te communiceren met de retailer en distributeur in de Verenigde Staten om het logistieke proces zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.”

Het Global Logistic Network (GLN) is een van ’s werelds meest uitgebreide, multimodale, elektronische communicatienetwerken, waardoor duizenden partijen in meer dan 160 landen met elkaar kunnen samenwerken. Het ondersteunt diverse complexe inkoop-, verkoop-, verzendings- en betalingsprocessen door deze te stroomlijnen, te automatiseren en te standaardiseren. Deze processen omvatten een breed scala van gegevens en zakelijke documenten die vaak meerdere supply chain-gebieden overkoepelen, zoals de koper en verkoper van goederen, transport, logistieke tussenpersonen, en douaneautoriteiten in verschillende geografische gebieden. In combinatie met Descartes’ uitgebreide ervaring in het aansluiten en activeren van handelspartners, kunnen GLN-klanten snel profiteren van operationele verbetering, lagere kosten en de flexibiliteit om klanten beter van dienst te zijn.

“Het is een eer om met onze kennis en ons netwerk deel uit te maken van de groei van Tony’s Chocolonely. De organisatie staat voor een flinke uitdaging – een waarbij het essentieel is dat de distributie optimaal verloopt. Dankzij uitgebreide communicatiediensten heeft Tony’s Chocolonely inzicht in het volledige logistieke proces: vanaf het kantoor in Amsterdam via de fabriek in België tot aan de retailer in de VS”, zegt Fred van der Heide, VP Product Management van Descartes. “Uitbreiding naar Europese of wereldwijde markten is voor veel bedrijven een gewenste, maar tegelijkertijd spannende uitdaging. Descartes’ GLN is ontwikkeld om groei van bedrijven te ondersteunen bij het beheren van de wereldwijde commerciële, logistieke en douaneprocessen.“

###

Over Tony’s Chocolonely
Tony’s Chocolonely wil chocolade 100% slaafvrij maken. Niet alleen zijn eigen chocolade, maar alle chocolade wereldwijd. Geen doorsneebedrijf, dus. Maar een chocoladebedrijf dat een sociaal probleem in de wereld wil oplossen. Tony’s Chocolonely is opgericht in 2005 door journalisten van de Keuringsdienst van Waarde, toen zij erachter kwamen dat de grootste chocoladebedrijven ter wereld cacao verwerkten van plantages waar kindslaven werkten. Sindsdien is de Amsterdamse social enterprise uitgegroeid tot tweede grootste chocolademerk in Nederland. Tony’s Chocolonely wil mensen bewust maken van de ongelijkheid in de chocolade-industrie, het voorbeeld geven dat chocolade maken anders kan, en zo de chocolade-industrie inspireren om samen 100% slaafvrij de norm in chocolade te maken. Voor meer informatie: www.tonyschocolonely.com.

Over Descartes Systems Group
Descartes (TSX: DSG) (Nasdaq: DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand, SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, de prestaties van, en zekerheid voor ondernemingen, waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Klanten gebruiken de modulaire, cloud-based oplossingen om leveringen te plannen, te sturen, te volgen en te meten. Ook kunnen zij vrachten plannen, toewijzen en uitvoeren, transportfacturen opstellen, controleren en betalen, wereldwijde handelsdata bekijken, douane- en beveiligingsdocumenten voor import en export archiveren, en verschillende andere logistieke processen uitvoeren. Dit alles door deelname aan ’s werelds grootste, multimodale samenwerkingscommunity voor logistiek. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Canada, en de organisatie heeft kantoren en partners wereldwijd. Meer informatie: www.descartes.com

Voor meer informatie
Progress Communications
Allard Rustenhoven / Corinna Peekel
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: descartes@progresscommunications.nl

© Copyright 2017 Progress Communications Benelux - Onderdeel van Plexus PR | Website: HVMP Internet en Event registratie